Denník N

Týždeň v reklame: výrobca cigariet chce s nimi skončiť, napínavý George a smetiari (+únava z rozhodovania, hokejové halušky a autentický život v reklame)

Tabakový gigant Philip Morris si dal novoročné predsavzatie: skoncovať s cigaretami

Napísali Stratégie. Zvláštne, že?

Ale svojím spôsobom aj celkom logické. Trh s inováciami v tabakovom priemysle sa vyvíja smerom k technológii, ktorá tabak (a papierik a lepidlo…) nepáli, ale nahrieva. Je to zdravšie? Nevie sa, uvidíme o 20-30 rokov. V každom prípade novinka IQOS (ako si to niektorí šikovníci vysvetlili: I Quit Ordinary Smoking,) zažíva boom napríklad v Japonsku. PM tomu verí tak veľmi, že v podstate začína boj proti vlastnému produktu, na ktorom sa tento tabakový gigant postavil: cigaretám. Kuknite ako funguje „iPhone medzi cigaretami“:

 

Smetiari

Ja neviem, taká trochu premotivovaná mi príde nová kampaň Smečka, v ktorej „ťažia“ z toho, že ich niekto z politikov kedysi označil za smetiarov. Také lacné, aj smutné trochu nie?

Taký napínavý jak George

Slovenská sporiteľňa teasuje sub-brand, ktorý už niektorí jej klienti využívajú. Je to hrozne napínavé. George je „Je taký pekný, šikovný a bystrý, že sa to (zatiaľ) nedá ani ukázať.“ Tak, čo vám poviem, zvedavý som!

Viac reklamy v telke

Zdá sa vám, že je jej už dosť. Ale choďte! Markíza priniesla nový formát. Žive píše, že „Ak máte televízor alebo set-top-box s podporou HbbTV, ste pripojení na internet a prepnete na Markízu, v niektorých prípadoch sa vám zapne niekoľkosekundová reklama na produkt tretej strany, kým samotné vysielanie sa výrazne zmenší. Po krátkej dobe sa banner vypne a vysielanie bude pokračovať v plnej veľkosti.“ 

Únava z rozhodovania

Tú som sám pocítil, keď som vyberal tému na tento prvý text do nového seriálu Omyly a fenomény pre Stratégie. Možno ste počuli o experimente, v ktorom jeden supermarket ponúkol na ochutnávku 24 druhov marmelády. Zákazníci ich mohli ochutnať a následne kúpiť tie, ktoré im najviac chutili. Nasledujúci deň supermarket ponúkol na ochutnávku iba šesť druhov marmelád. A predalo sa desaťkrát viac marmelád ako deň predtým. Prečo? Kuknite sem.

Recept mladých hokejistov na úspech

Naše mladé hokejové nádeje podporil klient našej reklamnej agentúry Respect APP: Kaufland. Recept na úspech/halušky boli prvým zo série spotov, ktoré sa vysielali počas majstrovstiev sveta hokejových juniorov.

Autentický život v reklame

Patria rozvody, slobodné matky, adopcie detí, či nudné umývanie riadu do reklamy? Podľa jednej z najúspešnejších reklamných agentúr na svete, švédskej Akestam Holst áno. Pozrite si ich skvelé kampane z reálneho života pre IKEA v mojom videu, ktoré som pripravil pre Sketcher:

https://www.facebook.com/sketcher.sk/videos/1247705238707792/

Pozrite aj Rok v reklame: výber toho najlepšieho a najčudnejšieho z roku 2017  a sledujte moju skupinu, v ktorej nájdete veľa super (alebo zlých) reklám, napríklad takéto:

 

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency