Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Rozšírenie rozpočtovej diery o pol miliardy podporila polovica opozície
- Ceny benzínu Natural 95 stúpli štvrtý týždeň za sebou, liter sa na slovenských čerpačkách predával za takmer 1,7 eura
- Nezamestnanosť na Slovensku klesla druhý mesiac v rade, voľných pracovných miest pribudlo
- Netflix výrazne prekonal očakávania, v prvom štvrťroku získal 9,3 milióna predplatiteľov
- Apple odstránil z čínskeho obchodu App Store aplikácie WhatsApp a Threads, nariadila mu to čínska vláda
Najnovšie z témy: Problémy cestoviek
Aj ľudia, ktorí cestovali individuálne, prichádzajú teraz do cestoviek a vyberajú si z ich ponúk, hovorí šéf asociácie cestovných kancelárií Roman Berkes. Dôvodom môže byť cena aj bezpečnosť cestovania. „Ak neprekonáme výsledky z roku 2019, minimálne ich v tomto roku vyrovnáme.“
Ak má cestovná kancelária dlhý čas vysoké zľavy, môže to signalizovať problém, vraví v podcaste eNkonomika šéf asociácie cestovných kancelárií Roman Berkes. Zľava môže byť vysoká, ale nemala by trvať dlhý čas, napríklad od júna až do septembra. Je to dostatok času na to, aby sa zájazdy predali, hovorí.
Kým si kúpite v cestovnej kancelárii zájazd, overte si, či má poistenie proti úpadku, radí šéf Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Roman Berkes. Ak ho má, na svojom webe by mala mať poistný certifikát. Zoznam poistených cestovných kancelárií zverejňuje aj Slovenská obchodná inšpekcia.
Spolumajiteľ menšej cestovnej kancelárie Danny Go travel je nezvestný. Firma vyzýva klientov, ktorí sa nedostali k službám, aby sa obrátili na políciu. Daniela Marka naposledy videli začiatkom júna v bratislavských Boroch. (startitup, aktuality.sk)
Cestovná kancelária Sunflower Tours, ktorá pôsobí v Česku, na Slovensku a v Poľsku, skončila, pripravuje návrh na vyhlásenie úpadku. Klientov, ktorí dostali pokyny s odletom v najbližších dňoch, žiada, aby necestovali na letisko, nebudú vybavení.
Poisťovňa Uniqa musela zabezpečiť repatriáciu ôsmich klientov Alchemy Travel z USA po ohlásení úpadku cestovky. Počet klientov, ktorí na uhradené zájazdy neodcestovali a neodcestujú, je podľa poisťovne dnes ťažké presne určiť.