Denník N

Aj otcovia na Slovensku kričia #MeToo !

Za obdobie odkedy som začal zverejňovať konanie a nekonanie štátnych inštitúcií v súvislosti z rozhodovaním o právach a povinnostiach otcov v rozvodovom konaní som mal možnosť prečítať si stovky príbehov otcov zo Slovenska. Na príklade vlastnej ex-manželky ukazujem ako to vyzerá na Slovensku v praxi. Otrasné príbehy otcov, potvrdzujúce aroganciu matiek, súdov v rozhodovaní v konaniach o deťoch a nečinnosť či dokonca neotrelú kooperáciu kolíznych opatrovníkov UPSVaRu z matkami pri marení súdnych rozhodnutí. Z marazmu tohto systému ťažia poväčšine matky ktoré sú v praxi nepostihnuteľné a doplácajú na to výlučne spoločné deti, ktoré nechápu hysterické správanie sa rodiča brániaceho v styku druhému rodičovi. Na Slovensku je tým druhým rodičom vo väčšine prípadov otec. A aj títo otcovia kričia #MeToo…

Rozvodový kolotoč, do ktorého patrí aj úprava práv a povinností k deťom trval od januára 2013 do augusta 2017. U otca sa štát venuje najmä povinnostiam a ich dôslednej kontrole a okamžitému trestaniu formou väzenia. Práva mu už zaručiť nechce. V zákonoch sa síce tvári že otec môže využiť to či ono, ale v praxi nevymôže NIČ.  Z tohto ťažia práve tie matky ktoré emocionálna inteligencia nepustí ďalej , ako ku celoživotnému cieľu pomstiť sa otcovi detí, práve cez deti. Presne takýmto príkladom je aj matka našich detí, ktorá už od roku 2013 ignoruje akékoľvek rozhodnutia súdov upravujúcich styk našich detí s otcom a preukázateľne ho účelovo marí. Áno, kuratela poskytne otcovi kvázi sociálne poradenstvo – odporučí ho na súd na podanie návrhu výkonu súdneho rozhodnutia. A tým ich akákoľvek angažovanosť, napriek ich zákonným možnostiam konzekvencií voči rodičovi končí.  Choré je už len to, že trestnoprávna zodpovednosť matky sa nekončí právoplatným rozhodnutím súdu ktoré nerešpektuje a marí , ale ešte musíte opakovane súd žiadať o nariadenie výkonu už raz daného súdneho rozhodnutia. Na čo je to dobré ? Iba ak na to aby mohla matka predlžovať odlúčenie detí s otcom a dokonalejšie popretŕhať citové putá. Po tom, čo matka našich detí zmarila účelovo niekoľko po sebe idúcich stykov ( viď moje staršie blogy) som na Okresnom súde vo Zvolene podal v júni 2015 tento návrh aj ja. Okresnému súdu vo Zvolene v spolupráci s odvolacím súdom v Banskej Bystrici trvalo rozhodnutie o nariadení výkonu 29 mesiacov, teda takmer dva a pol roku. A výsledok ? Konštatovanie, že už bolo v auguste 2017 právoplatné rozhodnutie vo veci rozvodu a UPP a že návrh na výkon súdneho rozhodnutia predbežného opatrenia stráca význam, nakoľko už bolo rozhodnuté vo veci samej. Matka mohla tri roky bez trestnoprávnej zodpovednosti mariť styk detí s otcom a trvale pracovať na svojom pláne.

Ako som spomínal, v auguste 2017 bolo odvolacím súdom (Krajský súd v Bratislave ) ukončené konanie vo veci rozvodu a UPP ku maloletým. Ku rozsudku Okresného súdu Pezinok a následne k prístupu senátu Krajského súdu v Bratislave sa ešte podrobne vrátim. Podstatné je že súd na obdobie pol roka stanovil spôsob a termín styku detí s otcom. Okresný súd v Pezinku v rozsudku konštatoval, že otec sa do podania návrhu na rozvod o maloleté deti riadne staral a nie je o tom pochýb. Nevyporiadal sa už s tým, že po tomto termíne som bol od detí absolútne odstavený matkou a jej príbuznými (viď moje blogy vyššie) .Rovnako sa nijako nevyporiadal a ani nezdôvodnil svoje rozhodnutie prečo stanovil styk detí s otcom absolútne likvidačne a to 2 x do mesiaca v pracovný deň na tri hodiny v priestoroch UPSVaR Zvolen a bez matky. Senát odvolacieho súdu to ešte opäť bezdôvodne a bez vysvetlenia vyšperkoval až na 1x do mesiaca, prvý piatok, v pracovný deň od 14:30 do 17:30 a za prítomnosti matky v mieste jej trvalého pobytu, teda na Sliači, kam musím ešte cestovať 200km čiže z Bratislavy vyrážať okolo obeda v pracovný deň. Stačilo mu konštatovanie že tento čas – 3 hodiny do mesiaca  – je dostačujúci aby sa otec mohol plnohodnotne venovať výchove detí a tráviť s nimi zmysluplne čas… V kontexte mojich predchádzajúcich blogov a  zverejnených oficiálnych dokumentov mám za to, že predsedníčka senátu Krajského súdu spis ani nevidela a zrejme jej niekto musel poradiť ako má rozhodnúť… Inak to nedáva ani logiku ani zmysel…

