Denník N

Šmejdovské praktiky Fordu a ich asistenčnej služby

A mám toho dosť. Neskutočné praktiky predjcu značky Ford, importéra značky Ford ako aj ich asistenčnej služby, ma oprávňujú napísať, že nikto z menovaných by v súdnej spoločnosti už dávno neexistoval. Praktiky šmejdov vládnu u všetkých troch. A žalujte ma. Prisahám, že odo mňa nikto nebude počuť nič dobré na ich adresu. Ich praktiky, ktoré ako spoločnosť zażívame, by mali varovať všetkých ich potencionálnych zákazníkov. Ale pekne poporiadku.

IMPORTER ZNACKY FORD

Pri problémoch ktoré máme s našimi autami (2x kolaps motora za 7 mesiacov u prvého auta a takmer obdenné návštevy servisu s druhým autom) sa importer vozidiel zmohol len na odkázanie na predajné miesto a niekoľko nezmyslov.

Nezmysel 1

Autá sme si mali zakúpiť na operatívny lízing.

Nezmysel. Operatívny lízing sa poskytuje na vymedzené obdobie. Alebo je obmedzený kilometrickým nájazdom.Nie je teda možný. Ďalším nezmyslom je, že z dôvodu pozastavenia výroby tohto segmentu, by nebola možná výmena áut. Svedčí o tom aj fakt, že Ford tento segment vozidiel ešte stále neponúka na svojich stránkach.

Nezmysel 2

Autá ste uštvali

Na jednom z aut nám do 300000 km skolaboval už druhý motor. Na tom druhom z áut nie. Takže ak sme auta uštvali, skolabovali by oba motory. Alebo v druhom prípade Ford vyrába motory len na nájazd cca 120 000 km a motor v druhom aute je anomáliou a vďaka pozitívnej výrobnej vade, drží abnormálne a extrémne dlho.

Vážený p. Srňan.

V Nemecku nám teraz menili druhý motor. A predstavte si, ABSOLUTNE ICH NENAPADLO NIČ O UŠTVANÍ MOTOROV. 3x som osobne v servise zdôrazňoval, že auto má vyšší nájazd. Predstavte si, že tam maju auto s ešte vyšším nájazdom. A poctivo dodržujú garančné podmienky. Bez slovka namietok vymenili motor. Nezabudli dodať PREPAČTE ZA KOMPLIKACIE. Na druhej strane tu máme druhé auto s ktorým si servisná sieť nedokáže poradiť.

PREDAJCA ZNAČKY FORD KOŠICE

Tak som sa obrátil podľa inštrukcií importéra na predajcu Ford Szilcar Košice. A čuduj sa svete, prišla odpoveď, ako keby ju diktoval predajcovi sám importér. Autá ste si mal kúpiť na operatívny lízing (pri predaji nič také nepadlo, a predajca vedel komu autá predáva) a motory ste uštval. Vyššie napísané dokazuje, aký je toto argumentačný nezmysel. Zaslal som teda svoje vyjadrenie a ešte nejaké tie otázky. Napríklad, podľa čoho usúdili uštvanosť auta, ak som jediný, kto tieto autá na Slovensku prevádzkuje. Aký je kilometrický nájazd auta, aby nebolo uštvané, ak ich FORD PREDÁVA S 2 ROČNOU GARANCIOU BEZ OBMEDZENIA POČTU KM a ďalšie otázky. Do dnešného dňa žiadna odpoveď. To že majiteľ spoločnosti nereaguje na otázku, prečo si jeho zamestnanec a garančný technik neplní svoje povinnosti a nerefunduje nám hotovostné platby po dobu 3 mesiacov.. To hovorí za všetko.

Že sa majiteľ spoločnosti nevyjadrí ani k téme druhého auta? Na aute nám zamietli garančnú výmenu DPF filtra. Museli sme ju uhradiť. Suma 2800 euro. Mesiac a pol pred výmenou filtra auto takmer obdeň v servise. Mesiac a pol po výmene filtra auto takmer obdeň v servise. Ako bonus, auto spotrebuje CCA 5 LITROV MOTOROVÉHO OLEJA TÝŻDENNE a nikto to nerieši. Interná norma povoľuje spotrebu 10l oleja na servisný interval. Naše auto už 3. mesiac spotrebuje cca 40-50 l motorového oleja na servisný interval a NIKTO NIČ NEROBÍ.

A pán majiteľ sa k tomuto absolútne nevyjadrí a odošle mi odpoveď, ktorú ako keby mu diktoval importér.

ASA AUTOKLUB SLOVAKIA ASISTANCE

Ford používa ASA ako značkovú asistenciu. Že je to asistencia ako sa patrí, som už opísal v predchádzajúcich blogoch. Poskytnút mi 3 dverový Fiat 500 a Smart ako ekvivalent k pokazenej 8 miestnej dodávke, je silná káva. ASU sme potrebovali doteraz 9x. Minimálne 5x nám ASA mala zabezpečit dopravu k opravenému vozidlu. Keď sme žiadali letenky, tak stále to bolo o tom, že nemôžu, lebo ešte nemajú oficiálnou cestou potvrdenú opravu auta. Naposledy sa k letenkám aj schyľovalo. Chýbalo už len to opätovné potvrdenie o tom, že auto je opravené. Dokonca som navrhoval, že si dopravu vieme zabezpečiť sami, čo bude pre nich výhodnejšie. A predstavte si: podľa vyjadrenia operátora oni radšej zaplatia 650 € za letenky, ako by nám mali refundovať 200 €!. Namietal som, že je to kravina a v kontexte toho, že na nás doplácajú, by pre nich určite bolo výhodnejšie ušetriť. Pred týždňom 28.11.2015 sme vyzdvihli auto zo servisu. Vo štvrtok 26.11.2015, keď mala byť oprava hotová, nám ponúkli letenku, keď budú mať opravu potvrdenú. Neoficiálne ju potvrdenú mali. ONI MA BUDÚ KONTAKTOVAŤ.

V PIATOK NIČ. V SOBOTU SME SI AUTO VYZDVIHLI NA VLASTNÉ NÁKLADY. Do dnešného dňa ma z ASA nekontaktoval nikto. Ak to bude prebiehať tak ako predtým, tak refundácia spätne nebude možná, nakoľko bude udalosť už „uzatvorená“.

V ASA teda vládnu dokonalé praktiky šmejdov. Tak ako aj vo Forde. Obaja deklarujú veci, ktoré v skutočnosti nedoržia a dokážu sa len alibisticky vyhrážať súdnou žalobou. Absolútne žiadna sebareflexia nad vlastnou neschopnosťou a nedodržiavaním ich vlastných podmienok. Len sémantické nezmysly.

Pred 5-timi mesiacmi som si zakúpil ako osobné presúvadlo Daciu Logan MCV. Auto má momentálne najazdených cca 89 000 km.

Nie je používané na komerčný transport! A viem, že o cca 2-3 týždne mi padne záruka obmedzená na 100 000 km. ABSOLÚTNE MI NENAPADNE PROTESTOVAŤ, ŽE 6 MESAČNÉ AUTO BUDE MIMO ZÁRUKY. Podmienky predaja boli jasné. Aj podmienky garancie.

Naproti tomu ASA deklaruje podmienky, ktoré nedodržiava. Ich vlastné podmienky. Reklamovať ich nemôžem, pretože s nimi nemám právny vzťah. Toho, kto s nimi právny vzťah má, TO NEZAUJÍMA,a namiesto toho, aby tieto šmejdovské praktiky ukončil, ešte ich nerieši. Čo na tom, že to robí aj z neho šmejda?

Aj keď Ford,prostredníctvom svojho predajcu aj importéra, je vlastne tiež rovnaký. Predajcu netrápi, že jeho zákazník si zakúpil šmejdy a nijako sa necíti zodpovedný. Neplní ani to, čo má plniť bezodkladne, a svojou odpoveďou vlastne potvrdzuje pochybenie a podvod svojho vlastného predajcu. Importér zas nerieši asistenčnú službu, aj keď by mal (nezazmluvňoval ju predajca, ale centrála) a kryje dokonca aj pochybenia a prešľapy svojho predajcu.

Henry Ford sa v hrobe určite obracia.

Dovolím si tak trochu parafrázovať jeho výrok „Môžete si kúpiť náš model v akejkoľvek farbe, ak je vaša obľúbená farba čierna“ na výrok

MÔŽETE SI KÚPIŤ AKÉKOĽVEK NAŠE AUTO, AK BUDETE DRŽAŤ HUBU A KROK“

Kapitánov denník, planeta Ford, hviedny čas 05122015

 

 

Teraz najčítanejšie