Denník N

Tajná košická automobilka

Tak „na tajnáša“ sa mi dnes podarilo odhaliť, že Ford Motor Company má svoju továreň v Košiciach. Aspoň ja som to takto pochopil, keď mi právnik advokátskej kancelárie dnes vysvetľoval, že záruku, ktorú mám na automobily kupované od jeho klienta, mám vlastne od jeho klienta. Teda Szilcar Partners Košice, alebo vlastní Ford Motor Company, alebo prevádzkuje „na tajnáša“ nejakú z jeho fabrík. Nedáva vám to zmysel? Ani mne.
Ak nemáte žalúdok a silnú povahu, ďalej nečítajte.

V piatok som sa dozvedel, že nám je zamietnutá garančná oprava motora, na ktorý Ford Motor Company poskytuje záruku 2 roky, bez obmedzenia kilometrov. Príčina poruchy? Kolaps motora. Dôvod zamietnutia garancie? Bežné opotrebenie v súvisloti s vysokým kilometrickým nájazdom auta. To, že odnesiete auto do servisu a na oplátku sa vám ozve právnik, to som už písal. Ono to má ale pokračovanie.

Oslovil som majiteľa firmy Szilcar s doplňujúcimi otázkami.
Jeho strohá odpoveď bola: Zmýlil ste si adresu a poslal mi adresu právnej kancelárie.

Tej som zaslal mail ešte cez víkend.

Mail, v ktorom som sa pýtal niekoľko otázok. Napríklad, ak Ford poskytuje záruku 2 roky bez omedzenia počtu kilometrov, prečo mi je zrazu odmietnutá garančná oprava. Ford predsa svojimi podmienkami stanovil, že jeho motor vydrží dva roky (na jednom z áut nám za 11 mesiacov menil Ford garančne 2 motory). Na predmetnom aute sa jedná o prvú výmenu motora, ktorý nevydržal.

Z advokátskej kancelárie mi odpísali, že zárukou nie je kryté bežné opotrebenie.  To beriem. V prípade spojky, podvozkových častí, náprav, guľových čepov a pod.. to naozaj beriem ako spotrebný materiál. ALE MOTOR? Veď predsa máme dodržané všetky predpísané garančné kontroly a výmeny.

Nakoľko v roku 2015 (auto stojí od 22.12.2015) nám Ford menil už dva motory a toto mal byť tretí, zaujímalo ma, či sa nejako zmenili garančné podmienky. Vedel som, že záruku zamietol díler, firma Szilcar Partners. Veľmi rýchlo a nekompromisne. V kontexte blogov, ktoré o predajcoch Fordu píšem, v kontexte toho, že ani garančný technik spomínanej firmy si neplní svoje povinnosti a záväzky, nečudujem sa majiteľovi, že záruku zamietol. Ako osobnú pomstu za blogy. Nič iné  totiž nevidím.

Zavolal som teda do advokátskej kancelárie, kde mi pán doktor vysvetlil, že záruku mi poskytuje díler, nie výrobca (!).  Protirečil som, že to tak nie je a že je to nezmysel. Pán doktor ale nijako nebral do úvahy moje pádne argumenty, ani odvolávanie sa na Záručné podmienky. Dokonca obhajoval, že Szilcar Partners nie je vykonávateľom záruky, ale POSKYTOVATEĽOM ZÁRUKY. Teda, že zamietnutie zo strany dílera je správne.  Vtedy, pri tejto argumentácii, som stratil aboslútne akékoľvek ilúzie o slovenskom práve. Respektíve o právnikoch.  Alebo o ich súdnosti. Stačí predsa navštíviť stránku Ford a pozrieť si záručné podmienky. Ono to začína vetou: Záruka poskytovaná výrobcom.
Záruka výrobcu

Je teda Szilcar Partners Košice výrobca?.
Alebo doktor práv, nevie čo je to profesná etika, deontológia právnych povolaní, nezaujatosť, poprípade SVEDOMIE?

Neriešme. Každý si úsudok urobí sám. Ja ho už mám.  Ale poďme ďalej. Začne to byť zábavnejšie.
Aj preto, že argumenty právneho zástupcu, boli nezmyslom. Motor, ako je vidieť na print screen-e stránky Ford, NIE JE uvádzaný ani medzi časťami, ktoré sú vylúčené zo záruky pre opotrebenie, ani medzi dielmi so skrátenou životnosťou. Klame teda právny zástupca, alebo klame majiteľ zastúpenia?
Opotrebovanie

Majiteľ košického zastúpenia Szilcar Partners mi odpísal, že mám komunikovať s právnikom. Tak som teda advokátskej kancelárii zaslal mail. Pýtal som sa na „NIE BEŽNÉ“ používanie  a „NIE BEŽNÉ“ opotrebenie. Zaujímalo ma to, hlavne z dôvodu, že ak nám za 11 mesiacov „odišli“ 3 motory, tak aj v záujme ochrany samého seba potrebujem definíciu, čo je bežné opotrebenie, akcepované predajcom. Firmou Szilcar Partners.  Čo ak nám skolabuje ďalší motor? Preto, ak bola garančná výmena motora zamietnutá z dôvodu vyššieho nájazdu kilometrov, chcel som oficiálne vyjadrenie k „normálnemu nájazdu kilometrov“. Nikde v záručných podmienkach o tomto nie je ani čiarka. Záručné podmienky nájdete tu

