Denník N

Adios 2014

Končí sa rok 2014 a chcem sa s Vami podeliť o môj názor na rok, ktorý práve konči.

Čo nové som našiel v roku 2014?

V tomto roku som mal možnosť aj vďaka blogom stretnúť ľudí z neziskových organizácií. Už nejaký čas čítam ich blogy a začal som ich sledovať cez Facebook. Ja som prišiel študovať na Slovensko v druhej polovici 80. rokov a zažil som nadšenie nežnej revolúcie priamo na internáte v Mlynskej Doline. Vtedy som videl svojich spolužiakov rečniť v preplnených posluchárňach Matematicko-fyzikálnej fakulte UK. Neskôr som s manželkou a malým synom odišiel na päť rokov do Peru a keď som sa vrátil, našiel som iné Slovensko. Na Slovensku rástla silno podnikateľská trieda Mečiarovského typu a vládla tu blbá nálada a tá trvala dlho.

Počas roku 2014 som ale stretol ľudí, ktorí sú oveľa bohatší, ich bohatstvo nie sú peniaze, ale svoju energiu a voľný čas venujú tomu, aby sa nám tu lepšie žilo. Úžasní ľudia ako tí, zo Zelenej Hliadky, ktorí roky suplujú prácu samosprávy a čistia nám mesto. Ľudia ako tí z Cyklokoalicie, ktorí navrhujú nové cesty, aby sa Bratislava konečne stala Európskym mestom aj čo sa cyklistiky týka. Ľudia, ako aktivisti z Asociácie Náhradných Rodín, ktorí sa starajú, aby deti nerástli v detských domovoch. Ľudia, ako chlapci z Múzea Petržalského Opevnenia, ktorí zachraňujú bunkre a kus slovenskej histórie. Ľudia ako tí z Dobrého Anjela, ktorí roky pomáhajú rodinám v najťažších chvíľach. Zoznam by bol veľmi dlhý a rozmanitý. Ja len chcem dodať, že oni mi dávajú nádej, že Bratislava bude niekedy jedym z najkrajších miest pre život na svete, ako som skôr na jednom mojom blogu napísal.

Najlepšia udalosť roku 2014: Voľby

Tento rok bolo niekoľko volieb. V Peru sú voľby povinné a ja podľa možnosti nevynechávam ani jedny voľby na Slovensku. Tento rok som mal veľkú radosť z volieb prezidenta. Myslím si, že je úžasné mať prezidenta, za ktorého sa nemusíte hanbiť.

Mal som radosť aj z komunálnych volieb. Na rôzne posty sa dostali aktivisti a tam, kde sa nedostali, viem, že budú kontrolovať prácu politikov na komunálnej úrovni. V knihe „Krajina hrubých čiar“ páni Radičová píše, že jeden anglický sociológ jej povedal, že bude treba čakať 60 rokov, aby sa menil prístup ľudí ku spoločnosti. Ja som optimista a myslím, že stačilo čakať jednu generáciu a zmena sa už začala.

Konči sa rok 2014 a začína sa rok 2015 a ja som optimista a chcem Vám zaželať: Próspero aňo 2015

Teraz najčítanejšie

Carlos Arturo Sotelo Zumaran

Prišiel som na Slovensko študovať pred viac ako 30 rokmi a potom som sa vrátil do Peru, žil som istý čas v Mexiku, ale nakoniec som sa s rodinou rozhodol vrátiť na Slovensko, kde som nepretržite 14 rokov. Som certifikovaný turistický sprievodca a majiteľ peruánskej reštaurácie CASA INKA v Bratislave a CK Eslovaquia Travel. Viac ako 10 rokov sprevádzam Slovensko, Peru, Bolívia, Ekvádor s Galapágmi a Mexiko. Napísal som knihu: „Eslovenčina je ťažká“. [email protected] travel. eslovaquia.sk