Asociácia public relations sa bude zaoberať používaním falošných účtov, zasadne etická komisia
Asociácia public relations SR požiada agentúru PR Clinic, aby jasne vysvetlila, prečo skupina falošných účtov dlhodobo zlepšuje imidž ich klientov.
„Asociácia public relations SR rezolútne odmieta takéto neetické praktiky, ktoré v PR profesii nemôžu byť akceptované. V najbližších dňoch zvolávame mimoriadne zasadnutie, na ktorom požiadame PR Clinic o detailné stanovisko a jasné vysvetlenie. To bude následne posudzovať Etická komisia APR SR, na ktorú pozveme viacerých externých odborníkov. O zistených výsledkoch, opatreniach a ďalších krokoch budeme informovať,“ uviedla Jana Šimeková, generálna sekretárka asociácie.
Falošné účty chvália na Facebooku firmy ako AAA Auto či Plzenský Prazdroj, útočili na odborárov vo Volkswagene a roky lobujú za hazard. Pred voľbami pomáhajú kandidátovi na starostu bratislavského Starého Mesta Martina Borguľu. Zhodou okolností sú všetky tieto firmy súčasnými či bývalými klientmi agentúry PR Clinic. Borguľa spoluprácu s agentúrou vylučuje.
Kritiku už voči PR Clinic vzniesla už aj agentúra Seesame. „Takáto praktika nepatrí do sveta PR. Falošní diskutéri sú niečo, čo diskvalifikuje akúkoľvek firmu alebo organizáciu z infoscény a radí ju medzi dezinformačnú stoku. Ak dnes konšpirátori tvrdia, že mainstream klame rovnako ako všetci, tak toto im dalo lacnú muníciu,“ napísali Michaela Benedigová a Peter Jančárik na firemnom blogu.
„Ako agentúru, ktorá spoluzaložila projekt Konšpirátori.sk a ktorá dlhodobo bojuje proti dezinformáciám, nás mimoriadne hnevá neprofesionálne a neetické správanie, ktoré len prehlbuje krízu dôvery a biedny stav verejného diskurzu na Slovensku. Úlohou komunikátorov nemá byť rozklad dôvery a porušovanie pravidiel, ale ukazovanie pozitívneho príkladu a prinavrátenie dôvery vo firmy a v inštitúcie,“ dodávajú.
Poznámka pre korektnosť: Redaktor Denníka N a autor článku o falošných diskutéroch Filip Struhárik je spolu s ďalšími odborníkmi členom hodnotiacej komisie projektu Konšpirátori.sk.
Čítajte tiež: Čo majú spoločné AAA Auto, obhajcovia hazardu a politik Martin Borguľa? Všetkých podporujú falošní diskutéri
Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na editori@dennikn.sk.