Denník N

Západoslovenská vodárenská spoločnosť – banda neschopných a klamárov

Mesto Partizánske bolo Bohom trestané už i bez ZVS

Partizánske založil chlapík, ktorý sa venoval výrobe obuvi, a hoci to vtedy ešte nevedel, odsúdil toto nešťastné mesto na večný boj s čínskymi šitmi. O čo lepšie by sa mu dýchalo, keby ho založil taký Henry Ford. Okrem toho, že si zvolil z dnešného pohľadu nie príliš exkluzívny produkt, mesto založil na úplne nevhodnom mieste. Z jednej strany Trenčín, z druhej Nitra, z tretej Prievidza. O Prievidzi si síce môžeme tiež myslieť svoje, pravdou je, že firmy radšej investujú tam ako v Partizánskom.

Partizánske sa teda nachádza kúsok od veľkých tradičných miest, mimo hlavných ciest. Do samotného mesta vedie tých ciest iba pár, nie príliš kvalitných a ešte aj tie rozkopala ZVS a v rozkopanom stave ich udržiava už skoro rok. ZVS ako investor, ktorý mal vybudovať v meste a okolí kanalizáciu, poveril budovaním ako inak Doprastav a Váhostav. Tieto dve firmy poverili ako inak ďalšie firmy a nakoniec všetko realizovali Rómovia z východu.

Aby ste mi rozumeli. Nejde o Rómov a nejde o to, že východ. Ide o to, že títo chlapíci vedeli kopať kanály a vedeli ich zahrabávať. Bohužiaľ, nevedeli to hlavné. Ako správne vybudovať kanalizáciu. A tak sa stalo, že vykopali, vložili, osadili a zakopali. Mesto aj jeho občania si vydýchli, ale len do chvíle, kým sa nezačala ďalšia rozkopávka. A tak sa stalo, že opäť vykopali, vložili, osadili a zakopali. Fakt, že nato začali rozkopávať zasa, už nikoho vlastne ani neprekvapil.

Zlé jazyky tvrdia, že keď robili tlakové skúšky, zistilo sa, že po celej dĺžke chýbalo tesnenie. Isto to síce nevie nik, ale bez vetra sa ani lístok nepohne. Isté je, že tých nešťastných robotníkov, bezprizorne sa motajúcich po ceste, zrejme nikto neškolil na bezpečnosť práce, a keď školil, určite ich nikto nekontroloval. Premávku riadil niekde v strede rozkopávky postavený chlapík, ktorý sa namiesto riadenia premávky škrabal placačkou po hlave. Väčšinou sa zbadal až vtedy, keď okolo neho prešlo auto a oproti sa rútilo ďalšie.

V Partizánskom sú doslova rozmlátené cesty už asi rok a Západoslovenskej vodárenskej spoločnosti je to v podstate jedno. Nereaguje na prosby, žiadosti a vyhrážky. Primátor Partizánskeho je z toho na prášky a nikto sa mu ani nečuduje, lebo je dennodenne konfrontovaný so žiadosťami o nápravu. ZVS ignoruje aj jeho, on však ľudí ignorovať nechce, a tak slúži ako hromozvod.

Termíny dokončenia niekoľkokrát posúvali. Posledný termín dokončenia bol 17. 11. 2016. V súčasnosti sú cesty zaasfaltované, avšak cesta je tak či tak v totálne dezolátnom stave. Zo zaflakovaných pásov ciest trčia kanalizačné poklopy. Pásy, ktoré sa plátali skôr, sa už teraz prepadávajú, vznikajú na nich ďalšie výtlky a nebezpečné ostré hrany, na ktorých sa sekajú pneumatiky, ničia disky, likvidujú tlmiče. ZVS má hlboko v paži. Najbližšia rozkopávka sa vraj chystá na jar…

Budovanie kanalizácií funguje cez eurofondy a všetci dobre vieme, ako sa s eurofondmi narába. Netvrdím, že v tomto prípade sa plytvá peniazmi, ale podľa toho, čo vidím v Našom meste, ani to nevylučujem. Možno je všetko úplne transparentné, v každom prípade je to všetko mimoriadne diletantské. Firma neschopná dodržať kvalitu, firma neschopná dodržať termíny. Žiadny dozor, žiadna snaha niečo urobiť dobre, kvalitne, poctivo. To je ZVS.

Už je to až trápne, ale tu sa zasa dá iba skonštatovať, že na Slovensku je to tak.

Teraz najčítanejšie