Do ostrej prevádzky uviedli dve elektrozubačky určené na dopravu medzi Popradom a tatranskými obcami. Zatiaľ budú jazdiť z Popradu na Štrbské Pleso, o niekoľko týždňov chcú spustiť prevádzku aj na ozubnicovej železnici zo Štrby.
Foto – TASR
Prvé dve z piatich elektrozubačiek, ktoré už odvezú cestujúcich, sú Kostolík a Stredohrot. Niekoľko kilometrov už na tratiach Tatranskej elektrickej železnice najazdili, do ostrej prevádzky s cestujúcimi ich však uviedli až v pondelok.
„V najbližších týždňoch má dôjsť k ďalším legislatívnym krokom, ktoré musíme splniť podľa zákona o dráhach. Následne by mali byť nasadené do prevádzky všetky vozidlá a aj na zubačkovej trati,“ doplnil riaditeľ úseku prevádzky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Ján Lukáč.
Vlaky získali dizajn, ktorý navrhla mladá dvojica skialpinistov spod Tatier Jakub a Lenka Rusnákovci. Rozhodli sa v grafickom návrhu, ktorý vyhral verejnú súťaž, predstaviť menej známe tatranské vrchy ako Ganek, Kostolík, Stredohrot, Bradavica a Vysoká.
„Maximálna rýchlosť vozidla je 80 kilometrov za hodinu. Nové vlaky majú nové technologické vymoženosti, ako sú klimatizácia, elektronická regulácia, pripojenie na wifi, sú tichšie, priamo vnútri vozidla sú automaty na lístky, zároveň je tu priestor pre telesne postihnutých, pre lyže aj bicykle, cestujúca verejnosť bude určite spokojná,“ ubezpečil Lukáč.
Vozidlá sú financované z projektu EÚ – Modernizácia vozidlového parku ZSSK pre východné Slovensko. Päť elektrických jednotiek a jeden multifunkčný rušeň stáli celkovo 38,8 milióna eur. (tasr)