BLOG
Michal Červený
Michal Červený
138 657

Dajte si pozor na tento e-shop a nenechajte sa oklamať ako ja

Štedrý večer nie je až taký štedrý, keď pod stromčekom nájdete falzifikát.

Tento blog píšem ako súkromná osoba, nie ako redaktor Denníka N.

Štedrý večer, rozbaľovanie darčekov. Priateľka si našla vytúžený parfém, o ktorom predtým toľko hovorila. Už odkedy ho „na každom kroku“ cítila v Paríži.

Prišla detská radosť. Tá však netrvala dlho.

Už pri rozbaľovaní jej niečo nehralo. A keď parfém ani nevoňal tak, ako mal, bolo to jasné. Pod stromčekom si našla fejk, falzifikát.

Niekto si doma v kuchyni so súpravou pre mladých chemikov vyrobil voňavú vodu a snažil sa nabudiť dojem, že ide o Chanel. Keď už ukuchtil zlú vôňu, mohol sa pohrať aspoň s balením.

Hovoril som si, že to nie je možné, veď obchod, z ktorého som objednával, bol na Heuréke vysoko a mal aj výborné hodnotenia. Navyše, parfém bol len o desať eur lacnejší ako u konkurencie. To je pri cene okolo sto eur úplne normálne.

Aj keď som kdesi vzadu v hlave mal, že na anonymné internetové recenzie sa nedá veľmi spoľahnúť, iracionálne som si povedal, že mňa neoklamú. Oklamali.

S doručením tovaru objednaného na webe europarfum.sk neboli žiadne problémy. Keď som parfém rozbalil, nemal som ako zistiť, že ide o fejk. Krabička bola to jediné, čo vyzeralo vierohodne.

Poučenie: otvorte krabičku. Pustite si na youtube video z jej rozbaľovania a zistíte, či ste narazili na originál. Ja som to nespravil.

Prvý mail na web europarfum.sk som písal ešte v štedrovečernom rozčertení. Použil som kontaktný formulár. Keď neprišla odpoveď ani po Vianociach, napísal som aj mail. Prišla automatická odpoveď, že majú dovolenku až do 8. januára.

Odpoveď prišla 8. januára večer. Situácia ich veľmi mrzela. Moju reklamáciu vraj už evidujú a čo najrýchlejšie mi pošlú peniaze. Ešte som sa ich spýtal, kam im má poslať ten fejk. Slušne odpovedali.

Peniaze mi prišli späť ešte predtým, ako som vôbec výrobok poslal naspäť.

Celé to pôsobilo až príliš rutinne. Akoby boli zvyknutí, že im na to sem-tam ľudia prídu. Veď sa napríklad mohlo stať, že tento tovar dostali z veľkoskladu a len mu naleteli. Možno to tak aj bolo. Nič tomu však nenasvedčuje.

Inak si neviem vysvetliť nasledujúce veci:

  • Prečo nepočkali, kým im tovar pošlem?
  • Ak by som ako obchodník vedel (alebo aspoň dúfal), že som neposlal fejk, chcel by som sa naozaj presvedčiť o tom, že to fejk nie je. Oni na to nečakali.
  • Keby som poslal originál a zákazník si to nemyslí, stojím si za svojim a očakávam, že mi zákazník svoje tvrdenie dokáže.
  • Celá komunikácia prebehla až príliš rutinne. Pre europarfum.sk mám ešte jednu odporúčanie: mohli ste sa aspoň ospravedlniť. Ani to by však nepomohlo, aby ste si nespravili verejnú hanbu. Teraz ju máte.

Webu som ešte na Štedrý večer sľúbil, že ak situáciu vyriešia promptne, nepovláčim môj prípad po sociálnych sieťach. Aj keď mi peniaze vrátili, musím sľub porušiť. Nech sa hanbia. A nech sa možno aj trochu zľaknú tí, ktorí robia to isté.

Zároveň s publikovaním tohto blogu som sa s podnetom obrátil na Slovenskú obchodnú inšpekciu.

Text je súčasťou blogov Denníka N, nie je redakčným obsahom.
Administrátorov blogov môžete kontaktovať na adrese blog@dennikn.sk.

Aj priestor pre blogerov Denníka N vznikol vďaka vám. Predplaťte si nás a podporte našu snahu o kvalitnú žurnalistiku.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Dnes na DenníkN.sk

Vyštudoval žurnalistiku v Bratislave. Pracoval vo viacerých športových redakciách (osporte.sk, SITA, Pluska). Po odchode z denníka SME spoluzakladal Športinak.sk. V Denníku N pracuje od januára 2017. Zabáva sa písaním rozprávok Príhody psíka Huga či administráciou facebookovej stránky Hlášky dr. Frasiera Cranea.

Blogy

|