Denník N

Tri zážitky s otvorenou spoločnosťou

V týchto dňoch oslavuje Nadácia otvorenej spoločnosti štvrťstoročie svojho pôsobenia na Slovensku. Bol aj žúr, kam ma zavolali, že povedz niečo a potom povedali, že nič nehovor, lebo by ťa nikto nepočúval. Tak spíšem sem, že čo som mal na jazyku. Spájajú sa mi s ňou tri intenzívne zážitky (ak nerátam balík petrošekelov čo mi každý deň posielajú od Sorosa).

Prvý: aj vďaka OSFke máme Young Lions

Od roku 2012 je OSF partnerom súťaže pre mladých kreatívcov v reklame – Young Lions. Je to súťaž, v rámci ktorej mladí profíci z agentúr dostanú nejaké reklamné zadanie a majú deň na to, aby ho vypracovali. Organizuje to Klub reklamných agentúr Slovenska s ADC a Stratégiami ako reprezentant najprestížnejšieho festivalu kreativity na svete Cannes Lions. Vďaka tomu, že od začiatku spolupracuje na tomto projekte s Ľubicou Staněk z OSFky, sme sa stali jednou z dvoch krajín z celého sveta, ktorá nápady vzniknuvšie v rámci národných kôl Young Lions aj realizuje v praxi. A, akoby to nebolo dosť, sme sa toho roku stali najlepšími reprezentantmi Cannes Lions na svete. Spomedzi 80 krajín sa organizátori Cannes Lions rozhodli oceniť práce Slovennsko za to, že to robíme najlepšie,)

Napríklad tento víťazný nápad z Young Lions OSFka použila vo svojej kampani k 17. novembru

Druhý: aj vďaka OSFke vznikla Výzva k ľudskosti

Keď mi Martin Dubéci zavolal, že poďme niečo urobiť s tým, že ľudia hejtujú tragickú smrť obetí vojny v Sýrii, streli sme sa na Baštovej v sídle OSFky. V teame, ktorý Výzvu k ľudskosti naštartoval, boli aj Jano Orlovský a Natália Tomeková. OSFka zmenežovala aj distribúciu pomoci, ktorú nám na stretnutiach prisľúbila a nakoniec aj reálne poskytla Vláda SR. Bez tohto supportu, by Výzva k ľudskosti nedosiahla to, čo dosiahla.

Tretí: aj vďaka OSFke máme výstavu

Aktuálne prebieha v priestoroch Open Gallery, ktorá je v správe OSFky výstava nášho kolegu Mykolu Kovalenka. Ukrajinský výtvarník tam vystavuje svoju spoločenko-politicko-ekologickú kritiku spoločnosti, ktorú po prezentáciách v Japonsku, Francúzku, či USA priniesla na Slovensko naša reklamná agentúra Respect APP. Oficiálne prebieha do 22. decembra, ale Natália Tomeková mi sľúbila, že si výstavu ponechajú aj na svoj vianočný večierok,) Naozaj stojí za to. Kuknite.

Ja som však OSFke vďačný najmä  za neutíchajúcu prácu na tom, aby sme sa stali konečne občianskou spoločnosťou. Jano Orlovský vo svojom príhovore pri oslave 25ročnice povedal peknú myšlienku o tom, že čo ťa definuje ako človeka: hrdý Slovák si vďaka tomu, že si sa náhodou akurát tu narodil, kresťan si, lebo to máš od rodičov, či od Boha, ale plnohodnotným občanom sa môžeš stať iba vďaka svojej snahe takým sa stať.

Tak snažme sa viac.

Ďakujem.

 

 

 

 

 

 

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency