Blog
štvrtok

Nočná doprava má slúžiť ľuďom, či už cestujú zo žúru alebo do práce

V nedávnej debate denníka SME padla aj zaujímavá otázka o nočných prímestských spojoch. Teda spojoch z Bratislavy do okolitých miest a obcí. Pri tejto otázke sa pomerne presne prejavuje prístup kandidátov k verejnej doprave. Niektorí túto otázku odbijú s tým, že je to nerentabilné, iní hovoria, že MHD slúži na dopravu do práce a nie na dopravu zo žúru.

Verejná doprava je všade v modernom svete najväčšou mestskou témou. Všetky progresívne mestá pracujú na tom, aby bola verejná doprava čo najpohodlnejšia a najfunkčnejšia. Aj v mestách, kde nočné spoje nikdy neexistovali sa dnes zavádzajú – či ide o Londýn, alebo Viedeň. A všade sa to stretáva s pozitívnymi reakciami aj veľkým záujmom. Pretože je to logické. Po jedenástej večer by ste na nočný autobus z Bratislavy do Senca, Pezinka či Malaciek však čakali márne.

Bratislava nie je len mesto. Bratislava sú dnes aj okolité obce a mestečká, ktoré sú s Bratislavou veľmi úzko zviazané a neexistuje žiadny dôvod preto, aby neboli spojené aj nočnými spojmi. Argument o nákladoch a nerentabilite neobstojí. Kto tento argument používa, len ukazuje, že tomu skrátka nerozumie. Verejná doprava ako celok je totiž nerentabilná – cestovné pokryje sotva polovicu jej prevádzky. Zvyšok platí mesto, či župa. Účelom verejnej dopravy je slúžiť ľuďom, nie tvoriť zisk. A nepýtať sa, či cestujú za prácou, do školy, alebo zo žúru. Okrem toho, mnoho ľudí, ktorí pracujú až do večerných hodín musí do mesta jazdiť autom, pretože by sa inak nedostali po práci domov.

Momentálny systém prevádzky Bratislavskej integrovanej dopravy poskytuje množstvo priestoru pre optimalizáciu liniek, nahradenie súbežných neefektívnych liniek kyvadlovou dopravou k najbližším koľajniciam, ktoré sa vyhýbajú všetkým zápcham, či logickejšie trasovanie. A rovnako nie je žiadna veda zriadiť aj nočné linky, ktoré obslúžia obyvateľov kraja aj po 23. hodine. Nie je to zadarmo, ale určite je to reálnejšie a hlavne prínosnejšie, ako nezmyselné lanovky, alebo hlúpe sľuby o bezplatnej MHD.

Bratislavčania aj obyvatelia kraja si zaslúžia moderný prístup k riešeniu svojich problémov. A môžu sa ho dočkať už v týchto voľbách do VÚC. Mám plán pre lepšiu dopravu a neváham ho použiť.

Autor blogu je kandidátom č. 18 na predsedu BSK a kandidátom č. 59 na poslanca BSK za obvod Petržalka, Rusovce, Jarovce, Čunovo.

Text je súčasťou blogov Denníka N, nie je redakčným obsahom.
Administrátorov blogov môžete kontaktovať na adrese blog@dennikn.sk.

Aj priestor pre blogerov Denníka N vznikol vďaka vám. Predplaťte si nás a podporte našu snahu o kvalitnú žurnalistiku.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Dnes na DenníkN.sk

Žijem so svojou rodinou v okrajovej časti Bratislavy, v Jarovciach, ktoré ma fascinujú tým, že sú dedina aj mesto zároveň. Ľudia sa tu navzájom poznajú, na ulici vás bez problémov pozdraví človek, ktorého nepoznáte a hovorí sa tu štyrmi jazykmi. Nuž ako kedysi v Prešporku. Vyštudoval som informatiku na Matfyze, ktorý je na Slovensku jednou z najprestížnejších škôl a pre svoj život som si ako IT-čkár mohol vybrať ktorékoľvek iné mesto sveta. Mne sa však páčilo doma. Cítil som, že v Bratislave chcem žiť, pretože tento región spĺňa moje predstavy na pokojný a šťastný život. Chcem, aby každý, kto sa do bratislavského kraja prisťahoval, našiel v ňom svoj domov. Tiež chcem, aby ľudia, čo tu žijú od detstva, nehľadali svoju budúcnosť za hranicami. Toto je môj cieľ a dôvod prečo chcem byť županom a v júni 2016 som ohlásil svoj záujem kandidovať na post predsedu Bratislavského samosprávneho kraja.

Blogy

|

Už viac ako 103524 z vás dostáva správy e-mailom