Denník N

Ak hodnotenia, tak len kladné, prosím

V hlavnej úlohe obľúbený rezervačný portál booking.com

Cestovateľské portály už akosi neodmysliteľne patria k nášmu životu a naučili sme sa ich pri potulkách po našej krajine i po svete využívať. Predsa len, turista náročný i nenáročný potrebuje minimálne na noc niekde skloniť hlavu. Práve stránky ako booking.com ponúkajú pod jednou strechou nepreberné množstvo ubytovaní od tých najlacnejších až po luxusné rezorty. To svoje si tu dokáže vybrať jedinec, ktorý potrebuje len čosi viac ako núdzový nocľah, ale aj náročný cestovateľ, ktorý k svojmu životu potrebuje mať zabezpečený dostatočný komfort so všetkými možnými vymoženosťami. Každému čo duša ráči, prispôsobené podľa dostupného rozpočtu.

Ani ja nie som výnimka, keď ma pochytia cestovateľské chúťky, prelúskam nepreberné množstvo ponúk na internetovej stránke booking.com. Nastavím si filtre podľa svojich priorít a potom už len vyberám, najprv si niečo vyprofilujem a napokon si z viacerých  ponúk vyberiem. Predsa len, všetci chceme na svojich cestách mať len samé dobré zážitky a preto k výberu ubytovania pristupujem vždy starostlivo.

V auguste tohto roka som sa rozhodla oprášiť svoje zážitky a vybrala som si cez vyššie spomínaný portál apartmán vo Vysokých Tatrách. Ako vždy som si ubytovanie dôsledne vyberala, na moje prekvapenie mi to tentokrát vôbec nevyšlo. Apartmán ma sklamal na celej čiare a celkom mi pokazil dovolenku a to napriek tomu, že naše malé veľhory ma zase raz presvedčili, že sú stále rovnako krásne.

Po návrate domov ma portál booking.com, tak ako býva zvykom, vyzval, aby som na predmetný apartmán napísala recenziu. Doteraz som vždy písala len kladné recenzie, ale tentokrát to nešlo, nuž moja recenzia bola výrazne negatívna, pre dokumentáciu som pridala aj niekoľko fotografií z ubytovania. Booking recenziu prekontroloval, pridal na svoju webovú stránku k apartmánu a ja som čakala ako zareaguje majiteľka spomínaného ubytovania. Nič, prešlo niekoľko dní a stále ticho, reakcia z jej strany žiadna.  Veci sa dali do pohybu až po niekoľkých dňoch, na stránke Bookingu síce svoje právo vyjadriť sa nevyužila, ale predsa len niečo spravila. Kontaktovala ma súkromne do môjho mailu, v ktorom uviedla, že som to so svojou recenziou prehnala a na základe mojej recenzie sa mi vyhrážala, že v budúcnosti ma už v žiadnom zo svojich ubytovaní neubytuje.

Reakcia majiteľky ubytovania na kritickú recenziu:

Po prečítaní tejto nevyžiadanej elektronickej pošty som zostala v šoku. Namiesto toho, aby majiteľka apartmánu uviedla svoje pripomienky k mojej recenzii na oficiálnej webovej stránke, kde by si ich mohli prečítať všetci, využila môj súkromný mail a drzo sa mi vyhrážala a to len za to, že som využila svoje právo, ktoré Booking dáva všetkým hosťom a dovolila som si napísať recenziu. Problém bol v tom, že moja recenzia pravým menom pomenovala nedostatky v jej ubytovaní.

Takéto konanie zo strany majiteľky som považovala za neprípustné a o tejto skutočnosti som informovala pracovníkov Bookingu. Nepáčilo sa mi, aby ma majiteľka na základe negatívnej recenzie diskriminovala a posielala mi do súkromnej pošty výhražné maily. Na telefonickej linke spoločnosti Booking spočiatku tvrdili, že na základe priložených fotografií budú od majiteľky apartmánu žiadať finančnú kompenzáciu, ale všetko zostalo len pri pekných slovách. Kompenzácie som sa nedočkala a nielen to, zo strany vedenia spoločnosti Booking neprišla žiadna reakcia, ani niekoľko ospravedlňujúcich slov za správanie majiteľky apartmánu. Takéto konanie zo strany majiteľky apartmánu nemôžem ako hosť akceptovať, ale ešte viac ma zaráža skutočnosť, že vedúci pracovníci spoločnosti Booking.com nepovažovali za potrebné sa touto skutočnosťou vôbec zaoberať, prípadne napísať aspoň niekoľko ospravedlňujúcich slov. Asi je v tejto spoločnosti diskriminácia na základe negatívnej recenzie celkom bežná a hostia musia k jednotlivým ubytovaniam písať len kladné recenzie, ktoré ubytovanie vychvaľujú. Chcela by som vedieť, či by sa mocní zo spoločnosti Booking správali rovnako, keby sa majiteľka ubytovania takto správala k ich rodinným príslušníkom, lebo týmto konaním len posmeľujú majiteľov nehnuteľností, aby sa takto správali aj k ďalším hosťom, ktorí sa odvážia im niečo vytknúť. Vo vzťahu ku mne Booking hrá nemého, a to napriek tomu, že som ich písomne žiadala, aby ma informovali ako bude celá záležitosť vyriešená.

Teraz najčítanejšie

Darina Matichová

Obľúbili ste si moju tvorbu? Chceli by ste si prečítať viac nových kúskov? Na mojej osobnej webstránke http://darinamatichova.sk nájdete množstvo ďalších poviedok, niektoré aj v zvukovej podobe a nechýbajú ani informácie o mojich knižných počinoch.