Denník N

Autá ako z Lidla

Prosím tých, koho moje blogy na tému: Praktické skúsenosti majiteľa automobilov značky Ford“ iritujú, aby tento blog preskočili.. Moje blogy nie sú útokom na značku Ford. Nemajú ani za cieľ poškodiť meno značky ako takej (aj keď sa to importér značky snaží naznačiť, keď sa v odpovedi vyhráža žalobou). Sú len akýmsi denníkom majiteľa týchto áut, v ktorom sú jeho praktické skúsenosti..
A máme novinky.

Naše autá sú totiž ako z Lidla. Každý týždeň niečo nové.
Autá sú na cestách už úctyhodných 7 mesiacov. A čo je nové?

Na jednom z áut, opäť skolaboval motor. Teda, keď skolaboval pri 120 000 km, bral som argument Fordu, že je to vadný kus a výrobná vada, aj ako možný. Na tom istom aute skolaboval motor opäť pri 300 000 km. Ďalšia výrobná vada?
Bonusom je fakt, že díler v Nemecku, kde auto stojí, nemá termín a voľné kapacity na jeho opravu. Podľa posledných vyjadrení, sa dostanú k oprave (výmene motora) nášho auta niekedy v DECEMBRI.
Motor skolaboval 31.10.2015 Kľudne počkáme. Autá sme síce kúpili na podnikanie a že popri iných problémoch sme už 1 mesiac auto pre výmenu motora nemali, nikto v rámci značky Ford nepovažuje za ospravedlnenia hodné. Že teraz bude stáť auto možno aj dva mesiace? To tiež vo Forde nikoho netrápi.

Druhé auto malo problém s DPF. Žiadali sme garančnú opravu. Zamietnutá.  DPF je po životnosti.
Argumentovali sme, že DPF odpálila zlá sonda a teda SONDA bola príčinou zničenia DPF. Irelevantné.
Argumentovali sme, že také isté auto, s tými istými km, nemá absolútne žiadny problém s DPF. Irelevantné. Tak nezostávalo nič iné, len zaplatiť cca 3000 euro a kúpiť a nechať si namontovať nové DPF. A … po dvoch týždňoch.. auto v servise s problémom s DPF.. o dva ďalšie dni auto v servise s problémom s DPF….

Bonusom (ironicky) je, že obe autá začali žrať olej. Nie.. nie nejaké tie kvapky. Brutálne. A obe zhodne. Pri cca 275 000 obe autá začali konzumovať od 1-3l motorového oleja, na 4000km. Interná norma povoľuje spotrebu motorového oleja do 10l na servisný interval (50 000 km). Naše autá potrebujú cca 20-30l na servisný interval. Ale všetko je OK. Teda až na fakt, že jeden z motorov to vzdal a skolaboval. Opätovne.  Druhý sa zatiaľ drží.

S problémom s olejom sa nerobí nič. Ta tam sú prospekty Fordu, ktoré sľubujú hospodárnejšiu prevádzku s lepším motorom. Ta tam sú aj tie, drístajúce o asistenčných službách.  Teda ak sa do prevádzky nezapočíta to, že si majiteľ musí zakúpiť za vlastné cca 30l oleja v cene cca 350 euro/auto. Pre Ford je to ale irelevantné.

Ja, ako zákazník to vidím takto. Autá sú nevychytané a majú závažné výrobné vady.  Kolaps 2 motorov na jednom z áut to len dosvedčuje. Druhé auto síce nemalo problém s motorom (aspoň zatiaľ) ale má iné problémy, ktoré nie sú riešené v rámci garancie, pretože sa tak niekto rozhodol. Výpadky pri prevádzke riešime poväčšine vo vlastnej réžii, nakoľko asistenčná služba..tú radšej už nekomentujem a Ford ako taký to vlastne ani nezaujíma.

Namiesto ospravedlnenia, slovíčka prepáčte, nejakej formy kompenzácie, sa Ford prostredníctvom svojho zástupcu vie len vyhrážať zvažovaním súdnej žaloby za poškodenie mena. To že na obdobie cca 3 mesiacov, (zo siedmich) si musíme zabezpečiť ďalšie auto a doterajšia škoda (cca 10 000 euro za posledné 4 mesiace) sa len navyšuje, nepovažuje nikto vo Forde za dôležité.

Henry Ford, zakladateľ značky raz povedal:
Firma, ktorá neprináša nič iného len peniaze, je úbohá firma.

Verím v Henryho Forda. Kompletný zisk našej spoločnosti, nám požierajú autá nesúce jeho meno.  Sme prepravná firma. A je úbohé, že firma Ford odmieta akúkoľvek zodpovednosť.

Verím, že Henry Ford sa musí obracať v hrobe.

Kapitánov denník, planéta Ford, hviezdny čas 12112015

Doplnenie: Ospravedlnujem sa obchodnej sieti Lidl, ak by kontext mohol vyznieť dehonestujúco pre ich značku. Nebolo to vôbec úmyslom, ani zámerom. Ale ich úžasný reklamný slogan „Každý týždeň niečo nové“ sa k týmto mojím autám náramne hodí, nakoľko neviem si už takmer vybaviť týždeň, aby naše autá nemali nejaký nový problém.

Teraz najčítanejšie