Bratislavský magistrát predstavil zmeny v cestovných poriadkoch a trasách električiek. Zmeny, ktoré začnú platiť 22. júna, súvisia s rekonštrukciou dúbravsko-karloveskej radiály.
Foto – magistrát Bratislavy
Počas prázdnin a v septembri budú električky smerom do Karlovej Vsi jazdiť len po Molecovu ulicu a ďalej v smere do Dúbravky budú všetku dopravu zabezpečovať autobusy. Keďže na zastávke Molecova nie je obratisko električiek, budú musieť trasu do Karlovej Vsi obsluhovať výlučne obojsmerné električky, ktoré však tvoria len menšiu časť vozového parku DPB. Navyše, trasu z Petržalky je z rovnakého dôvodu tiež možné prevádzkovať iba obojsmernými električkami. Súčasný počet obojsmerných električiek však umožňuje premávku liniek s takýmito vozidlami iba medzi centrom mesta a Karlovou Vsou, respektíve Petržalkou, uvádza mesto.
Zmeny preto nastanú aj pri trasách ostatných električkových liniek.
Počas prázdnin a v septembri tak bude po každej radiále v zahustených intervaloch jazdiť jedna linka, a to do centra, kde bude možné prestúpiť na všetky ostatné električkové linky.
V smere z Rače to bude linka č. 3, v smere z Ružinova linka č. 9, v smere zo Zlatých pieskov linka č. 4 a v smere z Petržalky linka č. 1.
Tieto linky budú jazdiť len do centra mesta a naspäť v 4- a 5-minútových intervaloch počas pracovných dní a v 7- a 8-minútových intervaloch cez voľné dni. V smere z Karlovej Vsi bude jazdiť náhradná električková linka X6 v intervaloch 3 a 4 minúty v pracovných dňoch a 7 a 8 minút cez voľné dni.
Električku medzi Dúbravkou a Molecovou ulicou nahradí autobusová linka X5. Okrem uvedených hlavných liniek bude navyše zachovaná aj premávka linky č. 2 ako doplnkovej linky medzi Hlavnou stanicou a ŽST Nové Mesto s intervalom 15 minút.
Nové linky sú navrhnuté tak, aby na trase každej linky bola zastávka, ktorá umožní prestup na linku do ktorejkoľvek inej mestskej štvrte, uvádza magistrát. Hlavným prestupným uzlom sa stane Kamenné námestie a Námestie SNP, kde bude možné prestúpiť na všetky ostatné električkové linky v priemere do 2,5 minúty. Tento model organizácie dopravy vychádza z modelu metra, ktoré rovnako využíva na jednu trasu v hustých intervaloch jednu linku a na ostatné trasy sa prestupuje vo viacerých prestupných uzloch.
V praxi nové trasovanie liniek znamená, že každý cestujúci sa dostane električkou do súčasného cieľa, pokiaľ však cestuje medzi dvomi vzdialenejšími mestskými časťami, bude to spravidla s jedným prestupom.
Magistrát uviedol, že zmena v grafikonoch a linkách znamená pre cestujúcu verejnosť istú zmenu doterajších návykov, v praxi by však nemalo prísť k predĺženiu jazdných dôb medzi konkrétnymi cieľmi oproti súčasnému stavu.
Dané riešenie sme navrhli preto, aby sa rekonštrukcia karloveskej radiály po obratisko električiek v Karlovej Vsi uskutočnila v najkratšom možnom čase a aby spojenie Karlovej Vsi a Dúbravky s ostatnými mestskými časťami zostalo aj počas rekonštrukcie zabezpečené v súčasnom rozsahu, píše na Facebooku magistrát.
DPB pripravuje pre cestujúcich brožúru s novými trasami liniek, v MHD aj na zastávkach budú plagáty, grafikon bude aj na webe http://zvladneme.to/. Na zastávkach budú celý týždeň od spustenia tejto zmeny stáť informátori DPB. (bratislava )