Denník N

21 dôvodov, prečo späť pod holým nebom.

Najlepší hotel, v akom som kedy spal, bol jednoznačne ten vonku, pod holým nebom. Prečo? Pozrite si 21 skutočných dôkazov.

21. Portugalsko

Môj prvý spánok pri oceáne. Pri chystaní večere na pláži sa zrazu z oceánu objavil nahý černoch. Po 10-tich minútach pokusu o konverzáciu nám naznačil, že keď zaspíme, odreže nám prirodzenie. Potom odišiel.

Šialený zážitok…

Ps: Všetci máme všetko tak, ako má byť;-)

20. Eiffelova veža

Keď už ste v tom Paríži, tak prečo sa nevyspať rovno pod jej ikonou a ráno si nedať francúzsku bagetu? ;-)

19. Jahnací štít – Slovensko

Spánok na vrchole ľubovoľného štítu v Tatrách má neskutočné čaro. Jahňací štít má v sebe ešte ďalší obrovský bonus. A tým je výhľad na najkrajšiu časť Tatier – Belianske Tatry.

18. Rumunsko

Viacero ľudí ma odrádzalo od tejto krajiny. Nech nespíme len tak vonku a podobne. Predsudky sa vytratili ihneď po príchode na miesto. Spali sme štyri noci vonku a bolo to super. Krásne ranné výhľady na mestá, kopce, kopčeky. Sneh na horách tomu dodal tú správnu atmosféru. Ps: Drakulov hrad nestojí za nič…Oravský Podzámok ho schová ako do kapse ľavou – zadnou.

17. Pod vrcholom Pik Lenina – tábor C2
Spánok vo výške 5500m.n.m. Riedky vzduch, vonku -15 st., ráno všetko zamrznuté, no nenahraditeľný absolútny pocit slobody.

 

16. Na ceste na Mont Blanc

Keď nemôžeš nájsť žiadnu rovinu a jediné čo máš po ruke, je bývalá rozpadnutá kadibúdka vo výške 3000 m.n.m. Ranné lúče z vychádzajúceho slnka a pohľad na západnú stenu Mont Blancu boli nezabudnuteľné…

15. Pod vrcholom Kazbegi – Gruzínsko

Kaukaz vo mne zanechal nezmazateľnú stopu. Skvelí ľudia, jedlo, neskutočná príroda a k tomu výborná domáca čača.

14. Nórsko no. 2

Vonku – 15 °C a pol metra prašanu. Zrazu nájdeš opustenú malú garáž. Sama sa nás pýta: Neubytuješ sa? Áno, veľmi rád.

 

13. Súľovské skaly – Slovensko 

Slovensko má neskutočné krásne zákutia. Jedným z nich sú bezpochyby aj Súľovské skaly. Z môjho pohľadu jedno z najkrajších miest na Slovensku. Ranný štebot vtákov a k tomu neuveriteľná kombinácia listnatých stromov a skál. Ideál tak na jar, ako aj na jeseň.

Odporúčam.

12. Jazero Issyl Kull – Kyrgystan

Spanie pri druhom najväčšom horskom jazere na svete bol geniálny.

Ráno vás zobudí stádo kráv alebo oviec, ktoré práve vykonávajú rannú potrebu – ideálne ranné vstávanie;-)

11. Nórsko

Píše sa október, rok 2015. Večer sme prileteli do Stavangeru. Auto sme mali objednané až na ráno. Kde budeme spať? Nasadáme na prvý autobus, ktorý ide mimo centra. Vystupujeme na konečnej. Výšlap na prvý kopec nad Stavangerom. Staviame stan a malý bivak. Výhľad na mesto, na hory a fjord. Ráno povinné zobudenie na východ slnka.

Nezabudnuteľné…

10.  Rainbow Mountains –  Perú

Spánok pri jedných z najfarebnejších hôr na svete. Zobudil som sa ráno a rozmýšľal, či je to vlastne skutočnosť alebo len fikcia, či nejaký sen, z ktorého sa mám zobudiť…

9. Island

20 metrov od nás jeden obrovský vodopád, ďalších 50 metrov ešte krajší a väčší. V noci vidieť najkrajšie divadlo na svete – polárnu žiaru. Môže si človek pri spánku vonku priať ešte niečo viac?

 

8. Pod vrcholom Mont Blancu

Môj prvý spánok nad 4400 m.n.m. Srdce mi búcha, akoby som dobehol práve maratón. K tomu sa pridáva bolesť hlavy. Všade veľa ľudí. Na nafukovaciu karimatku mi práve stúpil niekto v mačkách. Poteší… V hlave otázky: „Načo to robím? Načo sa zbytočne hecujem na takéto veci? “ Ranné lúče priniesli odpoveď: „Na plnenie mojich snov…“

Ranný východ slnka, tesne pod vrcholom Mont Blanc.

7. Kyrgystan – jurta

Spali ste niekedy v kruhovej miestnosti? Pre mňa to bol prvý spánok tohto druhu a bolo to nezabudnuteľné. Zážitok to bol na celý život. K tomu raňajky až do „postele“, či skôr na zem.

 

6. Base camp pod Pik Leninom – Kyrgystan

Na toto miesto sme prišli v noci. Kopce boli zahalené v hmle a tme. Celú noc som vôbec nespal. Ranné vychádzanie zo stanu bolo však jedno z najkrajších aké som kedy videl. Majestátne hory nad 7000 m.n.m, pokropené čerstvým snehom. To bol ten pocit, keď človek nevie, či sníva len v noci.

5. Jazero Titicaca – Perú, Bolívia

Uprostred najväčšieho jazera v Južnej Amerike na ostrovčeku celého zo slamy. Sen? Asi áno…

4. Island no. 2

Pohľadom na kopec Kirkjufell na Islande sme strávili asi dve hodiny. Bol natoľko krásny, že nám nezostalo nič iné, ako zostať tu spať. Západ a východ slnka je tu jeden z najkrajších na svete.

3. Madeira

Všade vôňa kvetov. Vysoké hory, na ktoré sa dostaneš popri jedinečných levádach. Každá jedná časť ostrova je úplne odlišná od iných častí ostrova. Všade zeleň, kvety, pozitívni ľudia a k tomu originál domáci nápoj poncha. Madeira bola celkovo jedno z naj miest, kde som vonku spal, ale aj kde som kedy bol.

2. Salar De Uyuni – Bolívia

Spánok na najväčšej púšti na svete. Zima, sucho, no pohľad na najkrajšiu nočnú oblohu, akú som kedy na svete videl.

1. Pod vrcholom Ausangante – Perú

Najvyššie položené miesto, na akom som kedy spal. Výška okolo 5700 m.n.m. Vonku všetko zmrzne a ja v teplom spacáku a so slivovičkou v ruke. Najbližší človek 30 km vzdialený. Práve pre tieto momenty nespávam v hoteli…

 

Je skvelé sa občas vzdať pohodlia domova a užívať si skutočnú prírodu na vlastnom tele. Pevne verím, že som Vás aspoň trochu motivoval k spánku pod holým nebom.

Viac o mojich cestovateľských zážitkov na mojom blogu:

Teraz najčítanejšie

Michal Tlelka

Volám sa Michal. Milujem hory, turistiku, cestovanie, šport a všetko čo je spojené s pozitívnym prístupom k životu. Rád sa podelím o svoje zážitky z rôznych ciest z celého sveta. Dúfam, že sa Vám budú páčiť.