Denník N

Najväčšie omyly a fenomény: Príbeh je najviac

Ktorú z týchto viet si zapamätajú ľudia skôr? „Zomrel kráľ a neskôr zomrela aj kráľovná.“ alebo túto: „Zomrel kráľ a po ňom od žiaľu umrela aj kráľovná.“

Ak spadne most a s ním aj padne do vody nejaké auto, ktorý článok opisujúci túto udalosť bude atraktívnejší? Ten, čo opíše konštrukčnú chybu a vysvetlí ako k zrúteniu došlo, alebo ten, ktorý nám porozpráva o živote a smole toho nešťastníka, ktorý padol autom do rieky? Jasné že ten druhý.

Pozrite ako dojímavým príbehom predáva Gillette novinku. Nie je to imidžová kampaň, ale produktová, aha:

https://www.youtube.com/watch?v=WjjhcdcBkK4

Psychológ Paul Slovic testoval, koľko dolárov by ľudia venovali hladným z Malawi. Keď ukázal fotku jedného chudého dievčatka so smutnými očami, darovali oveľa viac, ako keď im iba povedal, že hladom trpí viac 3 milióny obyvateľov tejto krajiny.

Príbeh sa nemusí rozprovedať len vo videu. Burger King propaguje to, že u nich sa griluje na naozajstnom plameni fotkami prevádzok, ktoré skutočne vyhoreli.

Toto je ukážka z môjho workshopu Najväčšie omyly a fenomény v komunikácii, reklame, marketingu, uvažovaní a živote ako takom. Pripravil som vyše 60 omylov a fenoménov, každý som rozobral z pohľadu komunikácie, marketingu, a tak, doplnil a vysvetlil pomocou príkladov tých najlepších prác z festivalu kreativity Cannes Lions. Ak máte oň záujem, dajte vedieť, nájdete ma napríklad v tejto skupine na Facebooku.

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency