Denník N

Konečne sa začali MS v hokeji a aj… volebná kampaň.

Klesol už politický marketing na úroveň low-endového piva či reklám „kradnú vám auto“? Je výber strany v parlamentných voľbách to isté ako výber mobilu, poisťovne, piva či fast foodu?

Za vyše 20 rokov samostatnosti Slovenska sme si už zvykli na každoročný humbug okolo majstrovstiev sveta v hokeji. Najväčší inzerenti pripravujú na toto obdobie špeciálne reklamné kampane spojené s hokejom. Každý rok si reklamní mágovia lámu hlavy nad tým, ako vytvoriť hokejovú kampaň na firmy, ktoré s ním nemajú spoločné zhola nič. Zvykli sme si na zlé aj výborné reklamy na pivo, mobilných operátorov, stávky, rafinériu, poisťovne, banky, a neviem čo ešte. Zadávatelia sú ochotní pustiť perie viac ako inokedy, a spotrebitelia omámení náhlym prílevom vlastenectva to všetko pekne zbaštia. Tento rok sme sa však dočkali premiéry, špeciálnu reklamnú kampaň pripravila tento rok aj politická strana Sieť .

Klesol už politický marketing na úroveň low-endového piva či reklám „kradnú vám auto“? Je výber strany v parlamentných voľbách to isté ako výber mobilu, poisťovne, piva či fast foodu? Zjavne sa blíži doba, keď to tak bude. Na vizuáloch sú predstavitelia strany v hokejových dresoch so sloganom Striedame! Každý tím má trénera, kapitána a potom hráčov. Tento tím však na mňa pôsobí  ako veľa trénerov a kapitánov, no málo hráčov. Aspoň že nechýbajú pekné roztlieskavačky. V tejto súvislosti pôsobí groteskne rozhovor, ktorý Procházka poskytol médiám tesne po prezidentských voľbách. Stačil rok a zo Siete nie je nič viac a nič menej ako marketingová strana. Čo táto kampaň znamená, čo ponúkajú Slovensku? Len to že majú radi hokej? Aj keby naši hokejisti v Čechách získali zlato, tak zo Siete takto nebude líder pravice, to asi skôr zamrzne peklo.

Teraz najčítanejšie