Dnes na dennike.sk
- Ekonomický newsfilter: Vládny tím bije na poplach, že top projekty plánu obnovy meškajú
- Toyota zostáva najväčšou svetovou automobilkou, minulý rok predala 10,5 milióna vozidiel
- Eset vlani zvýšil tržby o 14 percent na takmer 640 miliónov eur a očakáva ďalší rast
- Predaj smartfónov v Číne bol vlani najnižší za 10 rokov, pretože spotrebitelia boli opatrnejší pri míňaní
Najnovšie z témy: Diaľnice a cesty, Obchvat Bratislavy
Prepojenie diaľnice D1 s R1 v Ružomberku by si vyžiadalo náročné tunely, relatívne drastické zásahy do prírody, ale so šancou obslúžiť viac dopravy. Alternatíva severojužného prepojenia cez Martin by fungovala opačne. Detailne to má posúdiť nová štúdia, ktorú práve dokončujú.

Onedlho bude hotová štúdia, ktorá by mohla poradiť štátu, kde prepojiť diaľnicu D1 s R1. Základné varianty sú cez Martin alebo cez Banskú Bystricu a Ružomberok. K reálnej stavbe takéhoto projektu je však ešte ďaleko.
Národná diaľničná spoločnosť urobí štúdiu uskutočniteľnosti pre druhú rúru tunela Branisko. Tá by mala priniesť odpovede na otázky, kedy by sa druhá rúra mohla stať skutočnosťou a koľko by to mohlo stáť.
Predaj diaľničných známok na Slovensku vlani medziročne vzrástol o pätinu na 88,7 milióna eur. Výnos je tiež vyšší než v roku 2019, teda poslednom roku pred pandémiou, keď dosiahol necelých 80 miliónov.
Už týždeň sa stavbári v Poprade snažia podoprieť most ponad cestu I/66 na Ulici L. Svobodu a Suchoňovej. Po diagnostike totiž označili stavebno-technický stav mostného objektu za havarijný.
Tento rok by mala byť hotová štúdia severojužného prepojenia Slovenska. Jej cieľom je posúdiť, či je lepšie potiahnuť R1 od Bystrice cez Slovenskú Ľupču a Nízke Tatry po Ružomberok, alebo prepojiť D1 cestou R3 od Žiaru nad Hronom do Martina.