Denník N

Najlepší marketéri na Slovensku

Zjednodušovať, nemať strach a predsudky, otvárať aj neobľúbené témy a veriť svojej intuícii – odporúčajú štyria nominovaní na historicky prvé ocenenie Marketér roka.

Igor Tóth

Prvý email s návrhom, že by bolo super vytvoriť združenie zadávateľov, som poslal túšim ešte pred piatimi rokmi. Ale až pre niečo vyše rokom sami podarilo nadchnúť skupinu ľudí, ktorí nakoniec stáli za vytvorením klubu marketérov s názvom Ľudia z marketingu. Prvý, kto sa nadchol bol Igor Tóth z O2. S Igorom sme vysedávali po letných terasách niekoľko mesiacov a dávali sme dokopy stanovy, bavili sme sa o tom, čo združenie bude robiť, ako bude fungovať a tak. Aktuálne je jedným z prvých nominantov na ocenenie Marketér roka, ktorú budú Ľudia z marketingu udeľovať v piatok v rámci EFFIE. Veľmi zaslúžene podľa mňa. O2 bola jednou z prvých firiem, ktorá podporila našu Výzvu k ľudskosti.

V ťažkých časoch podporila dokonca iný, komerčný produkt:

O2 si už tak privlastnilo slovo „fér“ a „férový“, že sme sa pri tvorbe názvu nášho projektu o pravidlách tendrovania museli tomu slovu vyhnúť, aby Férový tender nevyzeral ako kampaň 02čka,) Latku spoločenskej zodpovednosti má dosť vysoko, čo dokazuje napríklad aj kampaňami k 17. novembru. No a ešte musím spomenúť túto mega sériu inzerátov:

Takéto niečo si chcem predstaviť pri slovnom spojení „slovenská reklama“. Igor Tóth v rozhovore pre Stratégie odporúča: „Milujte to, čo robíte. Pozerajte na vec očami zákazníka a najmä zjednodušujte. Ak neviete povedať, prečo by vaše produkty a služby mali milovať vaši zákazníci, nebudú to vedieť ani oni.“

Martina Hrivnáková

No ale kdesi na začiatku nastavovania značky 02 bola aj Martina Hrivnáková, toho času šéfka marketingu VUBčky a ďalšia kandidátka na Marketéra roka. Projekty, ktoré rieši Martina patria dlhodobo medzi najefektívnejšie kampane, napríklad minulý rok získala kampaň s Petra Polnišová skúša produkty za vás bronz na súťaži najefektívnejších reklamných kampaní EFFIE.

Mne sa páči ako VUBčka porporuje súčasné umenie, okrem Maľby roka aj Bielu noc. Martina podporuje aj partnerstvá VUBky s Dobrým Anjelom, kde oslávili už 10 rokov či z Grape festivalom a marketérom v rozhovore pre Stratégie odporúča: „Aby mali stále čas čítať, sledovať filmy, stretávať sa s priateľmi, chodiť na výstavy a cestovať. Jednoducho čerpať inšpiráciu všade okolo, pretože marketing je disciplína, ktorá vyžaduje kreativitu a tá musí jednoducho dostať najesť, lebo inak ľahko môžete skĺznuť do rutiny a čerpať iba z podstaty a skúseností. Nemať strach a predsudky.“

Víťazná Maľba roka: Žofia Dubová, „Over the mountain“

Lucia Rabatinová

Pracuje ako marketing directorka v CURADEN Slovakia, stojí za projektom Dental Alarm – osvetovým projektom pre deti, ktorý sa po desiatich rokoch stáva samozrejmosťou v školách a škôlkach. Úspešne prepája švajčiarsku značku CURAPROX so slovenskými výtvarníkmi.

Napríklad Pop art edíciu navrhla výtvarníčka Miša Chmelíčková a aktuálne je na ceste farebná Pallete edícia od maliarky Dominiky Žákovej. CURAPROX nedávno spustil svoj vlastný magazín Apríl: „Apríl odráža naše hodnoty, dáva priestor ženám z celého Slovenska, z miest alebo dedín, na rôznych pracovných pozíciách, s rôznymi záujmami. Je pre nás dôležité otvárať aj témy, ktoré sú na Slovensku v úzadí, často neobľúbené až kontroverzné. Týmto spôsobom dávame najavo náš postoj ako značky k spoločenským témam. “ hovorí Lucia Rabatinová v rozhovore pre Stratégie.

CURPROX neváha otvorene hovoriť o témach, ktoré nie sú vždy štandardne komunikované komerčnými značkami. Zapojil sa aj do nedávnej kampane na 17 novembra.

A podporil aj našu Výzvu k ľudskosti, vďaka čomu sa podarilo dostať dobrovoľníkov do oblastí, kde ľudia utekajúci pred hrôzami vojny potrebovali pomoc. „Vážime si jedinečnosť a uplatňujeme rovnocenný prístup. Počúvať a porozumieť jeden druhému je umenie, ktorému sa učíme. Sme ľudskí a ústretoví.“ 

Ronald Lupták

Kampaň Heinekenu na 73jku isto pozná každý, prevalcovala nielen kreatívne festivaly, ale stala sa, čo je pri reklamách najdôležitejšie, veľmi obľúbenou u jej cieľovky. Marketing nie je len o komunikácii a práve 73jka je skvelou ukážkou, ako dokáže samotný produkt, jeho nastavenie a príbeh urobiť veľkú robotu. V podstate bolo v tomto prípade už zadanie klienta dosť do veľkej miery inšpiráciou pre samotnú kreativitu.

Ronald bol vyslaný do centrály Heinekenu v Amsterdame, kde pracoval v Global Cider Team-e, miluje lietadlá a urobil si vodičák na električku. Taký je.  A čo odkazuje kolegom marketérom? „Nebáť sa a veriť svojej intuícii. Prieskumy sú dôležité, no nemali by byť vašou mantrou. Mali by byť skôr niečo ako disaster check. Počúvať svoje okolie, pozorne sledovať situáciu na trhu. A mať pri tom všetkom zábavu, radosť a nadšenie. Ale na to musíte odhodiť ochranný plášť korporátneho hráča a podstúpiť riziko.“ hovorí v rozhovore pre Stratégie.

Na 73jke sa mi veľmi páčil presah, ktorý sa podarilo urobiť s výtvarníkmi zo sedemdesiatych rokov. Nielenže páni vytvorili originálne plagáty pôvodnými technológiami, ale vznikol aj dokumentárny film o nich, ktorý mal premiéru na Magio pláži a tuším ho odvysielala aj RTVS.

 

Víťaza alebo víťazku ocenenia Marketér roka vyhlásime na odovzdávaní EFFIE a titulu Agentúra roka už tento piatok.

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency