Denník N

Týždeň v reklame: Slovensko zvíťazilo v Bruseli aj v Ľubľane

Na festivale efektivity Euro EFFIE a na festivale kreativity Golden Drum vyhrali slovenské kampane od Zaraguzy, MUW Saatchi-Saatchi a TRIADu.

Minulý týždeň sa tesne po sebe uskutočnili dve významné európske súťaže. Euro EFFIE, súťaž v efektivite reklamy, organizuje Európska asociácia komunikačných agentúr – EACA, ktorej slovenským zástupcom je Klub reklamných agentúr Slovenska.

Chutné páriky

V kampani značky Knorr, v ktorej dokázali, že láska ide cez žalúdok, posadili za jeden stôl single ľudí s rovnakým chuťami. Tak vznikli páriky milujúce chilli, či hambureg. A, aby to bolo zaujímavejšie, museli sa kŕmiť navzájom. Vydalo to na bronzovú Euro EFFIE.

Bublinky sú hanba

Sodastream vám vyrobí perlivú vodu z obyčajnej vody. Doma. Preto je hanba kupovať si ju v plastových fľašiach. Aspoň to tvrdia autori kampane, ktorá taktiež vyhrala bronzovú Euro EFFIE.

https://youtu.be/S_EuNmQOpbw

Pán Meflón chytil bronz

Po minuloročnej prvej slovenskej zlatej Euro EFFIE získala Zaraguza tentokrát bronz s pokračovaním kampane Fofola. Pozrite si case study:

Na druhý deň som odletel z Bruselu do Ľubľany na Golden Drum – regionálny festival kreativity pre strednú Európu a Blízky východ. Klub reklamných agentúr je už roky partnerom tohto festivalu a každý rok tam máme aj svojho porotcu. Tentokrát to bol Martin Woska z TRIADu, ktorý získal aj striebro aj zlato s kampaňou pre O2.

Digitálna hranica aka 17. november

Jednodňová kampaň mala upozorniť zákazníkov O2, ktorý prekročili hranice Slovenska, na to, že kedysi bolo svojvoľné prekročenie hraníc trestným činom a pripomenúť tak najmä mladšej generácii, že čo sme si vyštrngali počas Nežnej revolúcie. Teším sa, že táto kampaň je aj súčasťou medzinárodnej databázy kampaní GOODEAS.

Pivo, ktoré heklo systém

Ak nazvete svoje pivo „Responsibly“, budú ho odporúčať vaši konkurenti. Na tom je postavená táto zlatom ocenená kampaň. Čiže všetky odporúčania na pivách ako „Pite zodpovedne“ vlastne robili reklamu pivu, ktoré sa volalo „Zodpovedne“. Hehe.

Prepáčte, že máme pokrytie všade

Smiešne boli printy tureckého Vodafone, ktorá sa ospravedlňovala svojim klientom, ktorým vďaka svojmu pokrytiu trochu narúšala zážitky.

Metalový budíček

Strieborný kov získala práca slovenskej agentúry MUW Saatchi&Saatchi Rádiobudíčky pre Kooperativu. Rádiospoty nasadené v noci počas pomalých pesničiek mali za úlohu vyrušiť a prebrať vodičov a tak Kooperativa pomáhala znižovaniu počtu nehôd spôsobených mikrospánkami.

Budúcnosť nebude pekná

A v neposlednom rade (veď aj shortlist na medzinárodnom festivale je cena) bodovala aj ďalšia slovenská agentúra Effectivity s kampaňou pre filmový festival Ekotopfilm. Ukázali apokalyptickú víziu budúceho evolučného vývoja zvierat. No neveselé, kuknite:

Pozrite aj môj minulý Týždeň v reklame: muži ako objekty, maslo zdarma a personalizované pivo (+ detský reklamník a banky podporujúce umenie) a sledujte moju skupinu, v ktorej nájdete veľa super (alebo zlých) reklám.

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency