Denník N

Týždeň v reklame: naj zo Slovenska a sveta (pozor obsahuje portréty Fica, Oklamčáka, Andrássyho a ďalších)

Vybral som pár vecí, ktoré sa mi páčili v rámci hodnotenia reklám. To naj za minulý mesiac zo Slovenska a samozrejme aj z Cannes Lions – najprestížnejšieho festivalu kreativity na svete. Plus bonus: neuveriteľné portréty súčasných slovenských dejateľov som objavil v Rožňave!

Najlepšia kampaň minulého mesiaca je z Respect APP

Minulý týždeň som začal ako odborný porotca hodnotením najlepších slovenských kampaní mesiaca pre Medialne.sk. Najviac ma bavil ma spot s majstrom čudesných metafor Lacom Borbélym:

Avšak potešilo ma, že nakoniec aj v hodnotení odbornej poroty aj verejnosti vyhrala práca z našej agentúry Respect APP pre klienta ZSE – ZEON Smart zastávka (a to som za ňu ja sám nemohol hlasovať,).

Najlepšie kampane na svete

Nedávno sa ukončil najprestížnejší festival kreativity na svete Cannes Lions. Klub reklamných agentúr Slovenska spolu s ADC a vydavateľom Stratégií je na Slovensku jeho oficiálnym reprezentantom a tak sme zorganizovali večer s projekciou tohročných víťazných prác. Gorila.sk Urban Space bol úplne plný a ľudia pozerali tri hodiny reklám bez prerušovania filmami,). A to bola len polovička materiálu, dokopy sme mali viac ako šesť hodín. Jednu z Grand Prix si odniesol spot pre paraolympionikov Superhumans:

Veľmi ma bavil aj tento thajský bizár, v ktorom účinkujúci zistia, že sú vlastne v reklame:

A vedeli ste, že tento videoklip skupiny OK Go bola reklama na to, čo dokáže robotické rameno, na ktorom bola pripevnená kamera za štyri sekundy? Ostatne vačšina ich klipov je platená nejakou značkou, čo je celkom dobrý koncept pre kapelu,)

Pri sledovaní týchto kúskov mám za to, že by sme sa mali v slovenskej reklame viac venovať prevedeniu reklám. Skúsim presadiť na Zlatom klinci viac craftových kategórii, čo poviete?

Rožňava je najviac!

Koncom týždňa som prešiel kus Slovenska. Zastavil som sa aj v Rožňave, kde som často trávil prázdniny u mojej starej mamy. Akurát prebiehalo kultúrne leto – na Námestí baníkov bol postavený basketbalový kôš a pod ním hrala dychovka. Ubytovali sme sa v hoteli, ktorý sa javil ako najlepší v Rožňave. A aj bol. Na stenách v reštaurácii boli ceruzkami nakreslené portréty celebrít ako Nikodým, Rozboril, ale aj Fico, Gašparovič, či Oklamčák. Mnohí mali prštekom rozmazané líčka. Paráda. Hneď som to šupol na facebook lajky prichádzali jedna radosť. O chvíľu mi volali z Fun rádia, aby som o tom porozprával a hotel tak získal promo aj v ďalšom médiu. Škoda, že sa nechytil príležitosti a nedokázal to nejak využiť.

To, že mám k Rožňave vrelý vzťah dokazuje aj náš starší spot pre Gorila.sk s Pudingom pani Elvisovej. Viete jak sa v Rožňave povie bigmek?

A vraj uhorková sezóna. Ako povedala naša copywriterka (ocenená Strieborným klincom v kategórii Best Copywriting) v rozhovore pre Medialne.sk: „U nás bude uhorkovú sezónu maximálne naznačovať uhorka v gintonicu.“ 

Pozrite aj môj minulý Týždeň reklame, alebo sledujte moju skupinu, v ktorej nájdete veľa super (alebo zlých) reklám.

 

Teraz najčítanejšie

Róbert Slovák

Dvadsať rokov sa venujem reklame a komunikácii. Bol som prezident Art Directors Clubu a Klubu reklamných agentúr Slovenska, som člen Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu a spoluzakladateľ ždruženia Ľudia z marketingu. Nedávno som vydal knihu Viac ako reklama. Bol som spoluiniciátor Výzvy k ľudskosti, pod záštitou prezidenta Andreja Kisku som založil medzinárodnú databázu charitatívnych kampaní GOODEAS.org. Po komédii o neexistujúcom filme s názvom Prvý slovenský horor dokončujem smutnú komédiu o nezmysle života a smrti La Dolce Morte. Ak vás zaujíma na čom pracujem, pozrite www.slovakandfriends.agency