Denník N

O praktikách spoločnosti UPC

V dnešnej dobe veľkej konkurencie pri poskytovaní internetového a televízneho pripojenia je až neuveriteľné, ako sa dokáže spoločnosť UPC správať k svojmu vernému zákazníkovi. O jeden svoj zážitok sa veľmi rád podelím s ostatnými.

Na začiatok poviem toľko, že som zákazníkom UPC už vyše 3 a pol roka a využívam od nich službu TV + internet. Ich prvý balík som využíval 2 roky aj s viazanosťou, pričom mi ho štandardne predĺžili (takmer bez môjho vedomia) aj s viazanosťou na ďalšie dva roky, pričom mi z tejto viazanosti neplynuli žiadne špeciálne výhody okrem nejakého balíčka PLUS zdarma. Vzhľadom na to, že existuje aj príjemnejšie strávený čas ako snaha dovolať sa voľnému operátorovi v UPC, rozhodol som sa to neriešiť. Ale teraz po roku a pol prišla od tejto jedinečnej spoločnosti facka. Z môjho pohľadu sa to začalo elektronickou pripomienkou nedoplatku vo výške cca. 5.-Eur, ktorú som dostal mailom. Vôbec som tomu nerozumel. Však mám predsa zmluvu s viazanosťou na dva roky na sumu 25,9.- Eur mesačne, každý mesiac pravidelne posielam peniaze cez IB ako automatickú platbu už jeden a pol roka. Začal som loviť v predošlých mailoch od mojej najobľúbenejšej spoločnosti, nie je ich málo, rôzne reklamy, elektronické faktúry a pod. Medzi týmito emailami som našiel jeden tri mesiace starý s predmetom ,,už len dva týždne voľného vysielania balíčka PLUS“. V skratke mi v tomto emaily oznámili, že prémiový balíček, ktorý som doteraz využíval, končí, ale ja šťastlivec ho môžem využívať naďalej, samozrejme si ho ale priplatím a samozrejme ak ho náhodou nechcem, musím im to dať vedieť, ono u UPC sa faktúry navyšujú nejako automaticky, pričom mlčanie berú ako súhlas. K tomu poviem ešte toľko, že keď niekto zasiela email o zvýšení faktúr, tak je asi retardovaný, ak do predmetu mailu napíše ,,už len dva týždne voľného vysielania balíčka PLUS“. Predpokladám, že nie som jediný, čo by takémuto emailu nevenoval pozornosť. Takže mne chodili vyššie faktúry, pričom som si to tri mesiace vôbec nevšimol, priznávam, toto je z časti aj moja chyba. Po tomto všetkom som sa rozhodol absolvovať neskutočný telefonický maratón, snažil som sa telefonicky skontaktovať s nejakým operátorom UPC. Ono to nie je také ľahké, vypočujete si aké máte stlačiť tlačidlo pre to a ono a keď sa už pretlačíte do finále, tak vám je často oznámené : ,,Ľutujeme, ale momentálne nie je voľný žiaden operátor“. Ale nakoniec som sa šťastne dovolal, vysvetlil som všetky moje trápenia, pýtal som sa, či je toto seriózne k dlhodobému zákazníkovi a tak podobne. Odpoveď som nedostal. Predpokladám, že operátorky v UPC musia byť tiež zúfalé, neviem či majú švajčiarske platy, že to vydržia počúvať určite od mnohých zákazníkov, ale ja by som to asi nedokázal, takže klobúk dolu pred nimi. Nakoniec som sa rozhodol, že to nechám plávať, zaplatím nedoplatok, pol roka to u nich vydržím aj z vyššími faktúrami a okamžite po uplynutí viazanosti mením operátora. Ale ono prišiel ďalší bonus. Upomienka poštou. Začal som čítať, však ok, vidím dlžnú sumu a na konci veta : vyhotovenie upomienky je spoplatnené sumou 4,00 EUR, ktorá Vám bude účtovaná v nasledujúcom mesiaci. Toto som rozdýchaval ešte ťažšie ako všetky predošlé krivdy. Mne osobne nejde ani trochu o tú sumu ako o princíp. Táto spoločnosť vie zaslať veľmi nenápadný mail, ktorý keď prehliadnete, automaticky budete mať vyššie faktúry, ale keď máte nedoplatok cca. 5.-EUR, tak už posielajú spoplatnenú upomienku. Teraz rozmýšľam, že by som im aspoň napísal email v nejakom takomto znení :

Dobrý deň,

Dovoľujem si vás upozorniť, že Vám už nezaplatím žiadnu faktúru, pričom od Vás naďalej čakám poskytovanie služieb v doterajšom rozsahu. Ak s týmto nesúhlasíte, skontaktujte ma do dvoch týždňov na telefónnom čísle 090x…., v opačnom prípade mi budete bezplatne poskytovať doterajšie služby do môjho odvolania.

S pozdravom Váš najlepší zákazník

Jakub Brondoš

A keby mi náhodou telefonovali, tak im oznámim, že ľutujem ale momentálne nie je voľný žiaden operátor.

Teraz najčítanejšie