Najnovšie z témy: Hospodárenie Denníka N, Médiá
Sociálna sieť Threads zo skupiny Meta zatiaľ zaostáva za konkurentom X (predtým Twitter). Zaradila sa na koniec rebríčka naobľubenejších platforiem v USA, menej používateľov má iba Tumblr, uviedla firma Insider Intelligence.
Pondelkovú volebnú debatu Markízy sledovalo 568-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V komerčnej cieľovej skupine 12- až 54-ročných dosiahla relácia sledovanosť 9,7 % a vyše 40-percentný trhový podiel. Minulotýždňovú diskusiu lídrov najsilnejších strán v televízii Joj sledovalo 346-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Šesť strán reagovalo pozitívne na výzvu Reportérov bez hraníc na presadenie odporúčaní eurokomisie o ochrane novinárov a proti šikanóznym žalobám. Súhlasili s tým PS, Hlas, OĽaNO, SaS, KDH a Demokrati. Smer na výzvu nereagoval.
Po voľbách hrozí umlčiavanie médií, píše Kristián Čekovský z Demokratov. „Po 30. septembri pritom hrozí, že budúca vláda umlčí médiá, ktoré jej nepôjdu poruke. Na to nemusíme študovať programy strán, akými sú Smer, SNS či Republika.“
Podiel českého miliardára Daniela Křetínskeho vo francúzskom denníku Le Monde získala spoločnosť NJJ Presse telekomunikačného magnáta Xaviera Niela. Nielov holding sa zaviazal získané akcie previesť do fondu na ochranu slobody tlače. Denník Financial Times odhadol cenu transakcie na 50 miliónov eur. (čtk, ft)
MediaBrífing opisuje, čo chcú politické strany robiť s médiami: Progresívne Slovensko chce zastaviť štátnu reklamu na dezinformačných weboch, Republika navrhuje kontrolu spisovnej slovenčiny a plánuje regulovať, kto chodí do politických diskusií. Smer, Hlas a SNS majú vo svojich programoch len veľmi nekonkrétne sľuby.