Denník N

Najpodivnejší telemarketing

Ak ste si mysleli, že predaj bambusových ponožiek cez telefón bol divný, tak tu máme niečo nové a ešte lepšie.

Prvý telefonát – utorok 27. júna o 16:55

Volá mi niekto z čísla 0918 510 ***. Keďže môj mobil je zverejnený na stránkach firmy, kde pracujem, prirodzene ho zdvíham slovami „Dobrý deň, Juraj Porada spoločnosť XY.“ V telefóne sa ozve pani s pomerne hrubým hlasom a začne sa pýtať na podivné otázky:

  • Operátorka: Dovolala som sa do spoločnosti XY?
  • Ja: Áno, ako Vám môžem pomôcť?
  • Ona: Ste majiteľ firmy?
  • Ja: Nie… (Tu už bolo jasné,  že sa nejedná o zákazníka ale o nejakú ponuku.)
  • Ona: Jednateľ?! (Toto doslova zakričala, no a v tej chvíli mi začalo byť jasné prečo. V pozadí totiž znela desiatka ďalších hlasov.)
  • Ja: Nie
  • Ona: Zamestnanec? (No, vďaka bohu, že táto možnosť bola tretia v poradí a nie až desiata.)
  • Ja: Áno (víťazoslávnym tónom)
  • Ona: Prečo číslo, ktoré máte na webe nie je na majiteľa firmy?
  • Ja: (aby mu taký ľudia ako ty nevolali) Pretože, je prirodzené, že u väčšej firmy telefonáty vybavujú zamestnanci a nie majiteľ firmy.
  • Ona: Dáte mi na neho mobil?
  • Ja: Nie (ten by mi dal). K čomu ho potrebujete?
  • Ona: (Začala niečo rozprávať, avšak cez hluk čo znel z pozadia som nič nerozumel.)
  • Ja: Máte tam u Vás hrozný hluk.
  • Ona: Áno hrozný, je nás tu tak sedemdesiat v jednej miestnosti. (V tej chvíli som si v mysli predstavil tú desivú kanceláriu, plnú telefonujúcich ľudí a prišlo mi paní hrozne ľúto.)
  • Ja: To by Vás mali dať do menšej miestnosti, nech sa Vám lepšie pracuje.
  • Ona: Vy ste aký milí :), ale nedajú.
  • Ja: Vzhľadom na ten hluk by bolo lepšie, keby ste mi poslala mail.
  • Ona: Pošlem Vám náš medailónik, po tom čo sa Vás spýtam na pár otázok.
  • Ja: Dobre, hovorte.
  • Ona: Čím sa zaoberá vaša firma? (Fakt je potrebný tento dotaz v čase internetu, keď si tieto veci dokážu nájsť na webe?)
  • Ja: Prekladateľskými službami.
  • Ona: Takže jazykovými službami? (To je ale fundovaná poznámka!)
  • Ja: Áno.
  • Ona: Koľko máte zamestnancov? (Tento dotaz musela zopakovať viackrát, keďže ju nebolo vôbec počuť.)
  • Ja: 35 (V tejto chvíli som mal pocit, že sa jedná o firmu, ktorá vytvára databázy firiem.)
  • Ona: Jeee, tak to ste veľká firma (víťazoslávnym tónom).
  • Ja: Ani nie, skôr niečo medzi malou a strednou firmou.
  • Ona: E-mail na Vás je bratislava….sk?
  • Ja: Áno.
  • Ona: (Začala niečo vykládať, ale zas ju nebolo počuť.)
  • Ja: Už musím končiť, pošlite mi prosím ten mail.
  • Ona: Posielam Vám ho, môžem Vám za tri dni zatelefonovať, aby som sa informovala, čo na to hovoríte?
  • Ja: Jasné.
  • Ona: (Zas sa rozplývala, nad tým aký som milý, rozlúčili sme sa.)

Tento telefonát nebol tak divný, aby ma vyviedol z miery. Po chvíľke som naň zabudol.

 

Druhý telefonát – streda 28. júna o 15:31

Volá mi niekto z čísla 0918 510 *** (ja blbec som si to číslo neuložil). Zdvihnem telefón s tradičným pozdravením a koho to nepočujem? Pani s hrubým hlasom a s tradičným hlukom v pozadí :)

  • Ona: Volali sme spolu včera. Chcem sa len spýtať, či Vám prišiel medailónik?
  • Ja: (V tej chvíli som si uvedomil, že mail, ktorý som jej včera hovoril ponovom odoberá kolega a asi v rámci filtrácie mi tento mail nepreposlal a tak som sa zatváril, že to hľadám mailu a klamem.) Nooo, pozerám, že tu nič od Vás nemám. Skúste mi to prosím poslať na juraj…cz.
  • Ona: Ja Vám rovno teraz poviem, o čo sa jedná.
  • Ja: (V tej chvíli som fakt nemal čas sa s ňou vykecávať a hovorím) Bohužiaľ, nemám teraz na to čas, prosím pošlite mi to na juraj…cz.
  • Ona: (Zapísala si adresu a rozlúčili sme sa.)

Tu som sa začal pýtať sám seba, prečo mi volá už dnes a nie až za zmieňované tri dni. Jej číslo som si však stále do mobilu neuložil :D

 

Pokus o tretí telefonát – štvrtok 29. júna o 13:00

Presne o jednej mi volá niekto z čísla 0908 821 ***, v tej chvíli som bol v kuchynke a pripravoval som si kávu. Mobil zvonil na stole :)

 

Tretí telefonát – štvrtok 29. júna o 13:03

Vchádzam do kancelárie s kolegom s tým, že si dáme spolu kávu. V tej chvíli mi niekto volá z čísla 0908 821 ***. Predstavím sa a už počas predstavovania mi je jasné, kto volá :)

  • Ona: (mimochodom, nikdy sa nepredstavila) Volali sme spolu včera chcem sa len spýtať, či Vám prišiel medailónik?
  • Ja: Myslím si, že nie. Počkajte, ešte mrknem do spamu. (skontroloval som celú schránku i spam a nič) Nie fakt tu nič nemám. Posielali ste to na juraj…cz?
  • Ona: Tak ja Vám to pošlem ešte raz, mám však na Vás jednu otázku.
  • Ja: Keď bude len jedna, tak sa pýtajte nemám moc času. (Pritom gestikulujem na kolegu, že volajúca je ukecaná.)
  • Ona: Keby ste mali voľných stotisíc Eur, kam by ste ich investovali? Do akcií, dlhopisov alebo (to tretie si fakt nepamätám)? (Už mi bolo jasné, že zas ide o nejakú investičnú firmu.)
  • Ja: Keby som mal voľných stotisíc Eur, tak ich investujem do svojej firmy, to je najspoľahlivejšia investícia.
  • Ona: A keby ste mali len tieto tri možnosti?
  • Ja: Tak to netuším. Viete čo? Pošlite mi konečne ten medailónik, nech sa môžeme baviť konkrétne. (rozlúčil som sa)

 

Štvrtý telefonát – piatok 30. júna o 12:49

Volá mi niekto z čísla 0908 697 *** (mimochodom zas nové číslo). Zdvihnem telefón a je mi jasné kto volá. Keďže bol piatok, bol som po dobrom obede, bol posledný deň v práci pred desaťdňovou dovolenkou, a tak som bol prirodzene v dosť dobrej nálade.

  • Ona: Volali sme spolu včera, chcem sa len spýtať či Vám prišiel medailónik?
  • Ja: Podobnú otázku mi už dávate tretí deň a dnes nebude odpoveď iná.
  • Ona: (ticho) Prišiel Vám?
  • Ja: Nie.
  • Ona: Môžem sa Vás spýtať na jednu otázku? (Už mi bolo jasné akú otázku má namysli.)
  • Ja: Áno.
  • Ona: Keby ste mali voľných stotisíc Eur, kam by ste ich investovali? Do akcií, dlhopisov alebo (to tretie som stále nezachytil)?
  • Ja: Do vlastnej firmy. (z pocitom dejavu)
  • Ona: A keby ste mali len tieto tri možnosti?
  • Ja: Tak to ich dám radšej doma do matrace.
  • Ona: (Začala sa z plného hrdla smiať a mlieť niečo o obrovskom zhodnotení, ktoré garantujú a tak.)
  • Ja: Ako sa volá vaša firma?
  • Ona: NN holding Slovensko (Vyhľadal som si ich na webu, a pozerám, že to je známa poisťovňa, tuším že bývalé ING.) *(toto nie je pravda, bol z mojej strany omyl, vysvetlené na konci článku)
  • Ja: Dve N? (pre istotu overujem)
  • Ona: Áno.
  • Ja: Vy ste poisťovňa, že áno?
  • Ona: Áno, a garantujeme vám ročné 23% zhodnotenie vášho vkladu, bez rizika. *(tu som bol paní uvedený v omyl)
  • Ja: Pozrite, toto je predsa nemožné. Logicky, s tak vysokým zhodnotením vkladu musí byť spojené i obrovské riziko.
  • Ona: (Tento argument úplne ignorovala, a zas začala, že toto zhodnotenie garantujú, a že založíme skúšobný účet či čo a potom povedala legendárnu vetu) Vy vložíte peniaze a tie Vám zhodnotíme a Vy budete multimilionár!
  • Ja: (Tu som to už nevydržal a vybuchol som smiechom, pripomenula mi totiž náhodný generátor slov vešticu Jolandu) Paní toto myslíte vážne?
  • Ona: (Znova mlela niečo o tom zhodnotení, znova začala kričať niečo o tom ako založíme účet a budem bohatý.)
  • Ja: Pozrite, toto fakt nemôžete myslieť vážne.
  • Ona: My Vám to garantujeme, Vy z toho máte 23% a my tak 2 až 3%.
  • Ja: Za také zhodnotenie by som Vám dal i 50%, mne je popravde jedno, čo z toho máte vy. Pri takom zhodnotení si to zaslúžite. (to už som zachádzal do irónie)
  • Ona: Vidíte, vložíte peniaze… (keci o tom, ako zo mňa urobia multimilionára)
  • Ja: Vám niečo pridávajú do kávy?
  • Ona: To by ste sa divili.
  • Ja: Paní, pozrite, po telefóne je každý macher a môže sľubovať, čo chce. Napíšte mi mail o tom, čo garantujete a za akých podmienok, nech to mám čierne na bielom.
  • Ona: Nikto vám negarantuje tak moc ako my! My Vám garantujeme 23% zhodnotenie a Váš vklad je poistený tak, aby ste vždy dostali minimálne to, čo ste vložili. Založíme Vám na 14 dní skúšobný účet a začneme zarábať. Koľko by ste do toho mohli vložiť?
  • Ja: Ja nič zakladať nebudem a nič nikam vkladať nebudem, pokiaľ od Vás nebudem mať čierne na bielom podmienky v mailu.
  • Ona: Tak ja Vám to teda pošlem.
  • Ja: Pošlite mi to prosím na súkromný mail na juraj….com.
  • Ona: (napísala si mail)
  • Ja: Prosím Vás, pošlite mi to, ale hlavne mi najbližších desať dní nevolajte, mám dovolenku a nechcem byť týmto rušený. Zavolajme si prosím jedenásteho keď budem v kancelárií.
  • Ona: Tak ja Vám zavolám ešte dnes.
  • Ja: Prosím Vás, dnes už na toto nebudem mať čas.
  • Ona: Dobre teda, pošlem Vám mail a zavolám toho jedenásteho (rozlúčili sme sa).

