Najnovšie z témy: Klimatická zmena
Znížme rýchlostný limit na cestách a ľahko ušetríme emisie, znie z Rakúska a Nemecka. Rakúski vedci navrhujú maximálnu povolenú rýchlosť 100 kilometrov za hodinu na diaľniciach a 30 v mestách. Vlády sú skôr proti.
Parlament by mal na záver schôdze hlasovať o novele, vďaka ktorej by sa zvýšili kompenzácie pre energeticky náročný priemysel a vznikol by nový zdroj financovania národných parkov. Problém s tým má však ministerstvo financií, ktorému by ostalo menej peňazí na plátanie dier v rozpočte spôsobených populistickými projektmi a „atómovkami“.
My riešime politiku, Európska komisia naše ekologické resty, píše europoslanec Martin Hojsík (PS). „Nestáva sa často, aby Európska komisia v jeden deň podala na jednu členskú krajinu hneď dve žaloby na súdny dvor. Bohužiaľ, Slovensku sa to minulý týždeň stalo.“
Agrorezort nesúhlasí so znižovaním emisií, ktoré od farmárov žiada Ján Budaj. Klimatický zákon pred poľnohospodárstvo kladie cieľ znížiť do roku 2030 emisie o 10 %. Agrorezort nevie, ako sa k tejto méte dospelo. (euractiv)
Parlament po viacnásobnom odsúvaní odložil hlasovanie o novele, ktorá mení prerozdelenie stoviek miliónov eur z predaja emisných kvót. Hlasovať o nej sa bude až na záver aktuálnej schôdze. Spolu s tým sa posúva aj hlasovanie o návrhu, ktorý zvyšuje poplatky za znečistenie ovzdušia priemyselnými firmami.
Rakúski experti navrhujú výrazné zníženie maximálnej možnej rýchlosti áut – v mestách na 30 km/h a na diaľniciach na 100 km/h. Viedlo by to podľa nich k výraznému poklesu množstva škodlivých emisií aj záchrane ľudských životov.