Denník N

Keď sa dá v obci, bude sa dať aj v kraji…

Mám pocit že Turiec je nádherné miesto ktoré má čo ponúknuť ale je akési zaspaté. Absolútne nevyužíva svoj veľký potenciál ktorý mu môžu ďalšie regióny závidieť.

Nedávno sa ma v jednom rozhovore pýtali: Prečo ste sa rozhodla kandidovať za starostku v Kláštore pod Znievom. Odpovedala som:“ Mala som pocit že Kláštor pod Znievom je krásne ale zaspaté mestečko, ktoré nevyužíva svoj veľký potenciál po každej stránke. Nič sa nedialo a obecný rozpočet pripomínal trhací kalendár, z ktorého sa navyše vytrhávajú strany bez rozmyslu, poradia a koncepcie. Všetko bolo zanedbané. Chcela som, aby ľudia boli hrdí nielen na výnimočnú históriu Kláštora pod Znievom ale aj na súčasnosť. Aby sa i v Kláštore dobre žilo. Aby mali ľudia všetko čo potrebujú. Obec je ako podnik a občan je ako zákazník. Za svoje peniaze by mal možnosť slušne žiť aj ďalej ako za bránou svojho dvora. Mať pre deti kvalitnú škôlku, bezpečnú obec s upravenými  chodníkmi a dobrými cestami. Aby sa v nej mal kde zabaviť aj zašportovať. Keď som sa rozhodla kandidovať nelákala ma nejaká funkcia  starostky ale presne som vedela čo chcem s obcou robiť. Stretávala som sa s ľuďmi, zisťovala dobré príklady ako sa čo dá. Myslím že som kandidovala dôkladne pripravená.

Milí Turčania,

Keď si moju odpoveď na túto otázku prečítate znova a miesto obce Kláštor pod Znievom dosadíte región Turiec, bude toto tvrdenie platiť.

Mám pocit že Turiec je nádherné miesto ktoré má čo ponúknuť ale je akési zaspaté. Absolútne nevyužíva svoj veľký potenciál ktorý mu môžu ďalšie regióny závidieť. Mám pocit ako by sa v Turci nič nedialo a investície sa nám veľkým oblúkom vyhýbajú. Mám pocit  že Turčanov v rámci kraja nie je dostatočne počuť a nezdá sa mi že by sme  by efektívne presadzovali svoje záujmy. Sme dopravne takmer odrezaný od sveta, rekonštrukcie a výstavba ciest do Turca sa neustále predlžuje a čo na to my? Potichučky tolerujeme. Turiec mi pripadá trochu zanedbaný. Chcela by som aby ľudia ktorí tu žijú boli hrdí nie len na významnú históriu Turca ale aj na prítomnosť. Chcela by som aby sa V Turci žilo lepšie aby  občania dostali všetko to na čo majú nárok. Mať fungujúce stredné školy ktoré dokážu pripraviť svojich absolventov na súčasný život, mať životaschopný plán na rozvoj cestovného ruchu mať opravené a udržiavané cesty, mať sa kde zabaviť či už kultúrou alebo športom. Aby sme v budúcnosti nemuseli čakať na rekonštrukciu dôležitej cesty v katastrofálnom stave viac ako 10 rokov a aby potom netrvala táto rekonštrukcia 2 roky. V tomto čase sa stretávam s odborníkmi a pripravujem sa, aby som Vám ako kandidátka na poslankyňu Žilinského samosprávneho kraja mohla ponúknuť zaujímavú víziu a dobré riešenia. Neláka spoločenský status poslankyne ale mám chuť s našim Turcom niečo spraviť.

V Kláštore pod Znievom sa mi to podarilo a verím že ak ma poctite Vašou dôverou podarí sa to aj v Žilinskej župe , pretože všetko sa dá, len treba chcieť.

Preto sa budem v nadchádzajúcich voľbách uchádzať o Váš hlas ako kandidátka na poslankyňu Žilinského samosprávneho kraja.

 

Erika Cintulová

Teraz najčítanejšie