Denník N

Týždeň v reklame: čo si pamätá Čumil, ilustrovaná Ústava a zbrane ako rožky (+najlepšie európske reklamy)

Foto z Facebooku Iniciatívy Pamätaj
Foto z Facebooku Iniciatívy Pamätaj

Minulý týždeň sa niesol v znamení aktivít na zvýšenie povedomia o Ústave a o Ústave.

Čo si pamätá Čumil

Študenti vytvorili iniciátívu, ktorej cieľom je pripomienkovať novelu zákona o Ústave pamäti národa, ktorá sa „snaží oklieštiť činnosť ústavu, snaží sa ho spolitizovať“ citujem z ich videa:

Aby na tento problém upozornili, rozhodli sa zaväzovať oči sochám červenou páskou s označením #pamataj.

Foto z Facebooku Iniciatívy Pamätaj

Keď sme o tom diskutovali v mojej FB skupine, riešil som najmä to, že ako sa ľudia, ktorí uvideli tieto sochy dozvedeli, o čo ide. Museli vyhľadať ten hashtag, alebo pozerať Jojku, ktorá o iniciatíve nakrútila reportáž – bola odpoveď. A že to teda pomohlo tomu, aby novinári o iniciatíve napísali. OK. Vizuálny symbol je to pekný, silný a ak to fungovalo na novinárov tak v poriadku. Aj keď si stále myslím, že zakryť oči Čumilovi je trochu mimo.

Ilustrovaná Ústava SR

Keď už sme pri historicko-vzdelávacích projektoch, veľmi sa mi páči nápad vydať ilustrovanú verziu slovenskej Ústavy. V podobe, v akej ju poznáme dnes, je to dosť nesexi a nudne pôsobiaca buchľa, ktorej obsah nepoznajú ani niektorí z tých poslancov, ktorí na ňu prísahali. S ilustráciami Andreja Kolenčíka naberá úplne iný rozmer a je z nej zrazu trendy vec, ktorú chceš mať.

Foto zo Startlabu

Pozrite si aj ako o nej hovoria autori, ktorí sa rozhodli vyzbierať peniaze na jej vydanie cez Startlab a v čase písania tohto článku už mali viac ako 180% potrebnej sumy vyzbieraných.

Inak Andrej Kolenčík je jeden z mojich najobľúbenejších slovenských ilustrátorov. V našej reklamnej agentúry Respect APP sme jeho vizualitu využili pre Slovnaft. Vytvorili sme video, ktoré prezentovalo spoločnosť a jej aktivity atraktívnou a zábavnou formou a povyhrávali sme s tým kadejaké ocenenia, aha:

Zbrane nie sú ako rožky

Ak dostávate newsletter z najprestížnejšieho festivalu kreativity Cannes Lions, neuniknú vám tie najlepšie práce na svete, alebo tentokrát päť top kampaní z Európy. Napríklad kampaň Humanium. To je názov vymysleného nového prvku, ktorý vznikol roztavením zbraní. Pozrite case video tejto švédskej kampane:

No a náš premiér zatiaľ o zbraniach hovorí, že zbrane sú komodita ako každá iná. Nedodáme my, dodajú iní. To je logika vlastná aj drogovým dílerom. Veľa sa hovorí o tom, ako miznú zbrane z vojenských skladov, či o tom, že slovenské zbrane používajú teroristi, ale nezachytil som nejakú zásadnú snahu s tým niečo urobiť, či aspoň prevziať za to zodpovednosť.

Tak ale ukončime tento týždeň pozitívne, napríklad dokonalým študentským printom z Miami Ad School Europe:

Foto z Facebooku Miami Ad School Europe

Pozrite aj môj minulý Týždeň v reklame: parkoviská bez fašistov, pivo proti násiliu na ženách (+ stále hravá IKEA) a sledujte moju skupinu, v ktorej nájdete veľa super (alebo zlých) reklám, a/alebo sledujte moje videá o reklame, ktoré pripravujem pre Sketcher.sk

Minulý týždeň to bolo o Girl Power!

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency