Denník N

Reklama takmer zadarmo? – mimo Bratislavy to ani inak neide

Kreatívne nápady sú základom pre propagovanie firmy, ak nemáte peniaze. Čím chudobnejší je región, v ktorom podnikáte, tým kreatívnejší musíte byť! Toto je 9 spôsobov ako prísť na správny nápad: 1. Vezmite si papier a napíšte si silné a slabé stránky svojho podnikania…

Ako môžu okoloidúci uvidieť vaše produkty, ak nemáte na obchode výklad? Napríklad reštaurujete starý nábytok a dekorujete ho kvalitnými farbami, čím tvoríte špecifické bytové doplnky. Kupujúceho treba skutočne presvedčiť o kvalite, hodnote a navyše sa ešte musí nábytok aj páčiť. Ak nemáte výklad, môžete si nájsť iné miesto (kaviareň, reštauráciu, knižnicu, galériu, čakáreň, iný obchod…):

  • kde váš nábytok reálne prakticky/esteticky využijú a budú si ho vážiť (s prezentovaním autora/obchodu)
  • ktoré môžete recipročne podporiť aj vy
  • kde si ho pozrie a vyskúša množstvo potenciálnych zákazníkov, a tak získajú spotrebiteľskú skúsenosť: smerujúcu k nákupu alebo k odporúčaniam a šíreniu vášho dobrého mena.

Ak sa vám chýbajúci výklad zdal ako slabá stránka obchodu, už ňou nebude a miesto, kde vystavujete svoj produkt vám môže konkurencia len závidieť. Kreatívne nápady sú základom pre propagovanie firmy, ak nemáte peniaze. Čím chudobnejší je región, v ktorom podnikáte, tým kreatívnejší musíte byť!:)

9 spôsobov ako prísť na správny nápad:

  1. Vezmite si papier a napíšte si silné a slabé stránky svojho podnikania a zoznam toho, čo ho ohrozuje a v čom vidíte ďalšie príležitosti. Je dôležité si zoznamy spísať. Dá vám to nový obraz o tom, čo treba zlepšiť a čo posilniť.
  2. Popremýšľajte o tom, ako by sa dali vyriešiť slabé stránky (ako napríklad chýbajúci výklad obchodu).
  3. Aký je váš produkt/vaša firma? – charakterizujte si ich ako človeka a tak ich aj prezentujte – nájdete svoj vlastný “tón” prezentácie.
  4. Zamerajte sa len na to, čo vám ide ľahko, rýchlo a s potešením – ostatné veci viac nerozvíjajte, len udržujte.
  5. Zistite od okolia (priateľov, kolegov, klientov), čo je na vás zaujímavé a využívajte to na svoju prezentáciu.

    Jeden spokojní zamestnanec/zákazník povie o svojej skúsenosti 4 blízkym ľuďom, tí štyria ďalším štyrom. Odporúčanie je najlacnejšia a najdôveryhodnejšia forma reklamy.
    Jeden spokojní zamestnanec/zákazník povie o svojej skúsenosti 4 blízkym ľuďom, tí štyria ďalším štyrom. Odporúčanie je najlacnejšia a najdôveryhodnejšia forma reklamy.
  6. Až 92% spotrebiteľov dôveruje viac odporučeniu rodiny a priateľov ako iným formám reklamy: predstavte si svojho bežného zákazníka ako vás chváli: čo by ste chceli, aby povedal? Podniknite kroky, aby to mohol povedať! Predstavte si svojho zamestnanca, ako vás chváli: čo by ste chceli, aby povedal? Podniknite kroky, aby to mohol povedať!
  7. Zbierajte recenzie zákazníkov a verejne ich prezentujte. Dajte si cieľ, koľko recenzií mesačne chcete získať a hľadajte spôsoby ako to dosiahnuť.
  8. Urobte si zoznam svojich známych – priateľov a podnikateľov s podobnou cieľovou skupinou: popremýšľajte ako by ste sa mohli vzájomne propagovať.
  9. Popremýšľajte a nechajte si poradiť ako umožniť verejnosti vyskúšať si váš produkt a získať “spotrebiteľskú skúsenosť” – napr. ak sa v novostavbe nepredávajú byty, môže sa investor rozhodnúť pár bytov prenajať, aby získal spokojných klientov, aby sa mohli bývaním pochváliť, aby dom žil a aby doň chodili návštevy. Takto prirodzeným spôsobom pritiahne ľudí a získa dôveryhodné recenzie.

Teraz najčítanejšie