Bibione, ako sa tam cítiť komfortne a za minimum peňazí | časť druhá

V prvej časti som sa pokúsil popísať rozdiely – tak ako ich vnímam ja – medzi Talianskom a Chorvátskom. Konkrétne Bibione v Taliansku a všeobecne v Chorvátsku. Bez mučenia priznávam, že som zaujatý a predpojatý. V tomto mienim pokračovať aj teraz. Takže, klobúk pevne na hlavu, ideme z kopca!

Okrem iného sa dozviete:

Čo si berieme so sebou

Ako sa tam cestuje

Ubytovanie

Pripojenie k internetu

Horúčka

V rámci predčasnej cestovnej horúčky som na Facebooku vytvoril komunitnú stránku Bibione SK, kde som sporadicky niečo vložil. To bol, tuším, apríl. Ale ako to už býva, prišiel koniec júna a zrazu bola naša rodina len pár hodín pred odchodom. Že sa niečo deje vycítili ako prvé naše psíky. Keď zbadali cestovnú tašku napĺňať oblečením, sadli si do nej, aby sme náhodou na niekoho nezabudli. Ako posledný zistil, že sa niekde ide, syn. Napočudovanie, dostal sa s nami až do cieľa.

Čo si berieme so sebou

Ubytovanie hotelového štýlu našej rodine z niekoľkých dôvodov nevyhovuje (vysvetľoval som to v prvej časti), preto je apartmán pre nás to pravé orechové. Tam si vieme spraviť domácu pohodu podľa našich potrieb. Nevyhnutne ide teda  s nami navyše jedna taška s jedlom. Do auta sa vždy zmestí toľko, čo sa tam má uložiť.  (Čo sa nezmestí, to ani netreba.) Takže berieme so sebou napríklad elektrický odpudzovač komárov, predlžovací kábel na 220V a adaptér na talianske zásuvky, nožík a vreckový nožík, manikúru, zopár štipcov, utierky, igelitové vrecúška. Ventilátor. Treba rátať pre každú osobu minimálne jednu osušku, ktorú bude mať k moru a ďalší uterák na sprchovanie.  Vždy sme zobrali menej ako bolo treba a tie kupované v stánkoch fakt nestoja za nič a je lepšie ich ani nebrať naspäť domov.

Z jedál si berieme cereálny chlieb, tresku, spišské párky, nejaké to mäso, vajcia, olej, suchú salámu a koreniny / cukor / kávu / čaj.

Berieme aj remosku (konečne sme našli aj pre ňu využitie!).

Naši verní cestovatelia -Killy a Kissy.
Naši verní cestovatelia -Killy a Kissy.

Ako sa tam cestuje

Vyrážame v sobotu ráno, o 5.57 zo Žiliny. Navigácia ukazuje vzdialenosť 812 km a čas príchodu 13.40. Natankoval som deň predtým (1,19 € za 95-oktán) a aj kúpil diaľničnú nálepku do Rakúska (8,80 €). Dojazd máme nejakých 900 km, takže v Jarovciach je síce naša prvá zastávka, ale netankujeme tam (1,39 €). My už máme vyhliadnuté čapovanie vo Villachu, na konci Rakúska. Takí sme to vlastenci – ruskú ropu kupujeme až ďaleko za  hranicami, je lacnejšia.

Do Bibione prichádzame napokon o 15.15. So štyrmi prestávkami a pokojnou jazdou. Vyložíme batožinu, dáme sprchu a o šiestej večer sme na pláži už aj s „vybookovaným“ plážovým servisom (slnečník a 2 lehátka – štvrtá rada od mora, prvá od uličky – všetko v cene ubytovania).

Cesta zo Žiliny k moru nám trvala 12 hodín, bez naháňania. Keby sme sa chceli silou-mocou čľapkať skôr, mohli sme ísť rýchlejšie, nevykladať batožinu a v mori by sme sa namočili už pred 15-tou.Bibi2_05

Ubytovanie

Už štvrtý rok kotvíme v tej istej budove a v rovnakom apartmáne. Je nám tam jednoducho príliš dobre. Aj keď to, samozrejme (ako všade inde) nejaké chyby má. Ale: vchod je bezbariérový, k moru naozaj 300 metrov, auto máme pod oknami, balkón síce malý, ale s parádnym výhľadom od východu na západ a hlavne na more. Ubytovanie nie je preplnené, väčšina vlastníkov apartmánov ich využíva pre vlastné potreby, takže turistická tlačenica, ktorá sa prejavuje napríklad dlhým čakaním na výťah, sa tu nekoná. Aj to sme totiž zažili, napríklad v Maure či v Niagare.  Výťahy sú dva. Bývame na piatom pochodí, takže výhľad máme famózny a zdravý vetrík od mora tiež nie ja na zahodenie. Ďalším bonusom je, že na Piazale Zenith sa stále niečo deje. Odtiaľ totiž strieľajú ohňostroje, koná sa tam September Fest (7. a 8. september 2016) a mnoho iných akcii. V júni bol ohňostroj 19. júna a my sme si ho naozaj užili.

Živá kamera na námestie Piazzale Zenith je na tejto adrese tu.

Ohňostroj v júni
Ohňostroj v júni

Pripájanie k internetu

Toto bola naša achillova päta. Keď sme začali jazdiť do Bibione, nebol internet až tak potrebný ako teraz. Dva roky za sebou sme si v cestovkách kúpili prístup internet, ale ten sme nikdy „nechytili“. Potom nám bolo doporučené kúpiť si dobíjaciu kartu TIM a bolo po problémoch. 20 GB za 19 €. Alebo menšie dáta za lacnejší peniaz. O rok by mali tieto problémy odpadnúť, čo by bolo fantastické, ale verím tomu, že naši operátori to vyriešia vo svoj prospech a my budeme ďalej platiť za dáta v cudzine obrovské peniaze.

Tu sa dá kúpiť SIM karta na internet. Je to neďaleko minigolfu, za kruhovým objazdom smerom na západ (Lunapark).

Dovolenka

Pôvodne sme išli na týždeň, ale už v stredu sme začínali mať smutné oči z toho, že už v sobotu máme odísť. V agentúre sme si teda zaplatili ešte ubytovanie do stredy, dlhšie sa nám kvôli práci nedalo. Celkovo nás však vyšla dovolenka lacnejšie ako pobyt v Tatrách. Kde, bohužiaľ, nie je teplé počasie a zvlášť v tohoročnom lete, keď hádam neboli 3 dni za sebou bez dažďa… aspoň u nás.

Užili sme si už spomínaný ohňostroj, tropické dni, utorkový trh, nakupovanie, výlety do okolia, originál pizzu aj zmrzlinu. Všetko čo sme chceli, bez toho, aby nám niekto čokoľvek diktoval. Finančne sme nevykrvácali a cestou naspäť sme sa zastavili v Klagenfurte, v parku miniatúr.

Trh, ktorý býva každý utorok

Zhodou okolností v ten istý deň ako my, išla na dovolenku aj moja sestra s rodinou. Určite neuhádnete kam. No predsa do Chorvátska. Vyrazili síce už o štvrtej, ale my sme boli skôr ubytovaní. S dvoma malými deťmi mali hotel s all inclusive, no i tak si kupovali občerstvenie pri mori, pretože sa im nechcelo trepať hore do kopca na hotel. To je jeden z argumentov, prečo stále u nás vyhráva len to naše Bibione. Ale aby som nebol zlomyseľný, keď boli minulý rok v Bibione, ich deti vyhlásili, že to bola najlepšia dovolenka.

Bibione je veľmi ľahké nechať svoje srdce.

Bibi2_03_____________________________________________________________________

Pozri si tiež: Bibione, ako sa tam cítiť komfortne a za minimum peňazí