Pivná cesta po Slovensku. Deň 5. Poprad.

Piatok, 11. august
8:50- Noc bola extrémne horúca, ideálna na spanie pod holým nebom. Celkom veľký rozdiel oproti tomu mordoru, ktorý sa odohrával v tom istom čase doma na Záhorí. Zobúdzame sa obidvaja celkom fresh, ešte pokecáme s Peťom, Zuzkou a Peťovým kamošom Lacom, ktorý sa k nám včera večer v Art Café pridal a ktorý práve pútavo číta malej Katke rozprávku. Lúčime sa s ostatnými, lebo Laco odchádza na filmový festival do mesta a Peťo sa idú s babami kúpať, my ešte ostávame na byte. V kľude sa naraňajkujeme a potom zamykáme dvere a kľúče hádžeme do schránky.
***
10:40- Čakáme na bus do Zvolena. Je strašné teplo, 33°C, a bus mešká 6 minút. Kupujem 2 lístky aj s batožinou za 3,30€. Na prestup vo Zvolene na bus do Popradu máme asi len 5 minút. Snáď to dávame.
11:44- Autobus prichádza do Zvolena prekvapivo rýchlo, neni žiadny problém s prestupom. Nakladáme kufor a kupujeme si 2 lístky s batožinou za 11,50€. Bus je celkom plný, so Samom ale sedíme pri sebe cez uličku.
12:05- Po pár minútach jazdy je naplánovaná 30 minútová prestávka v Banskej Bystrici. So Samuelom dojedáme polku pizze zo včera, ktorú si nechal zabaliť a ktorá teraz padla nesmierne vhod a ideme si do neďalekej Jednoty kúpiť vodu a nejaký snack. Pomarančová Baldovská tu stojí 90 centov, wtf??
***
14:00- Bus naberá ďalších ľudí, aj keď už je plný. Tí samozrejme protestujú a nadávajú, že v diaľkovom buse musia stáť, čo je obzvlášť nepríjemné v serpentínach pod Čertovicou. Šofér krčí ramenami, nemá to ako vyriešiť.
15:00- Prichádzame do Popradu. Kontrolujem adresu ubytka a zisťujem, že je vzdialené 1,5 km od stanice. Nuž nám neostáva nič iné, ako kráčať. Do toho na nás brutálne pečie slnko a kolieska na kufri sa netočia. Kufor teda ťaháme proti jeho vôli, drhne to, škrípe, no napokon víťazíme my. Aj keď za cenu totálne prepoteného trička.
15:20- Ubytujeme sa v útulnom penzióne Harmony a okamžite dávam sprchu. Takáto sprcha za takýchto okolností je jednoducho Boží dar. Naplno si ho vychutnávam.
***
15:40- Hladní sme, ale mega moc. Najprv ale musím zarezervovať ubytovanie na ďalšie 2 dni. Volám teda najprv do Levoče a potom do Spišského Hrhova. Nocľah je zaistený, môžeme vyraziť. Vyjdeme von a nachádzame reštauráciu U Septima vzdialenú len zopár metrov od miesta, kde sme ubytovaní. Čapujú tu chutnú Plzeň. Personál reštaurácie tvoria hlavne zlaté mladé baby a plus teda jeden chalan. Samuel si objednáva kuracie prsia na omáčke z lesných kuriatok a ja kuracie prsia na cesnakovo-syrovej omáčke. Chutí to fenomenálne, sme zachránení.
 17:05- Najedení a spokojní nastavujeme GPS pre Aquacity Poprad. Očividne je to až 2,5 km od nás, ale zvládame. O necelých 20 min pešo sme tam. Po ceste sa zastavujeme v pekárni kúpiť niečo na raňajky. Kupujeme rožky, sladké a slané pečivo a keďže je po 17ej hodine, tak je na všetko 40%-ná zľava. Platím 1,20€. Not bad.
17:45- Aquacity Poprad. Taký dosť malý aquapark, ale na teraz nám stačí. Dáme tobogány, pár dĺžok v plaveckom bazéne, jacuzzi, oddych vonku na slnku a na konci skúšame aj Zip line. Naspäť ideme zase pešo. Už nepáli slnko a kráča sa nám veľmi príjemne.
21:30- Zase sme hladní. Pochybujem, že nám ešte niečo navaria, ale Samuel tomu pevne verí. Príliš veľa možností nemáme, volíme zase reštauráciu U Septima. Tentokrát si Samuel objednáva kačacie prsia na grilovanej zelenine a ja kačacie prsia na bazalkovom peste, s hruškou, vlašskými orechmi a cherry rajčinami. Je to dokonalá kombinácia, naozaj odporúčam túto reštauráciu v Poprade na Velickom námestí. K večeri si dávame Altbier z Düsseldorfu, ktoré tu majú v ponuke počas mesiaca august. Mohlo by síce mať výraznejšiu horkosť, ale chutí dobre a po celom dni dobre padne. Dávam si 3 kúsky.
23:10- Po celom dni sme príjemne unavení, Samuel si líha do postele a okamžite zaspáva, ja ešte pozriem kedy sa dostaneme zubačkou na Štrbské pleso, chystám veci na ráno a zaspávam aj ja. Pred tým mi ale píše Peťo zo Štiavnice smsku, že si tam Samuel zabudol mikinu. Dúfam, že tu v Poprade už nič nezabudneme.

Peter Lukáč

Som. A som za to neuveriteľne vďačný. Moje staré blogy na adrese: http://petanlukac.blog.sme.sk/