Výdavky na reklamu v slovenských televíziách vzrástli vlani medziročne o 14 % a podľa cenníkových cien dosiahli 2,85 miliardy eur. Oproti predkoronovému roku 2019 sa zvýšili dokonca o 36 %. Naopak, najväčší percentuálny prepad zaznamenala reklama v kinách, ktorá oproti roku 2020 klesla o 14 % a oproti roku 2019 až o 76 %. Najväčším zadávateľom reklamy bol vlani Lidl.
Medziročne rástli vlani výdavky na reklamu v novinách (13 %), časopisoch (9 %) a rádiách (4 %). Klesla outdoorová reklama, a to o takmer 3 %. Vyplýva to z dát spoločnosti Kantar, ktoré vychádzajú z cenníkových cien reklamy.
Spoločnosť neposkytuje porovnanie reklamných výdavkov na internete. „Momentálne vieme sťahovať kreatívy z mobilných aj desktopových zariadení, avšak výdavky odhadujeme pre zobrazenia na PC platforme, ale nie mobilných zariadeniach, takže porovnanie s inými mediatypmi by bolo skresľujúce,“ vysvetlila spoločnosť Kantar.
Oproti predkoronovému roku 2019 klesli výdavky na reklamu v outdoore (-26 %), časopisoch (-12 %) a novinách (-6 %).
Najväčšími zadávateľmi reklamy boli vlani podľa spoločnosti Kantar reťazce Lidl (159 miliónov eur) a Kaufland (104 miliónov), nasledujú spoločnosti Tipos (81 miliónov), Slovak Telekom (76 miliónov) a Coop Jednota (68 miliónov).
Najviac na reklamu minuli sektory obchodu (538 miliónov), lieky a liečivá (346 miliónov), banky a poisťovne (325 miliónov), potraviny (309 miliónov) a telekomunikácie (222 miliónov), informovala spoločnosť Kantar.
Spoločnosť spracovala podklady zo softwaru AdexSpotXL (monitoring výdavkov do reklamy) a AdScope (databanka pre kreatívy).
Výdavky sú uvádzané v cenníkových cenách bez započítania zliav, bartrov a bonusov.