Najväčšie omyly a fenomény: Príbeh je najviac
Ktorú z týchto viet si zapamätajú ľudia skôr? „Zomrel kráľ a neskôr zomrela aj kráľovná.“ alebo túto: „Zomrel kráľ a po ňom od žiaľu umrela aj kráľovná.“
Ak spadne most a s ním aj padne do vody nejaké auto, ktorý článok opisujúci túto udalosť bude atraktívnejší? Ten, čo opíše konštrukčnú chybu a vysvetlí ako k zrúteniu došlo, alebo ten, ktorý nám porozpráva o živote a smole toho nešťastníka, ktorý padol autom do rieky? Jasné že ten druhý.
Pozrite ako dojímavým príbehom predáva Gillette novinku. Nie je to imidžová kampaň, ale produktová, aha:
https://www.youtube.com/watch?v=WjjhcdcBkK4
Psychológ Paul Slovic testoval, koľko dolárov by ľudia venovali hladným z Malawi. Keď ukázal fotku jedného chudého dievčatka so smutnými očami, darovali oveľa viac, ako keď im iba povedal, že hladom trpí viac 3 milióny obyvateľov tejto krajiny.
Príbeh sa nemusí rozprovedať len vo videu. Burger King propaguje to, že u nich sa griluje na naozajstnom plameni fotkami prevádzok, ktoré skutočne vyhoreli.
Toto je ukážka z môjho workshopu Najväčšie omyly a fenomény v komunikácii, reklame, marketingu, uvažovaní a živote ako takom. Pripravil som vyše 60 omylov a fenoménov, každý som rozobral z pohľadu komunikácie, marketingu, a tak, doplnil a vysvetlil pomocou príkladov tých najlepších prác z festivalu kreativity Cannes Lions. Ak máte oň záujem, dajte vedieť, nájdete ma napríklad v tejto skupine na Facebooku.