Denník N

Týždeň v reklame: sranda zo znásilnenia, Ježiško a pištoľ a Hlávkovej herecký debut (+akí ľudia sa hodia do agentúry)

Bernard a #MeToo

Český pivovar miluje srandu. Znásilnili vám dcéru a bála sa o tom prehovoriť? Hahahaaa….Bernard. Najviac ma fascinujú komentáre niektorých dám, ktorým sa to stalo tiež, ale majú akože nadhľad. Veď čo. Kým napríklad taký Heineken sa stavia k domácemu násiliu dosť radikálne (aj za cenu straty niektorých zákazníkov), český súkromný pivovar si ide svoje a zhadzuje obete sexuálneho násilia. Svet sa zbláznil, súhlasím.

Hlávkovej herecký debut

České Transparency International a Furia Film nakrútili video, v ktorom zrekonštruovali (?) prípady nahlasovateľov korupcie, medzi nimi aj hviezdnu Hlávkovú. Video má takmer päť minút, je aj akože kreatívne, ale ani nie až tak, preto neviem, či je to reklama, alebo krátky film, či nebodaj hraný dokument. Je to šľachetný čin, len mám tochu obavy, že koľko ľudí si to naozaj pozrie.

Ježiško s detskou pištoľou s režimom pre nepretržitú paľbu

Zelený Alzák odporúča Ježiškovi hračky, napríklad pištoľ. Akože je to Alza, hej, ale aj tak. Nie je divné spájať Ježiška s pištoľou? A vôbec, pištoľ s nepretržitou paľbou je dobrá hračka pre deti? Vlastne už to slovné spojenie, že „pištoľ pre deti“…

 

Akí ľudia sa hodia do reklamky?

Už roky hľadáme a nachádzame ľudí do našej reklamnej agentúry Respect APP a teda, stretli sme sa už so všelijakými schopnosťami a požiadavkami. Spísal som preto sedem otázok, na základe ktorých si každý môže urobiť malý testík, či sa na prácu v agentúre hodí. Pozrite si celý článok z respectového blogu na Sketcher.sk dozviete sa, že potrebujeme ľudí, ktorí vedia niečo robiť, majú prehľad a záujmy aj mimo reklamy, majú kamarátov, vedia komunikovať, vyhodnotiť informácie, plánovať si čas a majú jasno v prioritách. Easy. Not.

Ako predať jemný papier do tlačiarne pomocou videoklipu

Hudobná skupina OK Go! vyniká brutálne vymakanými videoklipmi. Mnohé z nich vytvorila v spolupráci s firmami, ktoré tak odpromovali už všeličo –  od auta cez robotické ramená až po tlačiarenský papier. Pozrite, ako to robia a ako prichádzajú na tie nápady.

https://www.facebook.com/sketcher.sk/videos/1234438306701152/

Pozrite aj môj minulý Týždeň v reklame: sme najlepší na svete, boj proti vizuálnemu smogu, KptBLB a čiapka pre anjela (+ kto sa dobre naje, ten sa neháda) a sledujte moju skupinu, v ktorej nájdete veľa super (alebo zlých) reklám.

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency