Denník N

Dve rady pre doktora Kostku

Vážený pán doktor Kostka, keď som z poštovej schránky vytiahol Váš reklamný leták, skoro ma hodilo o zem. Našťastie, rýchlo som si uvedomil, že hodiť sa, len tak, o zem nie je dnes lacný špás. Vy sám určite dobre viete, čo práce, úsilia a hlavne PEŇAZÍ stojí dostať človeka po úraze do formy. Každopádne, na Vašom letáku sa ma pýtate, či ma trápi bolesť hlavy a chrbta. Poviem vám úprimne, bolí. Z Vás…

Máte za sebou náročné obdobie. Ohromná mediálna kampaň o Vašom úspešnom podnikaní Vám určite dala zabrať. Ako ambiciózny a vytrvalý slovenský podnikateľ ste si zrejme povedali, že „aj zlá reklama je reklama“ a treba z toho vyťažiť maximum. A tak ste teda zainvestovali do letákovej kampane, aby ste nás informovali, že Vaša bratislavská pobočka sa z hotela presťahovala na polikliniku Tehelná. Tešíme sa spolu s Vami.

Nechcem Vám krivdiť, pán Kostka. Nie každý má schopnosti ako Harry Potter, aby objavil zázračný kód CDT00, ktorý mu z čarovnej pokladnice vytiahne nejaký ten miliónik. Len ma veľmi štve, že napriek tým peniazom, čo som minulý rok poslal na účet VšZP, mi táto veselá inštitúcia nie je schopná zafinancovať ani len röntgenový snímok papule pre zubára, nie to ešte akupunktúru či lávové kamene.

Štandardné firmy si počas krízových situácií, akú ste nedávno zažili, najímajú PR agentúry, ktorým platia nemalé peniaze. Vám krízovku poriešili “odborníci“ z úradu vlády, zrejme pro bono. Preto by som rád nadviazal na dobročinnú podporu podnikania a ponúkol Vám dve jednoduché vylepšenia, ktoré by mohli Vašu aktuálnu marketingovú stratégiu posunúť na úplne novú úroveň:

Nebolo by na škodu veci zmeniť meno firmy, pán Kostka. Hovorí sa tomu „rebranding“. Marketing sa v súčasnosti rád opiera o príbehy. A ten Váš by mohol byť, dajme tomu, o tom, že na honosnom zdravotníckom plese sa Vám z obrovskej hostiny plnej pečených prasiat ušla iba jediná kôstka. Žiadna veľká korisť, ako to prezentovali médiá. „KLINIKA KÔSTKA“ – to neznie zle.

Na zákazníkov zaberajú aj akcie a zľavy, pán doktor. Popri rebrandingu by som, v snahe očistiť Vaše meno (a tiež v duchu spoločensky zodpovedného podnikania), pripravil špeciálnu akciu. Keď už teraz všetci vieme, ako to s tým Vašim podnikaním je, mohli by ste poistencom VšZP ponúknuť aspoň 95-percentnú zľavu na Vaše služby. V ideálnom prípade by ste im po masáži zadarmo mohli dať „cashback“, aspoň 10 eur na ruku.

Zvážte, pán doktor…

reprofoto: autor

Teraz najčítanejšie