Povinné testy pre vodičov slovenských kamiónov v Nemecku ohrozujú zásobovanie slovenského priemyslu, píše vo svojom stanovisku Republiková únia zamestnávateľov. Najviac 48 hodín staré testy vyžaduje Nemecko od slovenských šoférov od nedele.
V čom je problém: Slovenské firmy hlásia, že nebudú vedieť od pondelka polnoci zabezpečiť dodávky materiálov zo Slovenska do Nemecka, keďže dopravné spoločnosti nebudú vedieť zabezpečiť testy pre svojich vodičov v takom časovom okne, ktoré požadujú nemecké úrady.
- Zabezpečiť otestovanie vodičov nákladnej dopravy ešte na Slovensku tak, aby sa v Nemecku vedeli preukázať testom nie starším ako 48 hodín, sa nedá stihnúť vzhľadom na dĺžku prepravy a povinné prestávky.
- Ak by sa vodiči objednávali na testovanie napríklad v Česku s predstihom, nevedia sa naň dostaviť, lebo testovanie sa spravidla koná v centrách miest, kam nie je povolený vjazd nákladných vozidiel. Vodič totiž nesmie opustiť vozidlo bez toho, aby porušil podmienky poistiek prepravovaného tovaru.
Proti európskym pravidlám: Obmedzenie zo strany Nemecka podľa Republikovej únie zamestnávateľov ide proti uplatňovaniu zelených jazdných pruhov (Green Lanes), ktoré garantujú nepretržité fungovanie dodávateľských reťazcov v jednotnom systéme trhu a plynulú dopravu.
EÚ navyše garantuje, že od vodičov nákladných vozidiel by sa nemalo vyžadovať, aby predložili akýkoľvek doklad okrem svojej identifikácie a vodičského preukazu.
Minister zahraničných vecí Ivan Korčok (nominant SaS) už v sobotu intervenoval proti povinným testom slovenských kamionistov u svojho nemeckého partnera – ministra zahraničných vecí Heika Maasa.
Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na pripomienky@dennikn.sk.