Denník N

Kupujete Ford?

Kupujete Ford? Kúpte si hned dva. V opačnom prípade hrozí, že budete odkázaní na hromadnú dopravu, alebo vám skrachuje spoločnosť.
Kupujete Ford? Držte hubu a krok. (skoro sa to aj rýmuje)

Keď vtáčka lapajú pekne mu spievajú. Tak nejako by sa mohla charakterizovať procedúra kúpy. Do podpisu zmluvy je všetko OK. Po nej? To už je na dlhšie. Ale o pro-zákazníckom postupe by sa dalo minimálne polemizovať.

Začiatkom roka kúpené dve automobily Ford Transit kombi. 8 miestne. Ako som písal vyššie, procedúra kúpy, do momentu podpisu celkom v pohode. Autá kúpené na podnikanie. Tak poďho podnikať. Nadobúdacia cena… 60 000 euro.

Prvá garančná prehliadka, druhá garančná prehliadka, tretia garančná prehliadka. Autá na ceste cca 4 mesiace.
V utorok 26.6.
4 mesačné auto na svojej 3 garančnej prehliadke. Najazdených 122 000 km.
Vo štvrtok podvečer 28.6. pri návrate z Beneluxu skolabuje motor auta. OK.. riešime.
Telefonát na asistenčnú službu Fordu:
Dobrý deň. Som auto na ceste, 8 miestne a potrebujem odťah a náhradné auto.
Celkom pekný prístup. Zadajte polohu, pošleme odťah a riešime vám  náhradné auto. ALE..
po cca 1h príde asistenčná služba s tým, že náhradné auto v tomto segmente nemajú. Ponúknu mi Škodu octavia a Nisan note (!).
Nepoužiteľné.
Mám si zohnať po vlastnej osi. Podarilo sa niekedy okolo polnoci. V Žiline. Všetko zorganizované, klienti na ceste do cieľa.
Podľa „asistenčky“ mi preplatia auto do pondelka (mám nárok na 2 pracovné dni, ale medzitým je víkend)
Ok. Piatok ráno. Asistenčná služba dopraví auto k  autorizovanému servisu do Nitry.

Niekedy okolo poludnia ma kontaktujú od importéra značky a oznámia mi, že podľa kamery spustenej do motora došlo pravdepodobne „výrobnou vadou“ k prasknutiu piestu. Potešia ma ale, že náhradný motor je dostupný na centrálnom sklade, a mohol by byť dodaný do 2 dní (!)
Iná verzia (zo servisu, kde auto stojí) ale hovorí o tom, že od pondelka(!) začnú motor rozoberať, je potrebný určitý proces, vyplnenie papierov, zistenie závady. To nepotešilo.

Šťastím bolo, že náhradné auto je a aj ja som si jednoducho povedal, že to budem riešiť neskôr.

V pondelok telefonát do servisu. Na aute sa pracuje. OK. Vyriešte mi prosím náhradné auto.
odpoveď: NEMÁME.
Telefonát na import. POTREBUJEM náhradné auto
odpoved:
Kontaktujte servis, kde vám auto robia, oni sa postarajú.
tak opäť telefonát do Nitry:
Potrebujem náhradné auto, podľa importu mi ho poskytnete.
Odpoveď: Nemáme. kontaktujte zastúpenie, kde ste autá kupil (Košice)
Telefonát do Košíc(predajcovi):
Potrebujem náhradné auto.
Odpoveď: Oznámim to garančnému technikovi. Ale náhradné autá nemáme.
Garančný technik sa v pondelok neozval.
Predĺžená zmluva v požičovni, od ktorej mám auto.

Utorok
Telefonát grančnému do KE…
Náhradné auto nemáme a má vám ho poskytnúť servis, kde vaše auto opravujú (Nitra)
Telefonát do Nitry.
odpoveď: NEMAME.. Ale prispejeme vám sumou 25 euro/deň
Namietam, že auto ma stojí 90 euro/deň a to mám auto bez limitu km.
Odpoveď: ich refundácia je vlastne už nadštandartom a viac nedostanem.