Odpoveďou z advokátskej kancelárie bolo to, že takéto číslo neexistuje. (muahááá- PREKVAPENIE)

Ale záležitosť bola hodnotená komplexne. Škoda, že nie objektívne (môže sa použiť „Škoda“, ak píšem o Forde?).

nemám už viac kontaktovať advokátsku kanceláriu, lebo mi odpovedané už nebude. A BASTA.

Zaslal som ďalší mail, aby mi teda vysvetlili, prečo do komplexného hodnotenia nebolo zohľadnené to, že autá jazdia dlhé diaľničné kilometre. Že prečo do komplexného hodnotenia nebolo zahrnuté ani to, že na posledných 100 000 km auto spotrebovalo cca 70l motorového oleja a aj tak bolo neustále vyhodnocované ako BEZ ZÁVAD. Diaľničné kilomete na zaradenom 6-tom prevodom stupni, pri optimálnych otáčkach. Spotrebovať 70l motorového oleja je fajn pre predajcu (cena 11,50 euro/l) ale svedčí o blížiacom sa kolapse motora.

Pán doktor je ale charakterný a aspoň toto dodržal. Už sa neozval. Reklamácia je zamietnutá A BASTA. Ešte že advokátska kancelária nesídli na Baštovej. To by sa dalo nejako aj pochopiť. Bohužiaľ, toto je tá smutnejšia časť príbehu.

Ale naspäť k zábave.
Zaslal som teda rovnaké otázky aj majiteľovi Szilcar Partners Košice. Drží Bobríka mlčanlivosti a tiež sa neozýva.
Možno je to spôsobené nejakými problémami, ktoré má ako  „výrobca“. Alebo sa mu vybila betéria na jeho iphone. Skôr si ale myslím že je to tým, že toto celkom nedomyslel a mal pocit, že ak uvidím papier, na ktorom sa bude hrdo niesť názov advokátskej kancelárie, ktorá má dokonca v názve aj anglické „&“, poseriem sa.

Nuž zatiaľ som sa len pozvracal. Pozvracal nad cťou obchodníka. Nad charakterom advokáta a nad nečinnosťou importéra, ktorému je absolútne jedno čo sa deje.

Auto ďalej stojí v servise. Jeho osud je nejasný, nakoľko nikto so mnou nekomunikuje. Čo na tom, že stojí už od decembra?
Dnes je dokonca výročie.. Stojí presne DVA kalendárne mesiace.

Majiteľ zastúpenia si myslí, že so mnou komunikuje advokátska kancelária. Advokátska kancelária, ktorej právnik dokáže vyskladať akurát tak absolútny nezmysel a dať ten paškvil na papier sa rozhodla, že nárok na záručnú opravu nemáme. Teda rozhodla A BASTA.

Fakty o tom, že v stredu večer bol motor ešte namontovaný v aute a v piatok ráno už sme mali vyjadrenie o zamietnutí záruky z advokátskej kancelárie, alebo že centrála v Budapešti ešte nevyjadrila súhlas/nesúhlas s garančnou výmenou (podľa informácií, ktoré máme), a teda že majiteľ Szilcar Partners sa rozhodol o zamietnutí záruky svojvoľne.. tie si nechám zatiaľ pre seba. Bonus v tom, že v piatkovom liste od advokáta nám je ponúkaná výmena vstrekov v cene 1440 euro, aj keď iný autorizovaný servis, tieto vstreky otestoval prostredníctvom skúšobne a vstreky sú v TOP STAVE, je naozaj bonusom. Vzhľadom na fakt, že vstreky díler otestovať nevie a testujú sa na jedinom mieste na Slovensku…. Toto bude mať určite pokračovanie. Nemôžem prezradiť všetko. Dokonca aj pán advokát sa vyjadril, že moje blogy číta (pán doktor, dúfam , že kliknete na „páči sa mi to“).

Kupujete Ford. Pozor na Košické zastúpenie. Ak sa znepáčite majiteľovi, zmení pravidlá podľa ľubovôle. A namiesto vás, bude radšej platiť advokátsku kanceláriu. Čo na tom, že naše škody presiahli 25 000. Namiesto pro klientského prístupu, tam vládne pro-právnický prístup. A importér sa na toto len díva z výšky svojich nebies.

Chudák Henry Ford. Pri pohľade na przničov jeho mena a odkazu, musí v nebi fungovať ako veterná turbína.

Kapitánov denník, Planéta Ford, Hviezdny čas 22022016

Teraz najčítanejšie