Denník N

Jednotný svetový čas

Z kuchyne NR SR – zrušenie časových pásiem

Nemenovaný zdroj vyniesol z „kuchyne“ NR SR informáciu o chystanej iniciatíve našej Národnej rady – chcú využiť predsednícky post nášho človeka vo Valnom zhromaždení a predniesť zaujímavý prelomový návrh. Ide o návrh jednotného svetového času. Predstavte si, že keď po jeho zavedení poviete „lietadlo mi odlieta o 15:30“ – bude to presná informácia na celom svete, nebude treba pátrať v akom časovom pásme to platí a koľko hodín je vtedy v New Yorku či v Sydney. A nebude zmätok v tom, že Nový rok budú sláviť všade v inom čase. Bude stačiť jeden povel a oslavy vypuknú na celom svete naraz. To bude aj jasný signál mimozemským civilizáciám.

Áno, svet si bude musieť zvyknúť na určité posuny. Keď my budeme vstávať o šiestej, v New Yorku budú vstávať o dvanástej a v Los Angeles o pätnástej. Každému je jasné, že to nám voči Američanom poskytne konkurenčnú výhodu.

Návrh má vo Valnom zhromaždení predniesť nemenovaný vysoký predstaviteľ NR SR. Bude vraj vystupovať v civilnom obleku a návrh prednesie v ruštine.

Súčasťou návrhu je aj poludník, na ktorom sa bude „lámať“ deň. Aby nenastali rozbroje medzi veľmocami ohľadom tohto zlomového miesta, NR SR navrhuje aby to bol poludník, ktorý prechádza stredom rečníckeho pultu zasadacej sály NR SR. Bol aj protinávrh, ktorý presadzovali poslanci ĽS NS, aby za ten poludník bol vybratý poludník idúci cez zasadačku župy v Banskej Bystrici, ale po župných voľbách tento návrh stiahli.

Teraz najčítanejšie

Pavel Mokráň

V roku 1965 som bol promovaný za inžiniera chémie, 25 rokov som pracoval v Slovnafte, z toho vyše 2 rokov v nábehovom tíme rafinérie Baiji v Iraku. Pol roka som v Emirátoch nabiehal odsoľovačky morskej vody. Od roku 1991 som pracoval ako prekladateľ. Ako spoluautor som vydal 6 slovníkov. Preložil som niekoľko kníh, naposledy Elon Musk (2015) a Prielom v autizme (2016).