Po tomto telefonáte som zostal v nemom úžase. Neviem z čoho viac, či z toho, že ešte existujú firmy, ktoré spoliehajú na takéto nátlakové techniky predaja. Či z toho, že niekto si musel dať prácu a vytvoril takýto s dovolením idiotský scenár telefonátu. Či z toho, že niekto to tých ľudí musel naučiť? Tí ľudia tomu očividne i veria a divia sa, že tomu nechceme veriť i my. Niekto naženie sedemdesiat ľudí do jednej miestnosti a nechá ich naraz telefonovať.

Najviac ma však prekvapuje, že niekto toto všetko financuje a pokiaľ pani neklamala tak je to práve NN Slovensko. Predpokladám, že si na toto objednávajú nejaké externé call centrum valnej kvality. Pochybujem totiž, že by niekto dovolil aby takto fungovalo jeho interné call centrum. *vysvetlené na konci článku

Čo myslíte, že sa bude diať v blízkych dňoch po zverejnení tohoto článku? Toto sú moje tipy:

  • Pani mi bude volať počas tohoto týždňa i napriek môjmu dôraznému upozorneniu, že budem na dovolenke.
  • Namiesto tejto pani mi zavolá niekto úplne iný s tou istou ponukou :)
  • Ozve sa mi niekto z NN, budú to chcieť nejak riešiť.
  • Nič sa neudeje a pani mi zavolá v dohodnutý termín.

Budem vás samozrejme priebežne informovať :)

Inak x-krát zmieňovaný medailónik, dodnes na žiadnu adresu neprišiel.

 

*Aktualizácia 28. 10. 2017:

Rád by som Vás informoval čo sa udialo po vydaní tohoto článku. Popravde nič… :) Pani už ďalší týždeň nezavolala, predpokladám, že zabudla, alebo nič nepredala a bola vyhodená.

Vďaka upozorneniu v diskusií pod článkom napravujem môj omyl, v ktorý som bol uvedený operátorkou. A teda, že my nebolo volané zo spoločnosti NN Životná poisťovňa a.s. ale zo spoločnosti N&N Holding s.r.o., čo sú dve rôzne spoločnosti. Táto spoločnosť založená v marci tohoto roka sa na svojom webu charakterizuje takto:

N&N Holding je novo založená spoločnosť v Slovenskej republike so skúseným tímom odborníkov. Spoločnosť je zapísaná v registri Národnej Banky Slovenska v zozname samostatných finančných agentov. Poskytuje medzinárodné služby v oblasti kapitálového trhu. Finančné sprostredkovanie vykonáva prostredníctvom svojich podriadených finančných agentov.

Ich webová prezentácia vyzerá veľmi svetovo a ohúri vás dynamickosťou celého webu, pozadie plné mrakodrapov a ponuka práce za 1500 EUR a viac je neodolateľná. A pokiaľ Vás nezastaví formulár s popiskami predpokladám v poľštine tak sa stanete súčasťou biznis sveta a dozviete sa čo sa deje vo svete. Ja však už radšej skončím zo sarkastickou recenziou ich webu a nechám si niečo na budúci článok, ktorý sa možno bude venovať tejto firme :)

Teraz najčítanejšie