Najnovšie z témy: MediaBrífing
Youtuberi, ktorých cieľom je zisk, musia svoje kanály nahlásiť štátu. „Zákon mohol regulovať len významných tvorcov, napríklad tých, ktorí už majú určitý počet sledovateľov alebo dosiahnu nejaké ročné tržby. Namiesto toho však zavádza oznamovaciu povinnosť pre každého, kto by chcel zarábať,“ kritizuje nové povinnosti MediaBrífing.
MediaBrífing vysvetľuje nové povinnosti pre tvorcov videí na YouTube. „Influenceri nemôžu na internete zarábať a zároveň sa tváriť, že sa ich povinnosti netýkajú. Pokiaľ je primárnym cieľom ich aktivít biznis, tak musia pochopiť, že sa na nich vzťahuje aj nejaká štátna regulácia, nielen pravidlá YouTubu či sociálnych sietí.“
YouTube umožní tvorcom od 1. februára zarábať aj na krátkych videách v sekcii Shorts, ktorá je kópiou TikToku. O podiel z príjmov z reklamy môžu žiadať youtuberi, ktorí majú aspoň 1000 odberateľov. Navyše budú musieť mať za ostatných 90 dní aspoň 10 miliónov prehratí Shorts videí alebo minimálne 4000 hodín sledovania svojich dlhých videí.
Twitter zaznamenal u nás vlani výrazný rast. Kým v prvom polroku prinášal médiám tri percentá návštevnosti zo sociálnych sietí, v druhom to bolo už osem percent, ukázali dáta od analytickej spoločnosti Chartbeat.
Až 32 % Američanov uprednostňuje počúvanie podcastov s videami. Každý tretí respondent uviedol, že preferuje počúvanie podcastov na YouTube, nasledovali platformy Spotify a Apple Podcasts, ukázal prieskum spoločnosti Morning Consult. „Aj tieto čísla ukazujú, že pôvodne audio formát sa posúva k hybridnému modelu,“ píše MediaBrífing.
Slovenské a české médiá majú z Facebooku 92,6 % návštevnosti zo sociálnych sietí, vlani však došlo aj k výraznej zmene. Kým v prvom polroku dosiahol Facebook podiel 95,8 %, v druhom už len 89,5 %, píše MediaBrífing.