BLOG
Emília Bujnovská
Emília Bujnovská
582

Ženy a podnikanie

Hoci predstava podnikateľa sa väčšinou spája práve s mužmi, či už rôznymi biznismenmi alebo živnostníkmi, vôbec to neznamená, že by malo byť podnikanie pre ženu tabu alebo len okrajová záležitosť. Je pravda, že aj u nás sú viaceré regióny, najmä na východe Slovenska, kde je počet živnostníčok, čiže podnikateliek (samostatne zárobkovo činných osôb) menší, ale je to práve príležitosť pre dobrý nápad.

Ste po materskej dovolenke, skončili ste v práci, alebo uvažujete nad zmenou a rozmýšľate, čo teraz? Chcete začať podnikať a spojiť svoj talent so slušným živobytím? 

Netvrdím, že je to ľahké, ale dá sa to. ,,Je dôležité pripomínať si naše motívy, teda to, prečo robíme, čo robíme a kam by sme sa rady dostali. Niekedy nás naša cesta môže priviesť k inému poznaniu, než by sme v cieli očakávali. Práve preto platí, že je dobré pozorne sledovať, čo za dary nám prinášajú problémy, s ktorými sa chtiac-nechtiac na našej ceste stretávame.“

Podnikať sa dá aj popri zamestnaní. Treba si uvedomiť, že podnikanie je predovšetkým životný štýl. Je to životná cesta, spôsob myslenia a konania. Podnikanie je sloboda. A podnikanie je aj o plnení si svojich snov. Peniaze nie sú cieľ, sú len prostriedok, ako si človek môže niektoré sny splniť.

Možno sa práve rozhodujete o tom, že začnete podnikať. Uvažujete po čom by bol najväčší dopyt a v čom by ste uspel/la?

V dnešnom svete je naozaj veľa možností, nenechajte si ich újsť.

Text je súčasťou blogov Denníka N, nie je redakčným obsahom.
Administrátorov blogov môžete kontaktovať na adrese blog@dennikn.sk.

Aj priestor pre blogerov Denníka N vznikol vďaka vám. Predplaťte si nás a podporte našu snahu o kvalitnú žurnalistiku.

Sme závislí len od vás! Predplaťte si nás

Dnes na DenníkN.sk

Som podnikateľka a marketérka. Nakoľko som sa v podnikaní musela veľa naučiť a prejsť si obdobím kedy to bolo naozaj náročné. Boli obdobia kedy nám chýbali zákazníci, pretože konkurencia je veľká a striedali sa s obdobím kedy zasa zákazníci boli, ale to sme sa pasovali s cenami ktoré tlačili čo najnižšie. Nevedeli sme odsledovať zákazníkove správanie pri nakupovaní a dávali sme zľavy bez rozdielu na to ako často nakupuje. To nám uberalo na hodnote tovaru a služby a ani som si neuvedomovala ako tým upadalo aj naše postavenie v spoločnosti. Do podnikania som aplikovala systém a nástroje, ktoré nám nastavil biznis tak ako sme potrebovali. Nakoľko sa stretávam s podnikateľmi (živnostníkmi, SŽČO ), ktorý majú podobné problémy, uvedomila som si ako je dôležité pomôcť aj im aby sa budoval región s malými a strednými podnikmi. Ja dnes mám kompletný nástroj na riešenie firmy bez ohľadu na jej veľkosť. Vznikol tak projekt ktorý dávam do povedomia ďalej práve cestou webu bujnovska.sk

Blogy

|