Denník N

Propagácia futbalu, zápas Slovan Bratislava – Spartak Trnava

Marketing Slovana verí, že sa v návštevnosti práve týmto zápasom odrazí k zvýšeným návštevám. Prilákať divákov do hľadiska má aj zaujímavá reklamná kampaň.

Derby zápasy týchto dvoch mužstiev boli ozdobou futbalu, aj v súčasnosti sa na nich sústreďuje pozornosť. V minulosti mali zápasy Belasých a Bílych andelú mohutnú divácku kulisu. Teraz sa na návštevnosti vo väčšej miere podieľajú priaznivci Trnavského Spartaka. Bratislavská divácka obec sa scvrkla a dominuje v nej tvrdé jadro. S nízkou návštevnosťou zápasov je vedenie Slovana určite nespokojné. Je preto celkom logická ich snaha spropagovať zápasy, t.j. aj zápas s trnavským Spartakom. Marketingový riaditeľ Slovana, Tomáš Straka verí, že sa v návštevnosti práve týmto zápasom odrazí k zvýšeným návštevám [1]. V uvedenom článku [1] je uvedené: „Prilákať divákov do hľadiska má aj zaujímavá reklamná kampaň.“

Ak sa za zaujímavý považuje: „Vizuál na bilbordoch, ktorý pripomína prípravu na boxerský súboj, ktorý sa však odohrá na trávniku.“, tak ja tento názor považujem za scestný. Čudujem sa marketingovej stratégii Slovana a aj hráčom (Vittek, Godál), že sa na tento paškvil prepožičali. Marketing Slovana by si mal položiť a zodpovedať otázky:

Koho, akého diváka, chceme takýmto bilbordom pozvať na zápas?

Nezvyšuje reklamná kampaň nenávistnú agresivitu hráčov a divákov?

Ako chceme dlhodobo zvýšiť návštevnosť a pritiahnuť zanietených, ale slušných divákov?

Robert Vittek sa na tlačovke vyjadril, že verí v možnosť týmto spôsobom prilákať divákov na štadión. Ak si príde na pasienky tento zápas pozrieť vyšší počet divákov ako na iné zápasy, tak pripísať to marketingu je sporné. Diváci prídu, ale viac ich bude pravdepodobne pre vyššiu účasť Trnavčanov. Dúfajme a želajme si aby všetci účastníci tohto zápasu prišli domov bez ujmy na zdraví. Od skutočného riešenia problémov so skupinami divákov tvrdého jadra máme v oboch futbalových kluboch ešte ďaleko. Tlačová konferencia pred zápasom Slovan – Trnava za účasti trénera Martina Ševelu a Róberta Vitteka sa neniesla v konfrontačnom tóne k trnavskému súperovi. Naznačila problémy s divákmi a aj k snahu tieto problémy riešiť.
R. Vittek tam k tomuto problému vyslovil veľavravné „ale“. Bude dobré ak pri akomkoľvek výsledku zápasu zvíťazí futbal. Konfrontačná kampaň na bilbórdoch k však prispieva k nevraživosti a nie k férovému športovému zápoleniu. A to nie je správna cesta.

[1] Zoran Boškovič:  SME, 7. nov 2017 o 15:14, Na Pasienky ľudia nechodia. Zmení sa to po kampani pred derby?

Teraz najčítanejšie

Pavol Daučík

Moje články sú o futbale. Nie som fanúšik. Som chemik a (ex)futbalový tréner II. triedy s neplatnou licenciou. Píšem keď musím a mám čas.