A ako teda vyzerá rozhodnutie súdov v praxi ? Myslíte si že matka ho rešpektuje ? No nerešpektuje. Vie, že vo zvolenskej kotline patrí medzi chránený druh ako na súde, tak na UPSVaRe Zvolen. O polícii a prokuratúre nehovoriac. Myslíte si že jej  ego bolo rozhodnutím súdu o úbohých až 3 hodinách mesačne a za jej prítomnosti dostatočne nakŕmené ? No nebolo … Od augusta 2017 to boli 4 piatky, 4 krát právo otca na pokojný čas s deťmi. Od augusta 2017 4 krát nenaplnené … ( ako prebiehali si môžete prečítať nižšie )

A prečo dnes tento blog ? Pretože môj prípad koreluje so stovkami príbehov bezmenných otcov na Slovensku. Nie že tento marazmus hraničí so psychickým týraním otca a jeho príbuzných, ktorý znášajú tento stav a jeho dôsledky spolu s ním a sú odstavené od vnúčat, neterí, synovcov, bratancov, sesterníc. Nehraničí. To je kvalifikované týranie otcov, ich bezbranných detí a príbuzných. Kto toto zastaví ? Teoreticky : 2 – 3 rodinné tragédie, ako dôsledok konania matiek a nekonania inštitúcii zo zákona na to určených budú stačiť ? Aj otcovia na Slovensku teda upozorňujú #MeToo !!!

Ako teda prebiehal súdom stanovený styk v mesiacoch september 2017 – december 2017 …

From: Ivan Georgiev
Sent: Monday, August 28, 2017 10:49 AM
To:’Martina Georgievova‘
Cc:[email protected]; ‚Renčková Eva‘
Subject: Stretnutie s deťmi 1.9.2017
Importance: High

Martina,
Na základe právoplatného rozsudku KS BA ohľadom UPP k naším deťom mám najbližšie stretnutie s deťmi tento piatok 1.9.2017 od 14:30 do 17:30. Počnúc 1.9.2017 sa stretnutia s deťmi v zmysle rozsudku   budú uskutočňovať vždy v cukrárni Dolinka v meste Sliač, ktorá  sa nachádza v mieste Tvojho trvalého pobytu a to až do rozhodnutia Najvyššieho súdu SR .  V prípade, že prevádzka uvedenej cukrárne nebude v danom čase niektorého stretnutia otvorená, na mieste operatívne určím iné miesto.  Žiadam Ťa, aby si rešpektovala rozsudok a v piatok 1.9.2017 prišla s deťmi riadne pripravenými na styk o 14:30 do vyššie uvedenej cukrárne.
Ivan Georgiev

1.9.2017 – matka prišla s deťmi do cukrárne Dolinka na Sliači o 14:45. O 16:30 vstala a s deťmi odišla, čím bezdôvodne skrátila styk o vyše hodinu a štvrť…

6.10.2017 – matka prišla s deťmi do cukrárne Dolinka na Sliači o 14:45. O 16 tej sa zdvihol syn s tým že odchádza a matka mu oznámila že už môže odísť …

3.11.2017 – matke som vopred oznámil že som chorý a nechcem aby deti ochoreli odo mňa a vymeškali školu, požiadal som opakovane o náhradný termín za neuskutočnený styk. Matka nijako nereagovala, nezdvíhala telefón, s deťmi som sa nevedel skontaktovať. Styk sa teda v novembri neuskutočnil

1.12.2017 – čakali sme aj s mojou mamou od 14:30 v cukrárni Dolinka ( toto miesto som určil ešte v auguste na všetky styky, matka sa tam s deťmi dostavila bez problémov september, október ) . Do 15:00 sa matka s deťmi nedostavila. Pokúšal som sa ju bezúspešne kontaktovať. Po 15tej som napísal z miesta mail kolíznemu s kópiou matke, že sa na styk nedostavila, nedala mi vopred vedieť že neprídu a že odchádzam späť 200 km do Bratislavy a že  mikuláša a vianočné darčeky opäť ako obvykle deťom odovzdám  až po Vianociach. Neskôr sa matka ozvala s tým, že styk som si zmaril ja sám, pretože ona ma čakala s deťmi v dome jej rodičov kde s nimi býva. Opäť  jej niekto poradil ako zabezpečiť „nestyk“ s deťmi, nakoľko iba po vstupe do predzáhradky rodinného domu jej rodičov mi automaticky hrozí trestné stíhanie z akéhokoľvek dôvodu. Zopár účelových krivých obvinení zo strany matky a jej príbuzných som si už za tie roky preskákal. Požiadal som matku o náhradný za ňou zmarený termín. Matka ma dnes 13.12.informovala že to musí „skonzultovať“ s deťmi…  (dajte mi na 5 rokov dieťa bez možnosti styku s matkou a ja vám garantujem, že dieťa bude papagájovať iba to, čo budem chcieť ja a pokojne vyhlási že v živote matku nemalo …)

 

Teraz najčítanejšie

Georgiev Ivan

"Ako sa na Slovensku legálne deťom kradnú otcovia " ...majiteľ " spermobanky " .... otec, ktorého štát prostredníctvom frustrovaných pracovníčok UPSVaR, prokurátoriek, sudkýň a neschopnej polície, riadiacej sa "vlastným" trestným poriadkom kolaboruje z matkou...štát, ktorý nemá záujem hájiť zákonné práva detí a ich otcov z ktorých vyrába " bankomaty " , bez možnosti vplývať na výchovu svojho potomstva ... UPSVaR Senec, UPSVaR Zvolen, OO PZ Dunajská Lužná, OR PZ Senec, OO PZ Sliač, OR PZ Zvolen, OP BA III, KP BA, OP Zvolen, KP BB, OS Pezinok, OS BA III, KS BA, OS ZV, KS BB, Základná škola Dunajská Lužná, Základná škola Sliač, Obecný úrad Dunajská Lužná, Mestský úrad Sliač, Okresný úrad v BB - odbor školstva ....