Denník N

Malý dvor a obecná škola

Pozerám správy a komentáre o školstve, dám pár nápadov pre mocných a schopných…bo som pozeral i správy…

Predovšetkým, viem si predstaviť, že učiteľ nebude potrebovať veľký plat, keby nemusel z neho, ako každý, platiť bankám úroky za hypotéky na bývanie. Teda na nevyužitých školských dvoroch si viem predstaviť domy pre učiteľov, zároven by tvorili na verejnom priestore komunity, oz,mohli si privyrábať doučovaním rodičov, celoživotné vzdelávanie…dlbodobo nezamestnaní…

Viem si predstaviť, že kvalitný učiteľ má podnikanie a len časť dňa trávi s deťmi, učí násobilku, abstraktné idey, ostatné dáva príklad, ako žiť, …občianska výchova, sťa Sokrates…

No a.kto by tie domy postavil? Prečo nie dlhodobo nezamestnaní?

Učiteľ ich najskôr doučí základy, potom učňovku a potom zvládnu i niečo z tehál, môžu tvoriť hodnoty. I sadiť ovocné stromy, kry, štátu to môže priniesť populárne zdroje cenných antioxidantov, smoth džúsy…4 eury liter…

Viem si predstaviť i ministerstvo nezamestnanosti, štátne podniky. A niekto,pri správnej motiváci,by i v armáde či polícií mohol robiť kariéru. Ženisti….Stavali by diaľnice, tvorili zisky pre štát, zamestnávali dlhodobo  nezamestnaných a nie živnostnokov, ktorým sa.nezaplatí, len pomôže súkromníkovi s oddlžením,keď to preženie….

Nezamestnanosť spôsobuje problémy v rodinách, míňa zdroje, soc.programy…takto by sa podporila domáca.spotreba…

Treba viac podnikania štátu, kam zmizli sady, prvovýroba….?

…a to je všetko, správy a.komentáre skončili, gbs…hm.

 

Teraz najčítanejšie