Vo štvrtok  2.7. telefonát do servisu. (medzitým asi 2x, ale informácie som vlastne nedostal). Som nervózny. náhradné auto mám zapožičané do nedele, iné neviem zohnať. Pán v telefóne je zo mňa nervózny a nevie povedať vlastne nič. Žiaden termín opravy.Motor možno príde v pondelok.

Piatok 3.7. Dozviem sa od imortéra, že motor dorazil do servisu
Telefonát do servisu. Máte tam motor. Čo teraz? Auto ptrebujem ako soľ, náhradné ste mi nedali.
Odpoveď technika: možno do piatku (10.7.) bude motor nahodený. Nechápem. Vysvetľuje mi, že mi záväzný termín nedá, nakoľko som nervózny. A vysvetľuje mi, že majú prácu rozplánovanú a teda som v poradí. Berie ma ďas. Volám importéra. Položím a volám šéfa N motor Nitra.
Prezistí si, ako to je a zavolá mi späť.
Vysvetľuje mi, že zdržujem mechanikov od práce neustálym vyvolávaním(!).
Oponujem, že dostávam nekorektné informácie a na aute NIKTO NEPRACUJE.
Oponuje on, že na to majú 30 dní a mám byť rád.  Že nemá vlastne zmysel sa sťažovať, lebo …. vlastne mám byť rád.

Som znechutený. Najrdšej by som autá tej značky nevidel. Romýšľam nad vrátením, ale prídem nato, že toto je beh na dlhé trate. Telefonát s „garančným“ z KE mi to len potvrdí.

V pondelok telefonát s importérom.
Potrebujem náhradné auto. Nemáme.
Namietam, že 8 miestne autá  majú, ale požičiavajú ich dovolenkárom.
Pán z importu mi vysvetľuje, že sú to DEMO vozidlá a neslúžia ako náhradné. Takže je správne, že mi auto neposkytnú.
Namietam dobu opravy s dĺžkou
Vysvetlené mi je, že tak to má byť a mám byť vlastne rád. A že ich telefonáty so mnou už nebavia. Slovíčkarime. (Nadšatndart -štandart)
Nakoniec mi položí telefón

Skrátim to:
Zástupca importéra pre popredajný servis so mnou prestane komunikovať.
Auto mi vypustia nasledujúci štvrtok.
Nezabudne ma kontaktovať majiteľ zastúpenia, kde bolo auto servisované, s otázkou na spokojnosť.
Tak skúsim…
Pane.. Pred dvomi týždňami ste prijali auto na servis. Upozornil som vás, že na aute je aj prasknutá hadica k turbodúchadlu. Vy ste vypustil auto, ktoré u vás stálo 13 dni s prasknutou hadicou turba? 
Odpoveď: Ale toto sme mi neriešili. (!) My sme riešili výmenu motora
Takže ak došlo k prekládke turbodúchadla z motora na motor, to nie je záležitosť týkajúca sa motora? (?!)
Odpoveď: S vami sa nedá (!)

v nasledujúcom období došlo k opakovaným poruchám.
Máme ako spoločnosť 2 nové autá v garancii. Na druhom z nich praskla hadica turba (!) o dva týždne neskôr.
Trvalo len od pondelku do štvrtku, kým auto spojazdnil Ford Mannheim. (Asistenčná služba zlyhala, ako len mohla-od nedele do utorka)

Že so mnou nekomunikuje zástupca importéra pre popredajný servis? No a čo. Načo by mal dvíhať telefón.

Hadica na intercooler.. (ďalšia zo sady „odchádzajúcich“ hadíc) bola v bratislavskom servise vyriešená naozaj promptne. Aj s náhradným autom.

Ďalšia závada (hneď ten istý deň) vyriešená diagnostikou s tým, že zresetoval sa systém.

K perličkám patrí aj napríklad to, že nám pravdepodobne znížili výkon motora (!), kôli ochrane a menšiemu opotrebeniu. (kúpite si auto so 125 HP a servis, bez vášho vedomia(!) zníži jeho výkon) – neoverená informácia, ale obe autá stratili ťah. Ak je to pravda, tak čo na tom, že sme si zaplatili motor s výkonom 125 HP. ….
ďalšia praskknutá hadica…

25.8. Motor jedeného z áut v núdzovom režime (!) Ten , ktorý bol diagnostikovaný v Bratislave a boli len vymazané poruchové hlásenia
Diagnostika: Vadný senzor na DPF. Dodacia doba 4!!! pracovné dni.

Telefonát na asistenčnú službu značky Ford.
Bla, bla bla.. auto je nepojazdné.
Odpoveď štandartná.. nedotiahli sme ho, nemáte nárok na náhradné vozidlo.
telefonát o hodinu.. Kontaktovali sme importéra, bude to riešiť ON.
Telefonát importérovi… NIKTO NEDVÍHA(poznajú moje číslo)
Telefonát na asistenčku… bude to riešiť importér
telefonát importérovi (popredajný servis)
Konečne dvihol. Nie je v práci (!) Ale auto sa nedotiahlo(prišlo po vlastnej osi), tak nemám nárok na náhradné vozdilo(!)
OK.. Dávam príkaz vodičom, aby s autom, ktoré vypustil servis vyrazili, a nahlásili mi, keď auto „hodí do núdzového režimu“.
Oznamujem to zástupcovi importéra pre popredajný servis

!!! NARÝCHLO (po mojom telefonáte so zástupcom importéra pre popredajný servis) MOJI VODIČI DOSTANÚ PODPÍSAŤ PAPIER, ŽE ODMIETAJÚ AUTO NECHAŤ  V SERVISE.!!! Konkrétne: Zákazník si preberá vozidlo na vlastnú zodpovednosť, čím preberá zodpovednosť za ďalšie spôsobené závady.
Dobré nie. Máte nepojazdné auto, s ktorým ak budete pokračovať, tak vás obvinia, že je to vaša vina. Náhradné vozidlo, to vám nedajú, lebo vás nikto nedotiahol(!).

Som v pasci. Zástupca importéra sa zakryl. Mám auto, ktoré je NEPOJAZDNÉ, ale pretože som pred servisom a nemuseli ma tam dotiahnuť, asistenčná služba mi nemusí poskytnúť náhradné auto. Teda aj keď je nepojazdné, určite bude v asistenčných podmienkach niekde nejaká čiarka vo vete, alebo nejaká vsuvka, ktorá importéra značky Ford, urobí .. ani neviem čím..

V mojich očiach… Ford ako značka skončila. Aj v mojej firme. Hlavne na neschopný management popredajného servisu importéra.
Vyberal som si značku s určitými hodnotami. Aspoň som si myslel. Realita… je však taká, že ak príde na lámanie chleba, nechá vás značka, na ktorej ste postavili svoje podnikanie, pokojne skrachovať.
Ani snaha servisákov, ani snaha predajcov nezmôže nič, ak zlyhá ten, kto to celé zastrešuje.
Popredajný servis, jednanie zástupcu importéra, jednanie asistenčnej služby Ford-u (mňa nemá riešiť importér, ale daná asistenčná služba)…
SELÉ ZLE…..
Ekonomické straty pre firmu na základe prístupu importéra značky Ford?.. Tie sa za 2 mesiace šplhajú k tisíckam.
škoda na mene spoločnosti? Nevyčísliteľná
Namiesto ospravedlnenia sa od zástupcov značky za nespoľahlivosť áut, dočkáte sa len výsmechu do očí a zvýraznenia faktu, ako nás ako spoločnosť držia za gule a ako vlastne nezmôžeme nič…
Nech je príbeh našej firmy poučením pre…. kohokoľvek
V prípade, že sa zástupca značky bude chcieť vyjadriť, poskytnem mu priestor….

Teraz najčítanejšie