Denník N

Týždeň v reklame: ako citróny waiting for vlak bus, najlepší fashion film na svete, vkusná politická kampaň (+ úspechy mimo reklamy a kampane na seriály)

Put your citróny on the stôl

Názov Terminal Vlak Bus Shopping sa medzi fanúšikmi absurdného humoru ujal podobne ako kedysi slávna veta „Put your hands on stôl.“ Skvele to využili admini fanpage Fernet Stocku, v rámci zábavnej kampane s citrónmi. Inak toto bude asi nejaký newspeak, lebo aha, čo povedal tento futbalista o svojom dreame:

Hehe. Ale super to využili v AS Trenčín, na slogane „This is my sen“ postavili aktivity pre mládež.

Pekne urobili z nevýhody výhodu. A rozvíjajú to aj v titulkoch článkov ako „DOPOSIAĽ NAJLEPŠÍ THIS IS MY SEN PRE FERENCVÁROS„, alebo „KONEČNÁ TABUĽKA THIS IS MY SEN 2017„.

 

Najlepší nový fashion film a režisér sú zo Slovenska

Pred pár týždňami som písal o fashion filme pre značku Nehera od už svetoznámeho fotografa Michala Pudelku a aha, ďalší svetový úspech! Na milánskom festivale Fashion Film Awards získali Evelyn Benčičová a Adam Csoka Keller ocenenie v kategóriách Best new fashion film a Best new directore za film Asymptote.

Fotografie Evelyn isto poznáte, mal som tú česť s ňou a s Adamom robiť na videoklipe pre Andreu Bučko, v rámci ktorého sme vytvorili niekoľko kompozícií z ľudských tiel v bazéne, či na letisku.

V mnohých ďalších kategóriách Milano Fashion Film Awards zvíťazil Spike Jonze so svojím videom pre Kenzo, ktoré bolo svojho času veľmi veľmi virálne.

 

Politické plagáty

Vždy ma poteší, keď sú naši kolegovia úspešní aj mimo reklamy. Jeden zo zakladateľov našej reklamnej agentúry Respect APP, Ondrej Štefánik, sa nedávno stal laureátom prestížnej literárnej ceny Anasoft Litera s knihou Som Paula. Viac si môžete prečítať napríklad v tomto rozhovore. A náš grafický dizajnér Nikolay Kovalenko, ktorého séria posterov pre klienta Prvá stavebná sporiteľňa bodovala na festivale kreativity Zlatý klinec, vystavuje päť posterov na americkom festivale plagátov co2. Pozrite viac v jeho príspevku na blogu z Respectu. Mne sa najviac páči tento:

A s týmto nedávno získal druhé miesto na Poster Quadrennial Bardejov:

Vkusná politická kampaň

Keď už sme pri politike. Ten titulok znie to ako oxymorón, ale kandidátka na županku Trenčianskeho kraja, Renáta Kaščáková, ju naozaj takú má. Od kreatívneho využitia fotky na Facebooku:

až po predvolebné video:

Špeciálne oceňujem tie titulky na záver. Kaščákovej kampaň pekne podčiarkuje jej japonsky znejúci slogan: „Iná ako oni.“ Ak by kandidovala v Bratislave, podľa mňa ju volí minimálne polovica KCčka.

 

Najlepšie reklamy na seriály

V najnovšom videu o reklamách, ktoré robím pre Sketcher, som vybral niekoľko kampaní na seriály. Pozrite si case videá o tom, ako Narcos vyučoval španielčinu, ako mladý pápež šíri slovo Božie na sociálnych sieťach, alebo ako seriál BoJack Horseman prepája realitu s animovaným svetom.

Pozrite aj môj minulý Týždeň v reklame: Angelika predáva úroky, Babiš neblábolá a Róm počúva Bieleho (+ako úprimné kurča EFFIE vyhralo) a sledujte moju skupinu, v ktorej nájdete veľa super (alebo zlých) reklám.

 

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency