Denník N

Týždeň v reklame: virtuálna železná opona, bradavky na Facebooku a veľa lesa (+najlepšie práce z Európy a tipy na knihu a výstavu)

Sledovať zahraničné médiá bolo zakázané

17. november využilo 02 na kampaň, v ktorej pripravilo virtuálne hranice. Už vlani prišla s týmto nápadom agentúra TRIAD, ktorá vďaka tomu povyhrávala všelijaké kreatívne súťaže. Teším sa, že kampaň je súčasťou našej medzinárodnej databázy charitatívnych kampaní GOODEAS.org.

Toho roku ideu rozvíjali aj v Česku a v ďalších médiách, napríklad v Gorduličovom špeciálnom vydaní Ťažkého týždňa. Je super, že si dokázali „prisvojiť“ tento deň a prezentovať tak ďalšiu z hodnôt značky, slobodu. Nie náhodou je jedným z nominovaných na ocenenie Marketér roka, ktorý prvýkrát vyhlásili Ľudia z marketingu, práve šéf marketingu O2, Igor Tóth. Kuknite rozhovor s Igorom v Stratégiách. Ďalšími nominovanými sú Lucia Rabatinová z Curadenu, Ronald Lupták z Heinekenu a Martina Hrivnáková z VUBky.

Mreža vs. mriežka

Mňa zas poprosila OSFka, aby som sa zapojil do kampane, v ktorej som si mal vybrať tri veci, ktoré boli kedysi „za mrežami“ a dnes sú za „mriežkou“ (akože heštegom). Vybral som si Egona Bondyho, Coca-Colu v plechovke a možnosť kedykoľvek ísť k moru. Čítať si čokoľvek, kúpiť si čokoľvek a ísť kamkoľvek nám už dnes pripadajú tak samozrejmé veci, že často zabúdame na to, že sa to nedalo.

Kvôli zdraviu „hekli“ Facebook

Európsky klub tvorivých pracovníkov v reklame, Art Directors Club Europe, ocenil tie najlepšie práce z lokálnych ADCčiek. Slovenské ADC malo okrem porotcov aj niekoľko nominácií: vyššie spomínaná kampaň O2 získala striebro, rádiobudíčky pre Kooperativu a PhoneBoarding pre klienta Slovak Telekom od MUW Saatchi&Saatchi získali shortlist.

Zlato vyhrali aj slávni Superhumans, či tieto smejúce sa kone:

Grand Prix vyhrala nemecká kampaň, v ktorej ukázali odvážne ženy s odhalenými prsiami. Išlo o kampaň na propagáciu prevencie rakoviny prsníka s hedlajnom cca: „Čekni ich, kým ich odstránia“ – keďže Facebook „odstraňuje“ fotky ženských pŕs. Skvelo využité médium a jeho nedostatok na šírenie dôležitej myšlienky.

Pred časom podobne hekla tieto obmedzenia Facebooku a Instagramu iná kampaň s rovnakým posolstvom. Hovoril som o nej v staršom videu pre Sketcher. Inak, porota festivalu ADC*Europe Awards dala dosť jasne najavo, že trendom v reklame a komunikácii je prepojenie technológií a snahy zlepšiť kvalitu života ľuďom. Ocenila napríklad kolísku pre deti, ktorá imituje jazdu autom, kde sa deťom lepšie spí, aplikáciu pre ľudí trpiacich Alzheimerom, ktorá im pomôže spomenúť si na to, kde bývajú a ako sa volá ich dcéra, alebo mobilnú hru, ktorá zbiera dáta pre vedcov skúmajúcich demenciu. Pozrite si prezentáciu týchto troch projektov tu:

https://www.facebook.com/sketcher.sk/videos/1216234038521579/

Pozdieľaj/prepošli

Sociálno-mediálne celebrity minulý týždeň trpeli (chudáčiky), lebo im chodilo veľa požiadaviek na zdieľanie či preposielanie videa kampane My sme les. Video aj vďaka tejto pushovacej aktivite (mne posielali to video ľudia, ktorí mi niekoľko rokov nič nenapísali,) dosiahlo už milión videní a kampaň nazbierala viac ako 50tisíc podporovateľov. Ak patríte medzi tie štyri milióny Slovákov, ktorí ho ešte nevideli, nech sa páči: pozdieľajte/prepošlite.

Inak odporúčam aj túto super knihu, ktorú napísal naozajstný lesník. Dozviete sa napríklad, že stromy vedia rozoznať korene svojho druhu pod zemou a prepájajú sa navzájom, aby mohli živinami pomôcť tým jedincom, ktorí ochorejú alebo sú zranení, čiže normálne sú pod zemou zosieťované celé lesy. Úžasné.

Natočili sme reakcie divákov na film DOGG

Autorom videa so Svarinskou v lese je režisér Jonáš Karásek, ktorého poznáte ako režiséra filmu Kandidát či jednej z poviedok z filmu DOGG, bizarného slovenského filmu, ktorý je aktuálne v kinách. K nemu sme okrem série posterov v našej reklamnej agentúre Respect APP pripravili aj videá, v ktorých sme ukázali autentické reakcie divákov. „Nechutné, hnus, fuj, vôbec to nevyzerá ako slovenské, fjučr, super natočené…“ a podobne, veď pozrite napríklad toto video:

Mesiac fotografie

Niekoľko super výstav priniesol tento mesiac Mesiac fotografie. Nájdete Japonca fotiaceho holé ženy v čudných pózach, dobové dokumentárne fotky z New Yorku, všeličo. Mne sa zatiaľ najviac páčil projekt, ktorý robila argentínska fotografka Mariela Sancari. Po smrti svojho otca, ktorého jej odmietli ukázať, uverejnila inzerát s jeho fotkou, že hľadá podobných mužov. Tých nafotila, jeden z jej „náhradných“ otcov jej dokonca češe vlasy. Skvele to vyzerá nainštalované v Kaplnke sv. Jána Evangelistu na Františkánskej.

https://www.facebook.com/panslovak/posts/10213012457538953?pnref=story

Pozrite aj môj minulý Týždeň v reklame: Verešovej bojler, králiky motivujúce k sexu, užitočné tašky a huráá Vianocéé! (+ z čoho sa tešíme v Respecte) a sledujte moju skupinu, v ktorej nájdete veľa super (alebo zlých) reklám, napríklad takéto:

https://youtu.be/Aigd7KgUMk4

 

 

 

 

 

 

 

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency