U. S. Steel požiadal ministerstvo dopravy o pomoc pri zabezpečení plynulosti dodávok z poľských prístavov či juhu Európy po železnici. Oceliarne vravia, že si dodávkami z iných krajín nahrádzajú výpadky z Ruska.
Poukazujú na to, že počas vojny sa výrazne zvýšila zaťaženosť tratí s normálnym rozchodom.
„Nie je momentálne problém s dostatkom alebo objemom surovín, ktoré potrebujeme, problém nastáva s logistikou. Chceme predísť tomu, že v dôsledku pretlaku na železniciach mimo Slovenska nebudeme vedieť dostať sem tie suroviny včas,“ povedal viceprezident U. S. Steel Košice Miroslav Kiraľvarga, ktorý rokoval so štátnym tajomníkom ministerstva dopravy Jaroslavom Kmeťom.
Dodal, že požiadavka sa týka komunikácie s dopravcami mimo Slovenska. Kmeť sľúbil pomoc a súčinnosť.
Dodávky surovín z Ukrajiny cez širokorozchodnú trať pre košické oceliarne sú podľa neho oveľa vyššie než pred vojnou. V minulosti bol pomer dodávok z Ruska a Ukrajiny zhruba vyrovnaný.
„Teraz nám Ukrajina poskytuje oveľa väčšie zdroje vstupných surovín ako pred konfliktom hlavne preto, že sú uvalené sankcie na Rusko a zároveň infraštruktúra medzi Ukrajinou a Ruskom je nepriechodná. Preto sa otáčame aj iným smerom, to znamená mimo východnej časti sveta a hľadáme suroviny. Našli sme ich, len ich potrebujeme dostať,“ skonštatoval Kiraľvarga. (tasr, e)