Denník N

Táto hudba nás chránila pred arktickou zimou

V čase, keď na dvere, viac či menej smelo, klope jar, môžeme už s istotou pomenovať hudobné nahrávky, ktoré fanúšikov kvalitnej tvrdej gitarovej hudby zohrievali počas náročného štartu do nového roka. Toto je dokonalý soundtrack k tomu šokujúcemu mrazu, pľušti, slote a agresívnemu nečasu.

Dropkick Murphys – 11 Short Stories Of Pain & Glory

Legenda z Bostonu nesklamala. Povedzme si otvorene, málokedy sklame. Celé roky umne spájajú
hardcore/punk s írskou hudbou ľudí na okraji spoločnosti, bastardov ulice, námorníkov, násilníkov. Odohrajú koncerty, aj keď im náhle ochorie frontman Al Barr – nenechávajú fanúšikov štichu. Ich nový album je ako krčmový rozhovor so starým pouličným bitkárom. Dobre sa poznáte, ste kamaráti, ovládate všetky jeho náhle zmeny nálad pri pive. No aj tak sa môže kedykoľvek v nestráženej chvíli ozvať nečakané a šokujúce – Prijebem ti?; jedenásť nových skladieb od Dropkick Murphys sa nesie presne v tomto zdanlivo dospelom, zrelom, uvoľnenom duchu. Pod povrchom však stále drieme nespútaná energia večných vyvrheľov. 
 
Album vyšiel 6. januára 2017 na značke Born & Bred


Gone Is GoneEcholocation
 
 
Sotva si môžeme predstaviť ideálnejšie a luxusnejšie čakanie na nové albumy od veličín ako Mastodon či Queens Of The Stone Age. Toto je presne tá čerstvá hudba, ktorá úplne fantasticky navnadí. Echolocation je prvým veľkým albumom takzvanej superskupiny, z ktorej je však naozaj známy iba jej spevák Troy Sanders. Frontmana slovutných Mastodon dopĺňajú Troy Van Leeuwen a Tony Hajjar, ktorí si zahrali v Queens Of The Stone Age respektíve At The Drive In. Zostavu k dokonalosti šperkuje štúdiový mág a tvorca filmovej hudby Mike Zarin. Práve on je veľmi dôležitý v súvislosti s Echolocation; prvý dlhohrajúci nosič obdaril atmosférou a hĺbkou, vďaka ktorým sa Gone Is Gone dosť vzďaľujú od podstatne rezkejšieho rock´n´rollu z debutového EP z leta minulého roku. 
 
Album vyšiel 6. januára 2017 na značke Rise Records


Kreator
Gods Of Violence
 
 
Hneď niekoľko sympatických faktorov sa spája s novinkou thrashmetalových titánov z Porúria. Tým najzaujímavejším je zásadovosť, s akou sa v rozhovoroch postavili za názory kancelárky Merkelovej. Na rozdiel od kolegov z branže, rovnako tak dlhoročných zástancov antifašizmu, Heaven Shall Burn. Najdôležitejšou je však samozrejme samotná hudba. A tá je v tomto prípade skutočne parádnou jazdou. Hymna za hymnou, hit za hitom; tvrdý, drsný a súčasne melodický a chytľavý materiál. Sami Yli-Sirniö a jeho severský cit pre melodickú gitaru sú opäť ozdobou celej nahrávky. Songy jednoznačne písané pre čo najväčší ohlas na koncertných či festivalových pódiách, presne o tom je novinka Gods Of Violence, jedna z najzásadnejších thrashmetalových nahrávok tohto roka. 
 
Album vyšiel 27. januára 2017 na značke Nuclear Blast Records


Pain Of Salvation – In The Passing Light Of Day
 
 
Umelecké diela sú v podstate vždy obrazom vnútorného prežívania, súkromia, niekedy tých najtemnejších zákutí ich tvorcov. Daniel Gildenlöw, líder švédskych progmetalových velikánov Pain Of Salvation išiel v prípade nového albumu naozaj riadne s kožou na trh. Opis krušných chvíľ na nemocničnom lôžku, keď sa zo zdanlivo malichernej infekcie stal doslova boj o život, nie sú jedinou výraznou črtou veľmi podarenej novinky. Tou najpodstatnejšou je štýlový návrat až kdesi k parádnym doskám ako Remedy Lane a The Perfect Element. Pain Of Salvation hrajú znovu ten najkvalitnejší citydrásajúci progresívny metal. A tak je to dobre. 
 
Album vyšiel 13. januára na značke InsideOut.


Sepultura
Machine Messiah
 
 
Derrick Green je frontmanom Sepultury dlhšie, ako bol Max Cavalera členom kapely. Aj tak bude vždy považovaný za nového speváka a snom veľkej časti fanúšikovej obce bude reunion pôvodnej zostavy. V tejto chvíli snom nesplniteľným – Andreas Kisser aj Paolo Jr. sú jednoznačne proti a diplomaticky nepôsobia ani vyhlásenia Cavalerovcov. Najmä to o neexistencii čo i len jedného dobrého songu od Sepultury po Maxovom odchode pred dvadsiatimi rokmi. A aj keď súčasná Sepultura zmetie z pódia čokoľvek pod hlavičkou cavalerovských Soulfly (návštevníci festivalu Brutal Assault 2015 potvrdia), naozaj nejde o skladateľov hitov a silných singlov. Aj novinka je viac albumovou, koncepčnou záležitosťou pre pozorných fanúšikov, hoci minimálne v prvej polovici nahrávky sa dejú veľké veci.  
 
Album vyšiel 13. Januára 2017 na značke Nuclear Blast Records


Code
Orange – Forever
 
 
Aj vy máte radi ten pocit, keď vám nejaká kapela doslova rastie pred očami? Ešte pod názvom Orange Code Kids boli známi len hŕstke znalcov a návštevníkom malých žánrových festivalov. Dnes je z nich veľká kapela u vydavateľského giganta. Nezmäkli ani o máčny máčik, stále sú rovnako besní, explozívni a brutálni. Code Orange na svojej novinke robia radosť všetkým fanúšikom modernej extrémnej muziky. Hardcore/punkindustrialnoise a metal, to všetko pod jednou strechou v úplne exkluzívnom balení. 
 
Album vyšiel 13. Januára 2017 na značke Roadrunner Records.

Takúto hudbu si hráme v rozhlasovom programe Headbanger_FM.

Ešte viac tipov nájdete na mojom osobnom profile

Teraz najčítanejšie

Rudi Rus

Hudobný fanatik od roku 2005 pôsobiaci ako moderátor v Rádiu_FM.