Denník N

Týždeň v reklame: sme najlepší na svete, boj proti vizuálnemu smogu, KptBLB a čiapka pre anjela (+ kto sa dobre naje, ten sa neháda)

Slovensko má zlato z Cannes

Slovenskí reprezentanti najprestížnejšieho svetového festivalu kreativity Cannes Lions a organizátori národného kola Young Lions a Zlatého klinca združení v Ad Awards Association (KRAS, ADC Stratégie) získali v konkurencii vyše 80tich krajín z celého sveta zlato! V tomto roku sa nám prvýkrát podarilo otvoriť všetkých sedem kategórii súťaže pre mladých profesionálov do 30 rokov Youg Lions a do Cannes sme tak poslali 14 súťažiacich, z ktorých sa dvojici v kategórii Film podarilo po deviatich rokoch vyhrať tretie miesto s týmto videom, nakrúteným za 48 hodín:

Bez bilbordov proti vizuálnemu smogu

Festival Grape oznámil, že vynechá z kampane na budúci ročník bilbordy, lebo vizuálny smog. Šľachetné. Super, ak sa takto zodpovedne stavia k reklame zadávateľ, ktorý sa tak v podstate oslabí v porovnaní s konkurenciou. Vzhľadom na cieľovku tohto festivalu si však myslím, že toto gesto bude veľmi pozitívne hodnotené.

KptBLB

Agentúra Core4 vytvorila pre Smečko sériu vizuálov propagujúcich predplatné. Využila v nich kódy, ktoré sú pre čitateľov ľahko dešifrovatelné. Celkom odvážne sa v nich pustili do politických strán. Peniaze prepojili so Smerom a Danka rovno označili za blba. Celkom odvážne na seriózny denník, čo myslíte?

Čiapka Dobrého anjela

Emotívny televízny spot s chlapcom, ktorý zbiera korunky, aby kúpil čiapku malému onko pacientovi vyhral v mesačnom hodnotení kampaní na Medialne.sk.

Ale spokojný som aj s druhým miestom hodnotenia Mediálne.sk, na ktorom skončila séria našich posterov pre poviedkový film DOGG. Navyše v hodnotení agentúr získala najviac bodov, takže super.

Nehádajte sa, najedzte sa

Kaufland aj na Slovensko priniesol adpatovanú kampaň, v ktorej sa za vianočným stolom stretli všelijakí čudní ľudia.

V našej agentúre Respect APP sme mali za úlohu nájsť rozhádané dvojice, ktoré by sa aj vďaka dobrému jedlu mohli zmieriť. Nakoniec padol výber na Petra Marcina a Andyho Krausa. Aha, jak sa pekne udobrili:

Domino efekt v reklame

Medzi jedno z najsledovanejších videí roku 2017 na YouTube patrí reklama na Oreo, v ktorom sa využíva takzvaná Rube Goldberg Machine. Je to taká mašinka, ktorá používa domino efekt. Už niekedy v štyridsiatych rokoch s tým prišiel Rube Goldberg, a odvedy sa to z času na čas objavuje v reklamách či videoklipoch. Pozrite si ako:

Pozrite aj môj minulý Týždeň v reklame: lojálne Filipínky, politické zúfalky a modré víno (umelecké kampane na mlieko a kritické postery ukrajinského výtvarníka) a sledujte moju skupinu, v ktorej nájdete veľa super (alebo zlých) reklám. Napríklad túto:

 

 

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency