Denník N

„Humanisti“.sk

Zomrel som.

Je to už pár mesiacov čo sa zaoberám s dvomi drobnými problémami. Ten prvý je nedostatočné povedomie o tom čo je to Humanizmus ako filozofický smer. Býva zamieňaný či už s „ľudomilnosťou“ alebo rovnomenným kultúrnym smerom renesancie. Ten druhý je nedostatočné chápanie slobody prejavu v našej spoločnosti – aj u ústavných činiteľov. Rozhodol som sa preto obetovať nejaký ten čas a nájsť humanistické prípadne ateistické združenia na Slovensku. Tento príbeh sa veľmi rýchlo zmenil na cestu králičou norou.

Nikdy som nepočul o pánovi Lukášovi Pernom a ani o pánovi menom Ján Parada. Toho prvého môžete poznať z portálu Zomri.sk a časopisu Zem a Vek. O tom druhom ste pravdepodobne nikdy nepočuli. Obaja už niekoľko rokov prispievajú na portál www.humanisti.sk.

Začnem jedným článkom pána Perného:
Výzva proti dekadencii a barbarstvu v RTVS a vo verejnej diskusii

Iste chápem rozhorčenie pána Perného nad tým, že sa jeho osoba stala terčom portálu Zomri.sk. Takýto stav by určite nebol príjemný nikomu. Zaráža ma však, že pán „humanista“ Perný vo svojom článku vyzýva „proti verejnej diskusii“. Sloboda prejavu je totiž jedným zo základov humanizmu. Očakával by som trochu humoru aj z jeho strany a menej ješitnosti.

Vyjadril by som sa aj k nasledovnému:
„Akože ono je to tak. Keby nás aj ostatné národy mali radi, akože nemajú, lebo sme k****i, tak my by sme si to tu aj tak d******i sami, lebo sme k****i. #definiciaslovakovvkocke“

Pán Perný je názoru, že sa jedná o hanobenie národa podľa paragrafu 423 trestného zákonníka. Podľa právneho rozboru ktorý som si zaobstaral pri inej príležitosti: „Nejedná sa o hanobenie ak sa jedná o konštatovanie objektívneho faktu.“

Nie som právnik možno by bolo nutné nechať toto zhodnotiť súdmi. Bohužiaľ výsledok by bol „výrok je objektívny“, alebo „výrok nieje objektívny ale fakt že sa ním zaoberáme na súde ho činí pravdivým.“

Rád by som aj zvýšil čítanosť aj pánovi Paradovi:
Extrémisti Lorenz a Kalmus sa snažia dostať do Múzea zločinov kapitalizmu

Pán Parada prirovnal pána Lorenza a Kalmusa k neslávne známemu senátorovi McCarthym, ktorý bol predsedom „Výboru pre ne-americkú činnosť“. Z jeho mena odvodil výraz „Mäkký kartón“ ktorý používa na každého kto je podľa neho dostatočne extrémny antikomunista respektívne extrémny kapitalofil. „Logicky“ pretože pán Kalmus a Lorenz obhajovali kapitalizmus, tak sú zodpovední za zločiny kapitalizmu – to jest zotročovanie afričanov v devätnástom storočí. Ono otrokárstvo a kapitalizmus sa líšia, ale o tom možno niekedy inokedy.

Pri čítaní takýchto článkov, práve pod hlavičkou humanizmu sa musím aj ja sám seba pýtať „Prečo ľuďom j*be?“.

Tento obskúrny web ma však nasmeroval ešte na tretí a posledný „ateistický“ portál. Jeho autorom je vášnivý diskutér zo SME používajúci nick Tvojoponent:

Tento nadšený diskutér je schopný denne vyprodukovať neuveriteľné množstvá exkrementov vysokej nekvality. Jeho dnešný príspevok sa vracia do roku 2011 a reaguje na „problémy dneška“, keď tvrdí že sekulárny humanisti (údajne Revolučná komunistická strana o ktorej som nikdy nepočul) sympatizuje so Severnou Kóreou. Až na to že skutočný sekulárny humanista hovorí o Severnej Kórei toto:

Ak ste náhodou na stránke neznaboh prosím pozrite sa naľavo do horného rohu a trochu zaostrite…

Očakával som, že narazím aspoň na jeden solídny „think tank“ (tj. diskusné fórum alebo spolok) ktorý bude možné brať vážne. Avšak situácia je natoľko zúfalá, že ideálny spôsob ako sa s tým vyrovnať je vytesniť zúfalosť situácie a obrátiť sa na humor.

Teraz najčítanejšie