BLOG
Omediach.com
Omediach.com
11 324

Prečo kritický list Reportérov nevošiel do servisu TASR?

V piatok sedem redaktorov relácie Reportéri zverejnilo otvorený list, v ktorom kritizujú Jaroslava Rezníka za to, že zrušil ich reláciu a kritizujú aj spôsob, akým to urobil.

Nestáva sa často, že redaktori RTVS píšu kritické otvorené listy a už vôbec nie také, v ktorých kritizujú vlastného šéfa. Súhlas s kritikou postupne vyjadrovali aj mnohí redaktori zo spravodajstva. Niečo podobné sa v RTVS a predtým v STV už dávno nestalo.

Aj preto bol tento otvorený list jednou z hlavných tém, ktorej sa venovala v piatok väčšina slovenských médií. Až na TASR. V servise štátnej Tlačovej agentúry SR, ktorej šéfuje dlhoročný kamarát a kolega Rezníka, nevyšlo doteraz o otvorenom liste nič.

List redaktori adresovali Rade RTVS, zároveň ho poslali do oboch slovenských tlačových agentúr aj do ďalších médií.

Prečo list TASR odignorovala? Spýtala som sa priamo jej šéfa Vladimíra Puchalu.

„List o pozastavení relácie bol adresovaný Rade RTVS. Očakávame vyjadrenia všetkých zainteresovaných strán. O faktoch a argumentoch, ktoré na zasadnutí odznejú, budeme informovať,“ povedal Puchala. O vyhrotenej situácii okolo zrušenia Reportérov sa tak odberatelia a čitatelia TASR dozvedia až budúci týždeň, keď má rada zasadať. A to len možno, podľa toho, či to rada zaradí na program rokovania.

Tlačové agentúry bežne informujú o podobných udalostiach okamžite s tým, že do správy napíšu, že prinesú aj stanovisko – v tomto prípade Rady RTVS. Dnes mohli požiadať o predbežné stanovisko predsedu rady. TASR sa ho mohla napríklad spýtať, kedy a či vôbec sa rada bude listu venovať, a aký je jeho osobný názor na kritiku zo strany redaktorov.

TASR to neurobila, možno aj preto, že jej súčasný šéf má k Jaroslavovi Rezníkovi celkom blízko.

Rezník bol šéfom tejto agentúry 10 rokov a vo vedení ho sprevádzal Vladimír Puchala, ktorý po odchode Rezníka nastúpil na jeho miesto. Podobne pracovali predtým spolu aj v SRo a sú aj priatelia.

Mimochodom, práve dnes telerozhlas oznámil, že do vedenia RTVS prišiel Jozef Puchala, brat Vladimíra, šéfa TASR.

Vladimír Puchala odmieta tieto dôvody: „To je nadinterpretácia.“

O kritickom liste som nenašla zmienku ani v Správach RTVS. Aj táto verejnoprávna inštitúcia by mala o ňom informovať.

Aktualizácia 13. 1. : TASR nakoniec nečakala do zasadnutia rady, ako ohlásil jej šéf. Nasledujúci deň po vyjdení tohto príspevku – v sobotu – priniesla článok so stanoviskom predsedu Rady RTVS, kde je stručná zmienka o otvorenom liste.

Text je súčasťou blogov Denníka N, nie je redakčným obsahom.
Administrátorov blogov môžete kontaktovať na adrese blog@dennikn.sk.

Aj priestor pre blogerov Denníka N vznikol vďaka vám. Predplaťte si nás a podporte našu snahu o kvalitnú žurnalistiku.

Pridajte sa k predplatiteľom

Dnes na DenníkN.sk

Tento mediawatch blog hodnotí etiku v žurnalistike, prešľapy novinárov, zásahy do ich práce. Jeho cieľom je prispieť k väčšej slobode, etike a profesionalite slovenských médií. Autorkou je šéfredaktorka webu OMEDIACH.com Miroslava Kernová. V minulosti pracovala pre SME a Trend. Jej manžel je redaktorom Denníka N. Staršie komentáre nájdete aj na http://omediach.blog.sme.sk/.

Blogy

|