Denník N

Marketingová predpoveď: Z neznámeho kandidáta sa stane župan Bratislavského kraja

Ako je možné, že taký neznámy kandidát ako je Rudolf Kusý, sa umiestnil na druhom mieste so skoro pätinou všetkých hlasov? Veď predsa, ak ľudia niekoho nepoznajú, ako mu môžu odovzdať svoj hlas? Ako môžu veriť neznámej osobe na takej úrovni, aby ich zastupovala pri riadení Bratislavského kraja?

Ak sa pozrieme na posledné výsledky prieskumu preferencií kandidátov na župana v Bratislavskom kraji, na prvom mieste sa umiestnil Milan Ftáčnik s 25,5 % hlasov, druhý Rudolf Kusý s 19,0 % a za ním Pavol Frešo s 16,4 %, Juraj Droba s 14,1 % a Daniel Krajcer s 7,1 % hlasov.

Ako je možné, že taký neznámy kandidát ako je Rudolf Kusý, sa umiestnil na druhom mieste so skoro pätinou všetkých hlasov? Veď predsa, ak ľudia niekoho nepoznajú, ako mu môžu odovzdať svoj hlas? Ako môžu veriť neznámej osobe na takej úrovni, aby ich zastupovala pri riadení Bratislavského kraja?

Pred dvoma rokmi, v čase konania sa parlamentných volieb, som písal, že Radoslav Procházka (Sieť) nemá šancu so svojím marketingom vyhrať voľby. Bolo to v dobe, kedy mu všetky prieskumy prisudzovali preferencie občanov niečo nad 10 %. Procházka bol vtedy považovaný za oponenta Róberta Fica.

V tom istom článku, rok pred prezidentskými voľbami v USA, som opisoval, aký výborný má Trump marketing – od ktorého sa Procházka môže učiť. Trump ešte v tej dobe prehrával s jeho republikánskym protikandidátom Jebom Bushom. Bushove preferencie boli na úrovni 16,1 %, Trumpove na úrovni 15,8 %.

Dnes už vieme, že Procházka sa ani zďaleka nedotiahol na 10 % a vo voľbách skončil s 5,6 % hlasov a Trump vyhral prezidentské voľby v USA.

A dnes tu stojí Rudolf Kusý, o ktorom predpovedám, že sa stane županom Bratislavského kraja. Čo robí iné, než jeho konkurenti? Aký zvláštny marketing má Rudolf Kusý?

Tajomstvo leží v úplných základoch, na ktoré už skoro každý zabudol. Byť všade a byť videný. To, že ste všade ešte neznamená, že ste videný a to, že ste videný ešte neznamená, že ste všade.

Najúspešnejšie značky sú všade (majú ľahkú fyzickú dostupnosť) a sú videné (majú ľahkú mentálnu dostupnosť). Rudolf Kusý si svojimi billboardami oblepil celú Bratislavu – je všade a je videný – zo všetkých konkurentov má najrozpoznateľnejšie a ľahko zapamätateľné billboardy.

Väčšinu bežných ľudí do istej miery nezaujímajú voľby, nezaujímajú ich iné značky, nesústredia sa na reklamy. Majú svoj život, svoje radosti, svoje problémy. Na to, aby ste zvýšili úspešnosť marketingu, musíte zaujať práve týchto ľudí – tých, ktorí na vás kašľú. A Kusému sa to darí výborne. Krásna fotka, biele pozadie a slogan – to je všetko. Áno, niektorí voliči sa rozhodujú i na základe toho, či sa im daný kandidát vizuálne páči.

Ak si porovnáme billboardy piatich najväčších kandidátov na župana Bratislavského kraja, Rudolf Kusý má najrozpoznateľnejšie a najľahšie zapamätateľné reklamy.

Čo by som Rudolfovi Kusému vytkol, je jeho nízka energickosť a slabý slogan. Z Rudolfa Kusého nevyžaruje dravosť mladého kandidáta a ani jeho slogan „Slúžim ľuďom“ za veľa nestojí. Kandidát by mal sloganom zaujať potencionálneho voliča, presne tak, ako to urobil Ivo Nesrovnal pred pár rokmi.

Bratislava nie je Viedeň, ale tiež môže byť kultúrna a čistá. Alebo hospodárenie ako v Zürichu. Dáme to! Šokoval ľudí tým, že prirovnal Bratislavu k bohatým zahraničným mestám. A ľudia mu to uverili, pretože veľa ľudí vedelo, že niekoľko rokov v zahraničí spoluviedol pobočku renomovanej medzinárodnej advokátskej kancelárie. Uverili mu, že je skúsený.

Ak chce kandidát uspieť vo voľbách, mal by sa zamerať na niekoľko dôležitých vecí:

  1. Mať najrozpoznateľnejšie reklamy – najlepšie Rudolf Kusý
  2. Byť všade (billboardy, TV, online) – najlepšie Rudolf Kusý, Donald Trump
  3. Mať vysoké PR v médiách – najlepšie Ján Lunter, Donald Trump
  4. Slogan, ktorý u ľudí vyvolá pozornosť – najlepšie Ivo Nesrovnal
  5. Potvrdiť, že kandidát je skúsený (napr. 10 rokov slúžim ľuďom) – najlepšie Rudolf Kusý, Ivo Nesrovnal, Róber Fico, Milan Ftáčnik

Ak vás zaujímajú ďalšie články o brandingu, pridajte sa na fb stránku:
https://www.facebook.com/kozarbranding
.

Teraz najčítanejšie