Denník N

Monológ s Fordom

Definíciu monológu snáď písať nemusím. Ale v podstate je to rozhovor samého so sebou. A takto nejako by sa dal zadefinovať súčasný stav komunikácie s importérom značky Ford na Slovensku. Ako večný stažovateľ (ako ma niktorí diskutujúci nazvali v diskusiách pod blogmi) som importérovi značky zaslal požiadavku, že chcem vrátiť vozidlá, ktore som zakúpil pre spoločnosť, a požadujem vrátenie peňazí. Odpoveď? Žiadna.

Tu uvádzam niekoľko dôvodov, ktoré ma vedú k mojím požiadavkám:

Vozidlá nie sú spôsobilé vydržať záručnú dobu.

Táto požiadavka nie je o kazivosti. Táto požiadavka je o nevychytanosti chýb vozidiel a neriešení situácie. Vozidla, ktoré prevádzkujem, Ford Slovensko ešte NEPONUKA ani na svojich webových stránkach. Som teda akýmsi testovacím pilotom značky a už 6 mesačná prevádzka mohla impotréra presvedčit, že vozidlá neustoja náročnosť môjho podnikania a kazivosť sa bude len zväčovať. Nebol by som proti, ak by zastúpenie značky malo záujem ma odškodniť, za vzniknuté škody. Zatiaľ sa tak nedeje a 3 týždňové mlčanie ani nenasvedčuje o nejakej zmene.

Počas 6-tich mesiacov najazdili vozidlá cca 250 000 km každé. Na každom z nich boli opakovane menené hadice k turbodúchadlu, Hadice k intercooleru, jedno z áut malo menený celý motor po cca 3 mesiacoch a najzdení cca 110 000 km. Na druhom aute začína odchádzať motor v týchto dňoch. (Posledných 10 000 km, dolievaných 5l motorového oleja). O prasknutom palivovom potrubí písať ani nebudem.

Napríklad hadice k turbodúchadlu sú permanentne prešúchavané, nakoľko niekomu z konštruktérov prišlo ako dobrý nápad, upevniť jednu ich časť k šasi auta ( k pevnej časti vozidla). Konštrukčne asi k zmene nedôjde,nakoľko malý počet vyrobených kusov, nestojí za zvolávačku do servisu.

Predpokladaný nájazd každého z vozidiel vo firme počas záručnej doby je cca 1 000 000 km za dva roky záruky. Zaruku poskytuje Ford na dva roky, bez obmedzenia počtu km. Nech počítam, ako počítam, tak mi to zatial vychádza na 4 motory pre každé z vozidiel.

Čo ma ako zákazníka napríklad prekvapilo je fakt, že niektoré záručné podmienky sa dozviete až keď je neskoro.

Podľa garančného technika sa záručné podmienky menia v intervale cca každé 3 mesiace. A niektoré výluky, sa ako zákazník dozviete len zo SERVISNEJ KNIŽKY. Tú ale dostanete, až pri preberaní vozidla.

Ja viem. Nemôžem čakať, že záruka bude na všetko a donekonečna. Ale?

Na aute, ktoré nemá zatiaľ ešte vymenený motor (kolaps sa očakáva, nakoľko auto zožralo 5 l oleja za 10000 km a výfuk, turbo a intercooler sú čisté) máme problém s DPF. Spojku by som vo výlukách z garancie aj čakal. To beriem. Je to spotrebný materiál. Ale že napríklad DPF je pod garanciou len 50000km, čo v mojom prípade znamenalo cca mesiac a pol, to ma dostalo.

Cena DPF? 3000 euro.

Auto, ktoré malo vymenený motor po cca 3 mesiacoch (motor skolaboval), problém s dpf filtrom nemá. Obe autá robia rovnakú prácu.

Dlhé dialničné kilometre, pri ktorých jadnoducho dpf je vypaľované priebeżne. Pokiaľ motor pracuje správne.

Na druhom aute je motor pred kolapsom(predpoklad) a auto má problém s dpf. Prvá závada, bola sonda vaporizéra. Pre mňa,ako pre majiteľa auta a testovacieho pilota, je odpoveď jasná.

Sonda bola vadná a došlo k zaneseniu dpf, nakoľko filter pre chybnú a nefunkčnú sondu, nebol priebežne vypaľovaný. Odpoveď Fordu? Vymente si dpf. Je mimo záruky a zaplaťte 3000 euro. Že to dpf bolo zanesené pre nefunkčnú sondu, možno aj blížiacim sa kolapsom motora? No a čo.

Teda mám zaplatiť 3000 euro a vymeniť si dpf. Záruka na nový bude predpokladám opät len 50 000 km a verím, že motor, ktorý dokáže zožrať 5l motorového oleja, v intervale záruky 50k, dokáže zničiť aj nové dpf. Hlava XXII? Ani nie. Logika Fordu.

Dokážem stráviť to, že som testovacím  jazdcom značky. Nedokážem stráviť, že  to mám ešte aj platiť. Nedokážem stráviť, že sa o niektorých podmienkach a výlukách záruky, dozviem až pri preberaní vozidl a odovzdaní servisnej knižky. Ak sa záručné podmienky menia v intervale každé 3 mesiace, je to prinajmenšom zvláštne, pretože, keď som si kupoval prvé auto, tak od doby objednania, po dodanie ubehlo 8 mesiacov, takže hypoteticky sa mohli 3x zmeniť záručné podmienky a výluky v nich. Nedokážem stráviť to, že vo Forde nevidia priamu súvislosť medzi nefunknčnou sondou, ktorú nepopierajú a zanesením a znefunkčnením dpf filtra, ktorý už ale vymeniť v rámci garancie odmietajú.

Divím sa, že 3 týždňové obdobie naprinieslo nič a že kompetentní od importéra si nanašli čas, ani priestor na riešenie danej situácie. Nehovoriac o fakte, że poruchovosť stúpa geometrickým radom a škody, ktoré musíme ako spoločnosť platiť, aj pre nefunkčné asistenčné služby, sa za obdobie 3 mesiacov pohybujú rádovo v tisíckach euro. (Doteraz cca 4500 euro priama škoda)

Nezostáva mi teda nič iné, ako takouto formou možno varovať prípadných klientov, nech si naozaj dajú pozor, pretože je možné, že sa o niektorých skutočnostiach dozvedia, až keď bude neskoro.

P.S.: ospravedlňujem sa za preklepy a prípadné chyby, blog je písaný na ceste a z tabletu

P.S.2: pre tých, ktorí ma budú zas v diskusiách vyhlasovať za ufrflanca a človeka, ktorý autá využiva abnormálne. Mal som možnosť sedieť v aute inej značky, ktoré nájazd 975 000 km zvládlo s jednou výmenou spojky.  Nepíšte mi prosím rozprávky z počutia. Ford som vyberal, z určitých dôvodov. Ford poskytuje na svoje výrobky záruku 2 roky, bez obmedzenia km, a predajca vedel, komu predáva auto a ako bude vyużivané

Na oplátku ale dostávam len výhovorky, nefunkčné asistenčné a garančné služby a ignoráciu zo strany importéra.

Selé zle

Teraz najčítanejšie